//
کدخبر: ۱۹۲۳۳۸ //
دانشجو کارشناس ارگونومی تاکیدکرد:

قبل از بکارگیری افراد، توانایی‌ها سنجیده شود

استراحت و خواب کافى بهترین راهکار براى جلوگیرى از فرسودگى شغلى است.

قبل از بکارگیری افراد، توانایی‌ها سنجیده شود
به گزارش فرتاک نیوز،

پیام خانلرى امروز در گفتگو با خبرنگار فرتاک‌نیوز در کرمانشاه گفت: سازمان جهانی بهداشت، روز دوشنبه  ششم خرداد 1398 پس از توصیه کارشناسان جهانی سلامت، فرسودگی شغلی را به فهرست خود در  طبقه‌بندی بین‌المللی بیماری‌ها (ICD) اضافه کرد.

او افزود: سازمان جهانی بهداشت سه نشانه را برای فرسودگى شغلى در نظر گرفته است که شامل؛ احساس کمبود انرژی، خستگی و فرسودگی افزایش فاصله روحی با شغل یا احساسات منفی‌گرایی یا احساس پوچی نسبت به شغ و کاهش کارآمدی حرفه‌ای و شغلی مى‌باشد.

این دانشجوى کارشناس ارشد ارگونومى با بیان اینکه افراد بیش از نیمی از اوقات بیداری خود را در محیط کار می‌گذرانند، گفت: در محیط کار عوامل مختلفی از جمله عوامــل فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیک، ارگونومیک و روانی، سلامت انسان را تهدید می‌کنند.

خانلرى ادامه داد: براى جلوگیرى از فرسودگی شغلی، پیشنهاد می‌شود شرایط فیزیکی محیط کار کارکنان بهبود یابد تا فرسودگی شغلی کاهش یابد.

وی  افزود: در این راستا می‌توان به برخی اقدامات در جهت بهبود شرایط عمومی محیط کار از قبیل توجه به وضعیت روشنایی، تهویه، سرما و گرما، ایمنی و بهداشت و وضعیت عمومی ساختمان محل کار اشاره کرد.

این دانشجوى کارشناس ارشد ارگونومى گفت: بررسی ساعات کاری کارکنان، برقراری ساعات استراحت مناسب و تسهیل دسترسی کارکنان به ابزارها و امکانات مورد نیاز، در جهت بهبود شرایط فیزیکی محیط کار و کاهش فرسودگی شغلی کارکنان مفید است.

خانلرى ادامه داد: قبل از به کارگیرى افراد، توانایی‌های آنها را برای انجام کار از نظرفعالیت‌های فیزیکی، فیزیولوژیکی و روانی سنجیده شود  و افرادی را که دارای این توانمندی‌ها هستند به کار مشغول کرد.

وى افزود: ایجاد تنوع در کار، استراحت‌های کوتاه بین کار، پرهیز از اضافه کاری زیاد، استفاده از تعطیلات و مرخصی‌های قانونى و کار نکردن در ساعات شب مى‌تواند تا حد زیادى از به وجود امدن خستگى شغلى جلوگیرى کند.

خانلرى در خاتمه سخنانش گفت: استراحت و خواب کافی در پیشگیرى از فرسودگی شغلی بسیار مؤثر است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۲۳۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان