//
کدخبر: ۱۸۹۸۲۴ //

عسل یا شکر؟کدام را مصرف کنیم؟

وقتی شما یک فنجان چای داغ را دم می کنید، آن را با عسل یا دوی آنها می توانند چای شما را شیرین کنند، اما مزایای سلامتی و تغذیه ای آنها متفاوت است. عسل و شکر هر دو از کربوهیدرات که عمدتا گلوکز و فروکتوز است، تشکیل شده اند. آنشکر شیرین می کنید؟ اگرچه هرها یه عنوان یکی از اجزاء تشکیل دهنده در بسیاری از غذاهای فوری و دستور العمل های غذایی وجود دارند و هر دوی آنها می توانند سبب افزایش وزن شوند. عسل ممکن است به عنوان یک ماده ی غذایی شرین سالم، مشهور باشد، اما عسل نیز غذای سالمی نیست.

عسل یا شکر؟کدام را مصرف کنیم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

زنبورها از شهدی که از گلها جمع آوری می کنند، برای تهیه ی عسل استفاده می کنند. این ماده ی غلیظ معمولا به شکل مایع مصرف می شود و رنگ آن می تواند از زرد تا قهوه ای تیره را شامل شود. در درجه ی اول از آب و دو نوع قند فروکتوز و گلوکز تشکیل شده است. عسل همچنین شامل موارد زیر است:

    آنزیم ها

    آمینو اسیدها

    ویتامین B

    ویتامین C

    مواد معدنی

    آنتی اکسیدان ها

بسیاری از آنتی اکسیدان های موجود در عسل به عنوان فلاونوئیدها دسته بندی می شوند. فلاونوئیدها دارای خواص ضد التهابی هستند که ممکن است برخی از مزایای سلامتی را برای شما فراهم کنند. آرایش تغذیه ای دقیق عسل بر اساس مبدا آن متفاوت است. بیش از 300 نوع عسل وجود دارد، از جمله:

    یونجه

    شکوفه ی طلایی

    اکالیپتوس

هر نوع عسلی دارای رنگ و طعم متمایز است. به عنوان مثال: عسل گندم سیاه یک عسل تیره ی محبوب است که با طعم مالتی آن شناخته می شود. مهم نیست که شما کدام نوع عسل را ترجیح می دهید، هر نوع عسل می تواند سطح قند خون شما را افزایش دهد.

مزایای عسل کدام است؟

عسل حاوی فروکتوز بالاتری نسبت به گلوکز است. فروکتوز شیرین تر از گلوکز است، بنابراین ممکن است که شما مقدار کمی از عسل را در غذا و یا نوشیدنی های بدون شیرینی خود، استفاده کنید. مقدار کمی از ویتامین ها و مواد معدنی که در عسل وجود دارد ممکن است خواص سلامتی بیشتری به آن اضافه کند. عسل خام و غیر پاستوریزه، حاوی مقدار کمی از گرده های محلی است که می تواند واکنش های آلرژیک به مواد حساسیت زا را کاهش دهد. همچنین عسل دارای مزایای سلامتی بیشتر است. از جمله:

می تواند سبب از بین بردن میکروب ها شود، زیرا دارای خواص ضد میکروبی است.

زمانیکه به صورت درمان موضعی استفاده شود، می تواند به بهبود طخم و سوختگی های جزئی کمک کند.

همچنین می تواند به بهبود سرفه و گلودرد کمک کند.

آیا عسل دارای عوارض جانبی است؟

با دارا بود 22 کالری به ازای هر قاشق غذاخوری، عسل حاوی کالری بالایی است. عسل به طور عمده از قند تشکیل شده است و باید به اندازه ی کافی مصرف شود. این مخصوصا زمانی اهمیت می یابد که شما مشکلات سلامتی مانند دیابت، بیماری قلبی یا چاقی داشته باشید. مصرف عسل ممکن است برای نوزادان زیر یک سال خطرناک باشد. این به این دلیل است که عسل حاوی هاگ های باکتریای است که ممکن است موجب بوتولیسم در نوزادان شود.

اجزای شکر

شکر ترکیبی از گلوکز و فروکتوز است که با هم مخلوط می شوند تا نیشکر را تشکیل دهند و هیچ نوع ویتامین و یا مواد مغذی نیز به آن اضافه نشده است.

شکر از گیاهان چغندر قند و نیشکر که یک کربوهیدرات کالری متراکم هستند، ساخته می شود. آنها قبل از اینکه به شکل شکر دانه دانه که ما استفاده می کنیم، نیاز به پردازش چند مرحله ای دارند. شکر سفید، قهوه ای و شکر خام از جمله رایجترین و پرمصرف ترین انواع شکر هستند. شکر قهوه ای ترکیبی از شکر سفید و شهد است و ممکن است حاوی برخی از مواد مغذی نیز باشد. شکر خام یک نسخه با شفافیت کمتر از شکر سفید است. این نوع از رنگ قهوه ای روشن و بلورهای بزرگتری دارد. سایر انواع شکرها شامل پودر شکر و توربینادو است.

مزایای شکر کدام است؟

شکر به عنوان یک کربوهیدرات، منبع بالقوه ای از سوخت فوری است. مغز شما هر روز به 130 گرم کربوهیدرات نیاز دارد. همچنین شکر یک ماده ی کم کالری است و یک قاشق چایخوری از آن حاوی 16 کالری است. شکر سفید تاریخ مصرف طولانی مدتی دارد و برای استفاده در پخت و پز آسان است.

آیا شکر دارای عوارض جانبی است؟

خوردن بیش از حد شکر می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 را افزایش دهد. شکر عنصری رایج در بسیاری از غذاهای فرآوری شده است، بنابراین شما ممکن است بیشتر از چیزی که فکر می کنید، شکر مصرف کنید و این می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود. افرادی که مبتلا به دیابت هستند باید میزان مصرف شکر خود را کنترل کنند، زیرا مصرف زیاد آن می تواند سبب افزایش قند خون شود. میزان مصرف شما بیش از نیاز بدن باشد، این می تواند منجر به یک انفجار سریع سوخت و سپس کاهش شدید انرژی شود. همچنین بدن شما ممکن است قند را سخت تر از عسل هضم کند زیرا آنزیمی برای آن ندارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۹۸۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان