//
کدخبر: ۱۸۸۶۲۹ //

این داروها را نخرید و در صورت مشاهده به پلیس اطلاع دهید

فروش هرگونه دارو با ترکیبات سالویا غیرقانونی استرئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان تبلیغ هرگونه دارو با ترکیبات گیاه مخدر سالویا را مخالف قانون و روشی برای فروش مواد مخدر توسط قاچاقچیان دانست.

این داروها را نخرید و در صورت مشاهده به پلیس اطلاع دهید
به گزارش فرتاک نیوز،

 سرهنگ هادی قزوینه با اشاره به توهم‌زا بودن گیاه مخدر سالویا، بیان کرد: این گیاه مخدر از خانواده مریم‌گلی بوده که باکمی تغییرات به‌راحتی تبدیل به یک ماده مخدر خطرناک توهم‌زا می‌شود؛ توهمات این گیاه مخدر به‌صورت ۳ بعدی بوده و دارای اثرات بسیار مخربی بر نحوه عملکرد بدن به‌ویژه مغز است.

وی با شاره به وجود ۲ الی ۳ هزار نوع گیاه مخدر با خواص توهم‌زایی در طبیعت، گفت: متأسفانه قاچاقچیان مواد مخدر همواره با سوءاستفاده و تغییر در ساختار این دسته از گیاهان، به روش‌های گوناگونی سعی در ترویج اعتیاد و مواد مخدر مخرب در بین مردم هستند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان تبلیغ شربت و قرص‌هایی با استفاده از گیاه مخدر سالویا به‌منظور کاهش وزن و یا هر علت دیگر در فضای مجازی را، تنها روش قاچاقچیان مواد مخدر برای کسب سود بیشتر دانست و تأکید کرد: مردم در انتخاب داروها و خرید آنان در فضای مجازی نهایت دقت و توجه را داشته باشند؛ مردم در صورت خرید هرگونه دارو از شبکه‌های اجتماعی فوراً اقدام به کسب تأیید از سوی پزشک مربوطه کنند.

وی ادامه داد: همچنین در صورت مشاهده هرگونه تبلیغ مبنی بر فروش دارو به‌ویژه شربت با ترکیب گیاه مخدرسالویا از خریداری آن اجتناب کرده و به پلیس اطلاع دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۸۶۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان