//
کدخبر: ۱۶۹۳۷۴ //

از خریداری مواد آرایشی از دستفروشان خودداری کنید!

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اعلام اینکه از خریداری مواد آرایشی از دستفروشان خودداری کنید، گفت: بسیاری از مراجعه کنندگان به مراکز پزشکی بر اثر استفاده از مواد آرایشی قاچاقی، دچار بیمارهای پوستی شده اند به دلیل استفاده از مواد آرایشی بدون برچسپ اصالت و خریداری‌شده از دستفروشان است.

 از خریداری مواد آرایشی از دستفروشان خودداری کنید!
به گزارش فرتاک نیوز،

بابک قطبی در جلسه کارگروه پیشگیری و مبارزه با محصولات سلامت محور قاچاق، که در سالن جلسات معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، با اشاره به مبارزه با قاچاق معکوس دارو در مریوان، اظهار کرد: این امر موجب شد که مسئولان توجه ویژه نسبت به قاچاق دارو و سلامت جامعه داشته باشند.

وی افزود: شرکت‌های توزیع کننده‌ای در امر  قاچاق معکوس دارو دخالت دارند اما با این وجود موارد قاچاقی را بررسی می کنیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به قاچاق معکوس دارو در مریوان،گفت: 95درصد داروخانه های مریوان در سلامت کاری فعالیت می کنند و 5درصد باقیمانده توسط گشت های محسوس و نامحسوس شناسایی و کنترل خواهند شد.

قطبی بیان کرد: بسیاری از مراجعه کنندگان در مرکزهای پزشکی بر اثر استفاده از مواد آرایشی قاچاقی، دچار بیمارهای پوستی به دلیل استفاده از مواد آرایشی بدون برچسب اصالت و خریداری‌شده از دستفروشان است.

وی از برگزاری جلسه مبارزه با محصولات سلامت محور از طریق ویوئو کنفرانس با استان‌های از جمله کرمانشاه، ایلام و همدان در 20 اسفند خبر داد، و خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جلسه هم اندیشی و کنترل مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در خصوص آگاه سازی افراد جامعه و خودداری از لوازم آرایشی از دستفروشان تاکید کرد و یادآور شد: باید این مسئله توسط رسانه  ها فرهنگ سازی شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۹۳۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان