//
کدخبر: ۱۶۰۶۴۹ //

طرح ویژه نخاله‌های بلاصاحب ساختمانی در سمنان اجرا می‌شود

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری سمنان از آغاز طرح ویژه ساماندهی نخاله‌های بلاصاحب، پسماندهای عمرانی و ساختمانی سطح شهر خبر داد.

طرح ویژه نخاله‌های بلاصاحب ساختمانی در سمنان اجرا می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

حمیدرضا پیوندی شامگاه سه‌شنبه در نشستی با موضوع پسماند و تعیین تکلیف زباله‌های عمرانی شهر سمنان بابیان اینکه طرح ویژه نخاله‌های بلاصاحب ساختمانی در سمنان اجرا می‌شود، تأکید کرد: این طرح ویژه تا ۲۰ بهمن‌ماه ادامه دارد و ستاد ساماندهی پسماندهای ساختمانی و عمرانی چون طبق سال‌های گذشته در ماه‌های پایانی سال با توجه به فرارسیدن ایام فاطمیه و برگزاری مراسم عزاداری و همچنین چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای کسب رضایت شهروندان، سهولت در تردد همشهریان، رعایت بهداشت عمومی و حفظ سیما و منظر شهری این طرح را اجرا می‌کند.

وی افزود: همشهریان می‌توانند در صورت مشاهده این‌گونه نابهنجاری‌ها در سطح شهر مراتب را از طریق تماس با شماره ۳۳۳۲۶۰۴۲ داخلی ۲۴ سازمان مدیریت پسماند ستاد ساماندهی پسماندهای ساختمانی و عمرانی تا تاریخ ۲۰ بهمن‌ماه  اعلام کنند.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری سمنان گفت: تا بر اساس ماده ۱۶  و ۲۰ قانون مدیریت پسماندها و تبصره شش ماده ۶۹ قانون شهرداری‌ها  پیگیری و اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد که بر اساس این تبصره که مبنی بر این است که اراضی و کوچه‌های عمومی و میدان‌ها، پیاده‌روها، و خیابان‌ها به صورت کلی معابر واقع در محدوده شهر که مورد استفاده عموم است ملک عمومی محسوب می‌شود و در مالکیت شهرداری است.

پیوندی گفت: صدور اخطار به واحدها و منازل مسکونی تجاری اداری که پسماندهای ساختمانی و عمرانی خود را در مکان‌های عمومی دپو می ‌کنند یکی دیگر از وظایف مهم ستاد ساماندهی است.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا کنون از سوی ستاد ساماندهی پسماندهای ساختمانی و عمرانی، به تعداد یک هزار و ۵۰۵ فقره اخطار اول، ۶۲۵ فقره اخطار دوم و ۱۴۹ فقره اخطار سوم صادر و تحویل شده که بالغ بر ۶۵ درصد از اخطارها توسط مالکان جمع آوری، ۵۵ مورد از تخلیه غیر مجاز جلوگیری شده و ۳۷ مورد نخاله بلا صاحب از سطح شهر سمنان جمع آوری شده است.  

پیوندی با ابراز اینکه بیشترین جمع آوری نخاله‌های بلاصاحب در ماه های بهمن و اسفند بوده است، گفت: شهر خوب را شهروند خوب می سازد و حفظ حقوق شهروندی ملزم به رعایت موارد قانونی و احترام به حقوق همشهریان  است و مدیریت پسماندها وظیفه هر شهروند قانونمدار است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۰۶۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان