//
کدخبر: ۱۲۰۷۳۹ //
رئیس مرکز بهداشت کرمانشاه:

تمام زباله‌‌های "بیمارستانی" استان کرمانشاه بی‌خطر می‌شود

تمام زباله‌‌های "بیمارستانی" استان کرمانشاه بی‌خطر می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر ابراهیم شکیبا رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: ۲۳بیمارستان دولتی و خصوصی در سطح استان وجود دارد و در حال حاضر ۲۷ دستگاه بی‌خطرساز در این بیمارستان‌‌ها مستقر است و تمام زباله‌‌های بیمارستانی استان توسط این دستگاه‌ها بی‌خطر می‌شود.

او افزود: تنها در بیمارستان سرپل‌ذهاب دستگاه بی‌خطرساز براثر زلزله دچار مشکل شده که زباله‌های این بیمارستان هم به شهرستان‌های قصرشیرین یا گیلانغرب ارسال و در یکی از این دو شهرستان بی‌خطر می‌شود.

 رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه درباره شیوه بی‌خطرسازی زباله‌های مطب‌های خصوصی گفت: زباله‌‌های کلینیک‌ها و مطب‌های سطح استان نیز توسط دو شرکت خصوصی جمع آوری و بی‌خطر شده و سپس برای دفع آن اقدام می‌شود.

شکیبا ادامه داد: برخی تجهیزات پزشکی از جمله سرنگ سالم میان زباله‌های شهری وجود دارد که قانون هیچ الزامی برای خرد کردن این زباله ها قرار نداده و ممکن است این تجهیزات بعد از اینکه بی خطر شدند، سالم در میان محل انباشت زباله پیدا شوند.

او افزود: هم اکنون تمام بیمارستان‌ها بجز هفت بیمارستان ، مجهز به دستگاه خُرد کن زباله‌های بیمارستانی هستند و زباله‌ها در این دستگاه‌ها در کنار بی‌خطر شدن خُرد نیز می‌شوند.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: اقدام لازم برای خریداری هفت دستگاه که به طور همزمان بی‌خطرساز و خُردکن هستند نیز صورت گرفته که به زودی خریداری و نصب می‌شود.

شکیبا ادامه داد: از طرفی ۱۰ دستگاه دیگر در حال خرید است که اگر دستگاه بی‌خطرسازی دچار مشکل شد سریعا جایگزین شوند که این دستگاه‌ها نیز بطور همزمان بی خطرساز و خردکن هستند.

او افزود: هر نوع زباله بیمارستانی اعم از تجهیزات پزشکی و سایر موارد قبل از خروج از بیمارستان حتما بی‌خطر می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: البته وجود برخی اقلام تجهیزات پزشکی مانند سرنگ در میان زباله‌ها لزوما مربوط به بیمارستان‌ها نیست و بعضا افراد معتاد از این وسایل استفاده کرده و درمیان زباله‌ها رها می کنند.

شکیبا ادامه داد: مواردی هم داریم که برخی افراد سودجو در خانه‌های مسکونی اقدام به انجام حجامت ، سقط غیرقانونی و ... می کنند که زباله اینها بدون بی خطرسازی در میان زباله‌های شهری رها می‌شود.

او افزود: زباله‌های بیمارستان و غیر بیمارستانی هر دو خطرناک هستند و شهرداری باید اطراف محل جمع‌آوری زباله‌ها را فنس کشی کرده و اجازه ندهد دست زباله گردها به زباله‌ها برسد.

خبرنگار: طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۰۷۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان