//
کدخبر: ۴۸۸۸ //
معاون پرستاری وزیر در سمنان اعلام کرد:

اعطای سالانه ۱۰ هزار پروانه صلاحیت حرفه ای به پرستاران/کمبود ۲۰۰هزار پرستار در کشور

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعطای سالانه 10 هزار پروانه صلاحیت حرفه ای به پرستاران کشور خبر داد.

اعطای سالانه 10 هزار پروانه صلاحیت حرفه ای به پرستاران/کمبود 200هزار پرستار در کشور

به گزارش فرتاک نیوز محمد میرزابیگی در آستانه روز پرستاری و در همایشی که پیشاپش به بهانه روز پرستار و تجلیل از پرستاران این استان در دانشگاه علم پزشکی سمنان برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 10 هزار نفر از پرستاران که مدارک شان را تحویل دادند پروانه صلاحیت حرفه ای دریافت کردند. ضمن اینکه سال آینده نیز 10 هزار پرستار دیگر این پروانه را دریافت خواهند کرد.

وی از بازآموزی به عنوان مهمترین شاخص در اعطای این پروانه به پرستاران نام برد و افزود: براساس قوانین مربوط به این حوزه از این پس تنها پرستارانی که این پروانه را اخذ کرده باشند می تواند در چارچوب این حرفه و تحت عنوان پرستار در جامعه فعالیت کنند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: هرگونه فعالیت فعالیت ذیل عنوان پرستار در بیمارستان های دولتی و خصوصی و دیگر مراکز درمانی منوط به دریافت پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاری است.

وی با اشاره به ایجاد معاونت پرستاری برای اولین بار در وزارتخانه متبوع خود، خاطرنشان کرد: معاونت پرستاری یکی از دغدغه های پرستاران و فعالان این حوزه بود که ما از سال 75 پیگیر اجرایی شدن آن بودیم که خوشبختانه این آرزو با حمایت مسئولان و مقام عالی وزارت در این دولت محقق شد.

رئیس پیشین سازمان نظام پرستاری کشور، با بیان اینکه قاضی زاده هاشمی در ابلاغ حکم معاونت پرستاری هشت ماموریت و هدف اصلی را برای این معاونت تعیین کردند.

 

منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۸۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان