//
کدخبر: ۴۸۸۰ //
رئیس مرکز بهداشت استان و معاون دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد

عدم وجود توسعه پایدار در بسیاری از حوزه‌ها در جامعه

رئیس مرکز بهداشت استان و معاون دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در جامعه در بسیاری از حوزه‌ها توسعه پایدار را نداریم، گفت: این امر به این دلیل است که در موضوع کار آن حوزه کمتر دیده می‌شود.

عدم وجود توسعه پایدار در بسیاری از حوزه‌ها در جامعه

به گزارش فرتاک نیوز، جلال‌الدین امیری امروز در نشست استانی تبیین کارکرد های HSEE در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه سلامت یک قسمت مهم از HSEE است، اظهار داشت: ایمنی و محیط زیست که از شاخص‌های HSEE بوده وابسته به حوزه سلامت است.

وی با بیان اینکه در جامعه در بسیاری از حوزه‌ها توسعه پایدار را نداریم، افزود : این امر به این دلیل است که در موضوع کار آن حوزه کمتر دیده می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان با عنوان اینکه حوادث همیشه به شکل حاد اتفاق نمی افتاد، ابراز داشت : قسمت عمده حوادث و مشکلات که در محیط کاری اتفاق می‌افتاد به صورت مزمن برای کارمندان ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: شاغلینی که در محیط کار در معرض گازهای سمی هستند در طولانی مدت ممکن است منجر به بیماری‌های خطرناک و بروز سرطان شود.

امیری با بیان اینکه نگاه ابزاری کارفرمایان به کارگران توسعه را دچار مشکل می‌کند، تصریح کرد: سرمایه هر مجموعه پرسنلی است که استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه تعلق به سازمان‌ها در مجموعه‌ها بسیار کم است، گفت: این موضوع ضربه خطر ناکی به محیط کار وارد می کند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه گاهی به اسم اینکه می خواهیم حمایت کنیم ضوابط در نظر گرفته شده در حوزه سلامتنادیده گرفته می‌شود، افزود: این موارد باید جدی گرفته شود.

وی در ادامه سخنان خود به راهبردهای بخش سلامت اشاره کرد و بیان داشت: ارتقای سطح تامین نیازهای اساسی مردم، تامین حفظ و ارتقای سلامت افراد، اصلاح ساختار نظام سلامت جامعه، عادلانه کردن دریافت خدمات سلامت برای افراد جامعه و مشارکت عادلانه مردم در بخش تامین هزینه‌های سلامت از مهم‌ترین این راهبردها است.

امیری با تاکید بر اینکه نبود بیماری به معنای سلامتی است، اظهار داشت: سلامتی در رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی معنا می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت استان با بیان اینکه سلامتی به مردم امکان داشتن زندگی مولدی را می دهد، افزود : کل دنیا این را تجربه کرده است و باید نگرش همه جانبه به سلامت داشت.

وی در ادامه در بیان درصد عوامل محیطی در حوزه سلامت 50 درصد آن را به دلیلی وضعیت اجتماعی دانست و ابراز داشت: 10 درصد به دلیل محیط طبیعی ، 25 درصد ژنتیک و 25 درصد به حوزه بهداشت و درمان مربوط می شود.

امیری در بیان اهداف کلی و کمی سلامت محیط کار در برنامه ششم توسعه یادآور شد: افزایش میزان پوشش بازرسی بهداشت حرفه‌ای از کارگاه، افزایش میزان بازرسی، توسعه ارائه خدمات بهداشت حرفه ای از طریق بخش خصوصی به 20 درصد تا پایان برنامه، کاهش مواجهات مخاطره آمیز با آلاینده‌های محیط کار به 16 درصد تا پایان برنامه، توسعه مراقبت‌های پزشکی شاغلین از جمله این اهداف است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۸۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان