//
کدخبر: ۱۵۹۸۶۵ //

در دهه فجر ۷۰۰ پروژه بهداشتی در استان‌های مختلف افتتاح می شود

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دهه فجر ۷۰۰ پروژه بهداشتی در استان‌های مختلف افتتاح و ۹۰ درصد نیازمندی‌های کشور در حوزه توسعه شبکه بهداشت تکمیل می‌شود.

در دهه فجر ۷۰۰ پروژه بهداشتی در استان‌های مختلف افتتاح می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

علیرضا رئیسی بعدازظهر امروز در حاشیه برگزاری نشست مدیران سلامت جمعیت، خانواده و مدارس بهداشت در بوشهر از پیشتاز بودن برنامه‌های ایران در بخش مراقبت‌های بهداشتی اولیه نسبت به دیگر کشورها خبر داد و اظهار داشت: توجه به سالمندان و زوجهای نابارور با ارائه خدمات بیمهای، افزایش امید به زندگی و افزایش طول عمر سالمندان از 50 به 80 سال، فرهنگ سازی و آموزش زوج‌ها به منظور فرزندآوری بیشتر از جمله شاخص‌های افزایش مراقبت‌های بهداشتی است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره اینکه تمام روستاها یک‌هزاری نفری به بالا دارای خانه بهداشت هستند خاطر نشان کرد: اکنون 44 هزار و 200 خانه بهداشت، مرکز جامع سلامت، پایگاه سلامت و خانه بهداشت در استان‌ها فعال است  به‌گونه‌ای که یک روستای یک‌هزار نفری بدون مرکز بهداشت نیست.

وی، از مجهز شدن 400 بیمارستان کشور به اتاق عمل خبرداد و بیان کرد: این مهم از دیگر شاخص‌های افزایش مراقبت‌های بهداشتی در کشور است

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افتتاح  700 طرح بهداشتی در استان‌ها افزود: بر اساس برنامه‌ریزی در دهه فجر امسال 700 طرح بهداشتی  با اعتبار 9 هزار و 600 میلیارد ریال  میلیارد تومان در استان‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: با افتتاح این پروژه‌ها  90 درصد نیازمندی‌های کشور در حوزه توسعه شبکه بهداشت تکمیل می‌شود.

رئیسی از اجرای طرح مدارس عاری از پوسیدگی دندان در  استان‌ها خبر داد و گفت: بر این اساس هر مدرسه تحت پوشش یک مرکز درمانی قرار می‌گیرد و طی  یکسال دانش‌آموزان پایه ششم عاری از پوسیدگی دندان می‌شوند.

وی با بیان اینکه در راستای بهداشت دهان و دندان سههزار و 200 واحد دندانپزشکی تجهیز شده است گفت: در این زمینه استان بوشهر از استانهای پیشرو در این برنامه به شمار میرود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به هزینه‌های خانوارها در عرصه دندان پزشکی خاطر نشان کرد:  22 درصد پرداختی مردم در حوزه سلامت در بخش دندانپزشکی است که انتظار میرود با راه اندازی مراکز جدید دندانپزشکی هزینه دندان پزشکی کاهش یابد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۹۸۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان