//
کدخبر: ۱۴۵۶۰۰ //
هرگز از این نوع حنا استفاده نکنید

حنا همیشه ته مایه ای از رنگ قرمز دارد! این را فراموش نکنید!

استفاده از حنا بر روی سر و همچنین کف دست و پا در قدیم مرسوم بوده. اما امروزه فقط از آن به عنوان کشیدن طرح هایی بر روی بدن استفاده می کنند. در این مطلب یادآور می شویم که کدام نوع از حنا خطرناک است و نباید از آن استفاده شود.

حنا همیشه ته مایه ای از رنگ قرمز دارد! این را فراموش نکنید!
به گزارش فرتاک نیوز،

آیا می‌دانید که برگ‌های حنا دارای ماده‌ای به نام موسیلاژ هستند و به‌همین دلیل هم در اثر تماس با آب، به شکل خمیرمانندی در می‌آیند؟

دکتر پژمان مباشر، متخصص پوست و مو درباره این رنگ‌دهنده گیاهی گفت: حنا حاوی ماده‌ای به‌نام لاوسون است که سمیت بسیار کمی دارد و بیشترین اثر رنگ‌کنندگی آن هم ناشی از همین ترکیب می‌شود.

تاتوی حنایی!

عضو مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادین دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: استفاده از حنا به عنوان تاتوی موقت، بسیار شایع است. معمولا این تاتو حدود 3 هفته روی پوست باقی می‌ماند. واکنش‌های آلرژیک تماسی، از جمله عوارض پوستی مصرف حنا به عنوان تاتوی موقت بوده که تا به‌ حال، گزارش شده است.

وی تصریح کرد که اگر فردی بعد از تاتوی با حنا از این کار راضی نباشد، می‌توان با روش‌های مختلفی مانند اسکراب‌های پوستی، به‌خصوص هنگام استحمام، برای از بین بردن آن استفاده کرد. فقط حواستان باشد که محل حنا نباید با لیف‌های زبر شسته شود چون این کار، شانس ایجاد زخم و حتی عفونت را بالا می‌برد.

حنای اصل چه رنگی است؟

مباشر خاطرنشان کرد: نکته مهمی که طرفداران حنا باید به آن توجه داشته باشند، این است که رنگ حنای طبیعی، هیچ‌گاه به سمت رنگ مشکی کشیده نمی‌شود و همیشه ته‌رنگی از قرمزی در آن وجود دارد. حناهایی که خیلی مشکی هستند، حنای طبیعی نیستند و با نام حنای هندی در بازار به فروش می‌رسند. رنگ مشکی موجود در این محصولات، ناشی از وجود ماده‌ای شیمیایی به نام پارافنیلین دی‌آمین است. پارافنیلین دی‌آمین، ماده‌ای است که در رنگ‌های صنعتی به کار می‌رفته است و اخیرا، به عنوان حنای مشکی هندی وارد بازار ایران شده است. دلیل استفاده از حنای مشکی، رنگ‌پذیری بالا و راحت‌تر آن برای تاتوکار است. استفاده از این ماده به عنوان تاتو یا به‌عنوان رنگ مو عوارض زیادی دارد. شایع‌ترین این عوارض شامل واکنش‌های حساسیتی شدید پوستی، قرمزی و خارش شدید، تاول، زخم باز و اسکار می‌شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۵۶۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان