//
کدخبر: ۱۳۹۱۹۶ //

درد از ناحیه ناف تا فک نشانه چیست؟ یک ممنوعه مهم در پیاده روی اربعین

کسانی که سابقه قبلی سکته داشته‌اند درد مشابه خود را جدی بگیرند. مثلا اگر قبلا از نشانه‌های سکته آنها درد در دست بوده، این علامت برای آنها هشداری است. همچنین جواب ندادن قرص‌های زیرزبانی و درد در قفسه سینه هنگام فعالیت از نشانه‌های سکته قلبی است.

درد از ناحیه ناف تا فک نشانه چیست؟ یک ممنوعه مهم در پیاده روی اربعین
به گزارش فرتاک نیوز،

 دکتر شاهرخ کربلایی صالح در حاشیه دومین کنگره تازه‌های آنژیو پلاستی اورژانس اظهار داشت: درد قفسه سینه بسیار حائز اهمیت بوده و افراد باید آن را جدی بگیرند ولی متاسفانه این قضیه توسط بسیاری از افراد، غیر مهم پنداشته می‌شود.

بیشتر بخوانید

توصیه ای جالب برای تاول نزدن پا در پیاده روی اربعین + فیلم

موزه رایگان خیابانی تهران که اولین دستگاه ارتباطی بشر را به نمایش گذاشته است+ تصاویر

وی افزود: درد از ناحیه ناف تا فک می‌تواند نشانه سکته قلبی باشد و فرد باید هر چه سریع‌تر جهت دریافت اقدامات درمانی به پزشک مراجعه کند تا زمان طلایی درمان را از دست ندهد.

کربلایی‌صالح دبیر علمی دومین کنگره تازه‌های آنژیو پلاستی اورژانس با اشاره به اینکه احساس سنگینی در قفسه سینه از دیگر علائم سکته قلبی است، گفت:‌ فردی که به این علت به پزشک مراجعه می‌کند باید حتما از آن نوار قلب گرفته شود چرا که این مسئله بسیار حائز اهمیت است. همچنین سوء هاضمه، تنگی‌نفس به ویژه همراه با عرق سرد از علائم سکته قلبی است.

وی تأکید کرد: کسانی که سابقه قبلی سکته قلبی داشته‌اند درد مشابه قلبی خود را باید جدی بگیرند. مثلا اگر قبلا از نشانه‌های سکته آنها درد در دست بوده، این علامت برای آنها هشداری است. همچنین جواب ندادن مصرف قرص‌های زیرزبانی و درد در قفسه سینه هنگام فعالیت از نشانه‌های سکته قلبی به شمار می‌رود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: زائرینی که برای زیارت به کربلا اعزام شده یا قصد عزیمت دارند در صورتیکه قبلا سابقه بیماری قلبی داشته باید از پیاده‌روی بپرهیزند و در صورت درد قفسه سینه به اورژانس اطلاع دهند.  

کربلایی‌صالح تأکید کرد: همراه داشتن داروهای مورد نیاز برای بیمارانی که سابقه قلبی دارند به ویژه داروهای زیرزبانی امری مهم بوده و باید به این توصیه توجه جدی شود

دومین کنگره تازه‌های آنژیو پلاستی اورژانس 4 آبان در بیمارستان سینا برگزار می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۹۱۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان