//
کدخبر: ۱۱۸۰۲۳ //

روش هایی برای تسکین درد زانو در شب

آیا بخاطر التهاب مفصل زانو و درد ناشی از آن، برای خوابیدن مشکل دارید؟استراحت برای تسکین درد زانو بسیار مهم است. در اینجا به 4 راه ساده اشاره می کنیم که به شما کمک می کند خواب راحت و آرامی داشته و برای شروع هرچه بهتر روز بعد آمادگی داشته باشید.

روش هایی برای تسکین درد زانو در شب
به گزارش فرتاک نیوز،

 کسانی که از درد زانو رنج می برند اگر عادت دارند به پهلو بخوابند بهتر است موقع خواب یک بالش بین زانوهای خود قرار دهند و اگر به پشت می خوابند بهتر است بالش را زیر زانوها بگذارند. در این حالت گردش خون راحت تر انجام گرفته و منطقه ای که دردناک است را از هر گونه ورم و درد تا حدی پاک سازی می کند. برای این منظور بالش هایی هم طراحی شده که می توانید تهیه کنید. کوسن های مبلمان نیز پیشنهاد خوبی است.

-اگر درد و التهاب مفاصل رفتن به رختخواب یا بیرون آمدن از آن و یا آماده شدن برای خواب را برای شما سخت کرده است، پیشنهاد می کنیم لباس خوابتان را از جنس ساتن انتخاب کنید. ساتن لیز است و اصطکاک را کاهش می دهد و زحمت و تقلای شما را در رختخواب کمتر می کند. همچنین به شما اجازه می دهد در حالت خوابیدن خود تعادل ایجاد کرده و به سادگی به خواب عمیق خواهید رفت.

-هنگام ورود به رختخواب، حتما توجه داشته باشید که منطقه دردناک زیر پتو قرار گرفته باشد. در صورت لزوم پتوی اضافی برای آن قسمت مهیا کنید. گرم نگه داشتن آن در طول شب به کاهش درد آن کمک می کند. برای بیشتر گرم کردن منطقه ای که دردناک شده است از پد حرارتی استفاده کنید. همچنین می توان از کیسه آب جوش هم بدین منظور استفاده کرد.

-حمام گرم، بیست دقیقه پیش از خواب، نه تنها آرام بخش است بلکه مفاصل دردناک را نیز نرم کرده و شما را سریع تر به خواب می برد. آب گرم مفاصل را نرم و گردش خون را تسریع می کند و خواب را برای فرد راحت تر می کند.

-اگر درد و التهاب مفاصل خواب شما را به هم زده و شب ها بیدارتان می کند، ممکن است زمان مصرف داروهایتان مناسب نباشد. با پزشک خود مشورت کنید و از او بپرسید آیا لازم است دوز داروها و زمان مصرف آنها را تغییر دهید تا شب هنگام خواب بهتری برای شما فراهم شود؟

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۸۰۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان