//
کدخبر: ۱۰۳۷۱۶ //

۵ ترفند جدید برای استفاده های خوشمزه از چای

اگه تا حالا فقط چای را به صورت دمنوش، نوش جان می کردید همین آلان بلند بشین و این 5 روش باحال و خوشمزه رو امتحان کنید و روزانه ازش استفاده کنید. بدونید که پایه اصلی این اصول چای سبزِ که طعم و عطر جدیدی که از این شیوه بدست میاد خیلی متفاوت و جذابه، شما می تونید کم کم این مراحل رو وارد زندگیتان کنید و نتایج نشاط آور و سالمش رو مشاهده کنید.

5 ترفند جدید برای استفاده های خوشمزه از چای
به گزارش فرتاک نیوز،

 اگه تا حالا فقط چای را به صورت دمنوش، نوش جان می کردید همین آلان بلند بشین و این 5 روش باحال و خوشمزه رو امتحان کنید و روزانه ازش استفاده کنید. بدونید که پایه اصلی این اصول چای سبزِ که طعم و عطر جدیدی که از این شیوه بدست میاد خیلی متفاوت و جذابه، شما می تونید کم کم این مراحل رو وارد زندگیتان کنید و نتایج نشاط آور و سالمش رو مشاهده کنید.

به عنوان کسی که طرفدار دوآتیشه چای هست، به این خاطر که کتاب های زیادی با خوردن روزانه چای به صورت دم کرده و یا دمنوش مخالف بودن، برای همین دنبال راه حلی گشتم که به بدنم آسیب نرسه و با این راه کارها آشنا شدم و میخوام که با شما به اشتراک بزارمشون.  بنابراین اگه شما به صورت صحیح از چای استفاده کنید، میتوانید سلامتی خود رو تضمین کنید، دور شکم خود را از بین ببرید. پس خلاق باشید و خودتان را با آشپزان و با ذوق سلیقه که از چای حتی در پخت و پز و طبخ غذا استفاده می کنند.

1) با چای پخت و پز کنین:

اکثر غذاها برای آماده شدن به آب جوش نیاز دارد. یکی از روش های خلاقانه ای که باید انجام بدهید جایگزینی آب جوش با چای سبز است! و حتی میتوانید بجای آن، از دمنوش های دیگر نظیر چای سفید یا سرخ با توجه به عطر و طعم مورد علاقیتان استفاده کنید. به اندازه خوردن هر چیزی خیلی مهمه پس مراقب باشید اگه شب قراره پخت وپز کنید از میزان کافئینِ کمتری در غذا استفاده کنید تا خواب راحتی داشته باشید. یکی از تست های خوشمزه ای که خودمم امتحان کردم، هنگام پخت سوپ، به جای استفاده از مرغ یا گوشت، از برگ چای سبز استفاده کنید. یعنی اساس غذاتون رو چای بزارید. پیشنهاد میکنم از دمنوش چای سبز برای پخت نودل هم استفاده کنید هم مغذیِ هم وعده خوبی برای شام می تواند باشد.

2) با چای دسر درست کنید:

یکی از دمنوش های خوش طعم، دمنوش توت فرنگی، شاتوت یا میوه های توتی شکل است. شما می توانید دمنوش خنک شده ی این ترکیبات را همراه با شکلات سفید و پودر ماتچا (matcha) میل کنید. ترکیب شکلات و چای شاتوت یکی از ترکیبات مورد علاقه ی مردم ژاپن است که سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مفید برای بدن است.

3) دمنوش سرد چای سبز درست کنید:

حتما تا حالا از خواص بسیار زیاد چای سبز مطلع شده اید، اما آیا می دانستید برای بهره بردن از حداکثر میزان آنتی اکسیدان موجود در چای سبز، باید به مدت 2 ساعت آن را در آب سرد قرار دهید؟ آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز برای آزاد شدن به 2 مولفه ی مهم نیاز دارند؛ زمان و دما. رادیکال های آزاد موجود در چای سبز، هنگام مجاورت طولانی مدت با آب سرد فعال می شوند. برای به دست آوردن بهترین نتیجه، حتما روش های گوناگون دم کردن چای را از منابع معتبر مطالعه کنید.

4) دردهایتان را با نوشیدن چای از یاد ببرید:

در کتاب معرفی شده در ابتدای مقاله، بسیاری از فواید چای معرفی شده است؛ از آرام کردن درد معده تا کمک کردن به روند خواب. در آن کتاب طبقه بندی کاملی از تاثیرات چای بر بخش های مختلف بدن ارائه شده است. شما می توانید با مراجعه به عطاری های شناخته شده، برگ گیاهان مختلف که خواص دارویی دارند را تهیه کنید و بهترین دمنوش ها را خودتان تهیه کنید. چه خوب است که به جای نوشیدن نوشابه و دیگر نوشیدنی های گازدار، همیشه از نوشیدنی های سالمی که سرشار از آنتی اکسیدان است استفاده کنیم؛ به عنوان مثال، خیار برای از بین بردن پف دور چشم بسیار خوب است، اما چای سبز بسیار موثرتر است! این یک ترفند زیبایی برای زمانی است که یک صبح ناخوشایند دارید. دو بسته از چای سبز را به مدت 2 دقیقه در آب قرار دهید، سپس آب اضافه را با فشار دادن بگیرید و سریعا آن را به مدت 5 الی 10 دقیقه در یخچال قرار دهید. وقتی کیسه ی چای سرد شد، یک بسته از چای را به مدت 10 دقیقه روی هر یک از چشم ها بگذارید. جوهر مازوی موجود در چای سبز کمک می کند تیرگی ها و پف های اطراف چشم بسیار کاهش پیدا کند.

5) از چای برای از بین بردن بو استفاده کنید:

آیا در منزل از خشبو کننده ی هوا استفاده می کنید؟ دیگر نیازی به خشبو کننده های شیمیایی ندارید؛ زیرا برگ های چای بو را به خود جذب می کند. استفاده از چای کیسه ای برای جذب انواع بو ایده ی خوبی است. برخی از افراد برای دفع بو از کیسه های چای در یخچال استفاده می کنند و بعضی دیگر بعد از ریز کردن سیر و پیاز، دست هایشان را با یک کیسه ی چای می شویند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۳۷۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان