//
کدخبر: ۴۵۳۶۸۳ //

فال رابطه | فال رابطه جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳

در این مقاله فال رابطه را برای شما در نظر گرفته ایم. این فال یکی از پرطرفدارترین فال ها برای کاربران است و معمولا آن را دنبال می کنند.

فال رابطه | فال رابطه جمعه 24 فروردین ماه 1403
به گزارش فرتاک نیوز،

مراجعه به اینترنت برای گذراندن اوقات فراغت در دنیای امروز یکی از بهترین روشها است که هر فردی به راحتی و در هر مکانی می تواند آنلاین شود و به سایت های تفریحی و سرگرمی مراجعه کند و بهترین استفاده را از زمان آزاد خود داشته باشد. احتمالا شما هم می دانید که  فال، خواندنِ فال و گرفتنِ فال از جمله کارهایی است که جزو بهترین فعالیت های سرگرمی به شمار می رود و سایت های زیادی فال های مختلفی را منتشر می کنند.

برای مشاهده فال ها و سرگرمی های بیشتر اینجا کلیک کنید

ما در سایت فرتاک نیوز سعی کرده ایم تا انواع فال را با عنوان فال فردا برای شما گردآوری کنیم و منتشر کنیم تا شما در این سایت لحظات خوبی را در اوقات فراغت تان سپری کنید. مثلا در این مقاله فال رابطه را برای شما در نظر گرفته ایم. این فال یکی از پرطرفدارترین فال ها برای کاربران است و معمولا آن را دنبال می کنند. اما باید به شما علاقه مندان این فال، این نکته مهم را یاد آوری کنیم که در همه امور خداوند را مد نظر قرار دهید و به او توکل کنید و چنانچه در فال تان نکته منفی مشاهده کردید، ناراحت و مایوس نشوید و آن را صرفا سرگرمی تلقی می شود.

فال رابطه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین فروردین

متن فال:

رابطه ها، چه کوچک و چه بزرگ، توسط یک توافقی که ما تعریف می کنیم تعریف می شوند. در وسیعترین مقیاس، ما در مورد چگونگی عمل و صحبت کردن توافق می کنیم. بسیاری از این موافقت نامه ها ناخودآگاه هستند، و همانطور باقی می مانند تا زمانی که ما به تغییر آنها نیاز پیدا کنیم.

در یک مقیاس کوچکتر، ما موافقت نامه های خاصی را در مورد چیزهایی مانند ملاقات در زمان های خاص، درگیر شدن در فعالیت های خاص و یا انجام وظایف خاص به وجود می آوریم. چنین توافق نامه هایی معمولا اقدامات و زمان را مشخص می کنند. نگه داشتن این توافقات یک بلوک اعتماد در میان شرکا است. هر گاه شما موافقت نامه های خود را حفظ نکنید، آن اعتماد را نقض کرده اید.

انتخاب کارت توافق ممکن است نشان دهد که شما نیاز به تغییر یک توافق قدیمی و یا ایجاد یک توافق جدید دارید – تا به حل و فصل برخی از شرایط بپردازید و یا به حرکت در جهت یک هدف مثبت پیش بروید. این کارت از شما می خواهد تا برای ایجاد انواع توافقات آگاهانه تر قدم بردارید.

آیا شما تا به حال بدون آنکه به توافقی برسید آن را به حال خود رها کرده اید؟ موافقت نامه ها همیشه به راحتی حفظ نمی شوند. این امر به ویژه زمانی مهم است که شما به گفته خود زیاد اطمینان ندارید. در این مورد، بخشی از وجود شما ممکن است واقعا به توافق نرسیده باشد. با این حال، در این میان شما موافقت کرده اید، در حالیکه ممکن است از هر گونه سوال یا اعتراضی که بعدها پیش خواهد آمد آگاه نباشید.

کارت موافقت نامه ممکن است به شما بگوید که آگاهانه تر وارد یک مذاکره شوید. آیا شما تمایل دارید در همه موارد سریع به توافق برسید؟ آیا شما این کار را از روی ناچاری و فشار انجام می دهید؟ یا برای جلوگیری از درگیری، و یا اینکه شریکتان احساس بهتری داشته باشد انجام می دهید؟ هنگامی که زمان تحقق یک توافق می رسد، آیا شما با تاخیر جواب می دهید، و یا با نیمه قلبتان آن را قبول می کنید؟ آیا شما کارها را انجام می دهید زیرا از شما انتظار می رود، و شما از اینکه "نه" را بر زبان بیاورید ناراحتید؟ این علائم نشان می دهد که شما تمایل به ایجاد توافق، بدون توجه به احساس واقعی خود دارید.

این کارت به شما یادآوری می کند که گفتن "خیر" به اندازه "بله" گفتن مهم است. اگر شما در ساخت یک توافق به طور کامل به خودتان اطمینان ندارید، وضعیتی را بوجود آورده اید که ناخودآگاه در آن ممکن است توافق تان را بشکنید و یا در نگه داشتن آن به مشکل بر بخورید. ماده حیاتی برای حفظ توافقات روشن و واضح، آن است که از آنچه واقعا در وجود شما در زمان بستن موافقت نامه اتفاق می افتد کاملا آگاه باشید.

این کارت به شما نشان می دهد که در زمان انجام توافق، توجه زیادی به آنچه در ذهن و قلبتان می گذرد داشته باشید. توجه کنید که کاملا حس "بله" گفتن را در درون خود داشته باشید. به احساسات و یا نگرانی هایی که وجود دارند و آنها را بیان نمی کنید، خوب توجه کنید. اینکه از خود بپرسید "چه احساساتی و یا نیازهایی ممکن است شما را از نگهداری این توافق نامه منع کند" به شما بسیار کمک می کند.

بررسی موافقت نامه هایی که شما قبول می کنید یا نمی کنید و یا آنها را نگه می دارید یا نه، و یا در نگهداری آن دچار خشم می شوید، دری را برای خودشناسی به روی شما باز می نماید. در مورد تمام احساسات، نگرانی ها، و انگیزه هایتان در ایجاد یک توافق بحث کنید. در نتیجه شما توافق نامه هایی را ایجاد می کنید که می توانید با آنها زندگی کنید. شرکایی که این توافق ها را برای یکدیگر بدون هیچ خطری توضیح می دهند و دیدگاه های خود را با صدای رسا برای دیگری بیان می کنند و بر سر هر چیزی مذاکره می نمایند، رابطه ای با شیوه سالم تر با یکدیگر خواهند داشت. ایجاد و نگه داری موافقت نامه، با آگاهی و انتخاب، پایه اعتماد واقعی و درک متقابل را ایجاد می کند.

فال رابطه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین اردیبهشت

متن فال:

وقتی که پروژکتور نور را روی فیلم می اندازد، نور حالت و رنگ افراد تصویر شده در فیلم را به خود می گیرد. فیلم حاصل که روی پرده می افتد به نظر آنقدر واقعی می رسد که تماماً غرق در داستان آن می شویم و فراموش می کنیم که در سالن تئاتر نشسته ایم. اما برای تجربه کردن چنین تاثیری حتماً لازم نیست که به سینما برویم.

بخش اعظمی از زندگی براساس فرآیندهای مشابه بنا شده است و ما در آن نقش پروژکتور را داریم؛ به تصورات خود درباره ی دیگران شکل می دهیم و رنگ می بخشیم. ذهن ما مانند فیلم است. شخصیت های مختلف، مکالمات، اتفاقات و داستان های زیادی از گذشته در آن ذخیره شده است. این تصاویر "فیلم درون" ما هستند.

اغلب به جای دیدن حقایق دنیای بیرون، ما فیلم درون خود را می بینیم. این فیلم ها دید ما به طرف مقابل را رنگ آمیزی می کند و عکس العمل های عاطفی ما را شکل می دهد. فیلم های ما آنقدر واقع گرایانه است که درگیر آنها می شویم و احتمالات واقعیات را نادیده می گیریم.

کارت فرافکنی به ما یادآوری می کند که ما تمایل داریم فیلم های قدیمی را در روابط خود منعکس کنیم به خصوص مواقعی که ناراحت و مضطرب هستیم. تم های فیلم های درون ما همانند فیلم های سینماست: جنگ قدرت، خیانت، رهایی، ترس، خجالت، بی ارزشی، در دام افتادن، و فرار. هنگام بروز این تم ها در شما، این کارت به شما هشدار می دهد. شاید هم می خواهید یک داستان کهنه را زنده کنید و انتخاب های فعلی خود را محدود کنید.

به یاد داشته باشید که در فرافکنی شما فقط "مجری فیلم" هستید. یک فیلم درونی را با واقعیت در هم می کنید و فکر می کنید که واقعیت همان است. اگر نارحت هستید، و افکار و انتظارات منفی دارید، مایلید آنرا بپذیرید. نمی بینید که بقایای گذشته، شما را تحریک کرده است. آنگاه واکنش به فیلم درون شروع می شود نه دنیای بیرون. در پاسخ، دنیا بیشتر شبیه فیلم درون شما واکنش می دهد و بدین ترتیب منابع موفقیت در دنیای بیرون را از دست می دهید.

وقتی که حتی شک می کنید که ممکن است در حال فرافکنی فیلمی در رابطه ی خود باشید، این کارت به شما پیشنهاد می کند تا فیلم را "نگه دارید". از خود بپرسید "چگونه درگیر تجربه ی چنین موقعیتی شدم؟" آنگاه بپرسید "این موقعیت چه شباهتی به گذشته ی من دارد؟ چگونه گذشته در فکر و احساس من رخنه کرده است؟ - یا انتظار چه اتفاقی را داشتم؟"

این کارت از شما می خواهد تا بین آنچه هم اکنون اطراف شما در جریان است و فرافکنی خود از گذشته تمایز قائل شوید. وقتی متوجه می شوید که یک فیلم قدیمی شما را تحت تاثیر قرار داده، بر میل به دیدن آخر فیلم غلبه کنید؛ شما پیشاپیش می دانید که این فیلم به کجا ختم می شود. اعتراف کنید که در مورد نحوه ی نگرش خود به اطراف ممکن است دچار اشتباه شده باشید. آنگاه تمام انتخاب های مثبت موجود را بررسی کنید.

با این پرسش که چگونه درگیر این موقعیت و تجربه ی آن شده اید به خود قدرت می دهید تا راه کارهای مثبت موجود را بیابید و بسیاری از سختی های بی مورد را پایان دهید. در نهایت، ممکن است به این نتیجه برسید که برخی فیلم ها پایان متفاوتی داشته اند.

فال رابطه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین خرداد

متن فال:

گوش فرادادن بخش مهمی از یک رابطه محسوب می شود. هریک از ما دوست داریم وقتی صحبت می کنیم کسی به ما گوش دهد بنابراین باید بدانید که چطور می توان به درستی به طرف مقابل گوش فراداد.

گوش دادن فراتر از ساکت نشستن در مقابل شخصی است که مشغول صحبت است. گوش دادن یک مهارت کنشی بوده و مثل تمام مهارت ها قابل توسعه است. برای اینکه شنونده ی خوبی باشید باید افکار درونی خود را آرام کنید و به طرف مقابلتان توجه کنید. هدف شما باید این باشد که واقعاً به بیان تجربه – یا هرچیز دیگری که در حال بیان شدن است - گوش دهید.

یک شنونده ی با دقت می تواند گوینده را تایید، تصدیق، حمایت و ترغیب کند. گرچه برخی از ما حرف های دیگران را آنگونه که خودمان می خواهیم تعبیر می کنیم. کارت "گوش فرادادن" به شما هشدار می دهد که متوجه تعبیر و تفسیرهای شخصی خود باشید. هدف از گوش دادن فهمیدن منظور دیگران است. همیشه بهتر است که درباره ی منظور آنها از یک چیز خاص سوال بپرسیم نه اینکه فرض کنیم خودمان آنرا می دانیم. هیچ وقت چیزی را فرض نگیرید.

یک شنونده ی خوب سعی دارد تا منظور درست را از حرف های طرف مقابل بیرون بکشد. این شنونده ممکن است مخالف آن چیزی باشد که گفته می شود. کارت "گوش فرادادن" می خواهد به دنبال درک موضوعی باشید که طرف مقابل – از دیدگاه خود - بیان می کند، حتی اگر شما با آن مخالف باشید.

شاید گاهی مفید باشد که لحظه ای به رفتار خود توجه کنید. چه تغییری در رفتار شنیداری شما ایجاد شد؟ آیا توانستید که درست گوش دهید؟ اغلب افراد نمی توانند. اغلب ما تظاهر به شنیدن می کنیم در حالی که مشغول آماده شدن برای پاسخگویی به طرف مقابل هستیم. افرادی هم هستند که در مورد آنچه که گفته می شود احساس خوبی ندارند و وسط کلام وارد می شوند تا دیگری را نجات دهند یا سعی در حل مشکل دارند. گاهی اوقات اگر آنچه که گفته می شود حاکی از صدمه، ترس، یا عصبانیت باشد به سختی می توانیم به آن گوش دهیم. باید به خاطر داشت که بروز شدید احساسات، مبتنی بر دلیل و منطق نیست.

وقتی که طرف مقابل دچار احساسات شدید شده باشد اغلب سعی می کنیم او را آرام کنیم یا متقاعدش کنیم که آن احساس را از خود براند. اگر قصد او سرزنش باشد، ممکن است واکنش بدی برای حمایت از خود نشان دهیم. اما چه آرام کردن او و چه دفاع از خود باعث رنجش بیشتر می شود.

بهترین عکس العمل فقط گوش دادن است. بیشتر مواقع نیاز به انجام کار دیگری نیست. لازم نیست اوضاع را درست کنید، از خود دفاع کنید یا به طرف مقابلتان آرامش دهید. فقط به او گوش دهید بدون اینکه چیزی را به دل بگیرید. بگذارید جریان طی شود، نفس بکشید، گوش هایتان را تیز کنید و به هر چه گفته می شود گوش دهید. و به نفس کشیدن ادامه دهید.

با دقت گوش دادن یکی از موثرترین و سازنده ترین واکنش هایی است که می توانید نشان دهید. این کار قطعاً بهتر از سعی در دفاع از خود است. در واقع گوش دادن یک هدیه ی نادر است. با دادن آن به طرف مقابل خود، در واقع آن را به رابطه تان بخشیده اید.

فال رابطه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین تیر

متن فال:

جالب توجه است که طرفین چندوقت یکبار – مثل بچه ها بالا پایین می پرند – و متضاد هم رفتار می کنند. وقتی یکی بالا می پرد، دیگری پایین می رود. وقتی یک طرف میل به تسهیم احساسات داشته باشد، دیگری میل به منطق گرایی دارد. یکی نزدیکی می خواهد و دیگری دوری. یکی درخواست تعهد دارد و دیگری آزادی می خواهد. هر زن و شوهری ممکن است در مسائل بسیاری با هم در تضاد باشند – خوش بین در مقابل بدبین، درونگرا/برونگرا، جدی/بی خیال، رویاپرداز/واقع بین، پرانرژی / آرام.

در ابتدا، دو نفر ممکن است مجذوب تفاوت های همدیگر شوند. اما اغلب، بعد از مدت زمانی چند، به هم طوری واکنش می دهند که انگار در تفاوت های آنها چیزی "اشتباه" است. آنگاه تفاوت ها را به نوعی قلمداد می کنند که به یک منبع مشکل و تعارض تبدیل می شوند.

دعواهای کلیشه ای بین زن و مرد را در نظر بگیرید. هر کدام براساس نقش های متضاد و متقابل بزرگ شده اند. مرد باید قوی و ساکت باشد و جلوی احساسات خود بایستد – وِیژگی های منطقی برای موفقیت در زندگی. زن باید نرم، معاشرتی و بسیار بااحساس باشد – ویژگی های احساسی برای پرورش خانواده. براساس این تفاوت های فرهنگی از پیش تعیین شده، هریک نقش خاصی را در رابطه ایفا می کنند.

اما به جای قدردانی از قابلیت های یکدیگر، گاهی شیوه های رفتاری یکدیگر را بی ارزش جلوه می دهند. با فرافکنی نقش خود در تعلیم دیگری، دچار قطبی گرایی در نحوه ی کنترل احساسات می شوند. زن مایل به تسهیم احساسات خود است درحالیکه مرد سعی دارد جلوی احساسات خود را بگیرد. هریک دیگری را به سمت مخالف سوق می دهد. با پیشرفت دعوا بر سر مسائل عاطفی، ممکن است شروع به اعتراض کنند که "زن ها غیرمنطقی اند" یا "مردها بی احساس اند".

جالب است که این گونه زوج ها گاهی می گویند که در یک رابطه همه چیز 50-50 است. این بدان معناست که هر کدام نصف وجود یک فرد کامل هستند. به طور مثال، مرد منطق است و زن احساس. شاید زن و مرد نیمه ی مکمل هم باشند.

درمقابل دیدگاه 50-50 کارت قطب گرایی از شما می خواهد که رابطه را 100-100 ببینید. 100% خودتان باشید. پتانسیل های هر آدمی شامل عقل و احساس، جدیت و بی خیالی، رویایی و عمل گرا، میل به نزدیکی و دوری، برون گرا و بازتاب دهنده، خوش بین و بدبین، با هم است. همه ی ما می توانیم همه ی اینها و شاید هم، بیشتر را تجربه کنیم.

چه نوع تفاوت هایی در رفتار، ویژگی ها، یا نیازها باعث شکست رابطه می شود؟ چه وقت هایی فکر می کنید که باید با طرف مقابل خود مخالفت کنید؟ این کارت به شما می گوید که تفاوت های آزاردهنده یا ناراحت کننده، در صورت وجود، دری است به سوی کمال – دری به سمت بخش گمشده ای از وجود شما.

هر کشمکشی که به خاطر تفاوت های بین دو نفر به وجود می آید معمولاً به علت تعارض های درونی خود آنهاست – بین نیمه ی غالب و آشکار و نیمه ی مغلوب آنها. اگر واقعاً می خواهید از این کشمکش ها راحت شوید، پس به سادگی تفاوت ها را بپذیرید. این کار به جرات زیادی نیاز دارد اما گام بلندی است به سمت زنده کردن نیمه ی مهمی از وجود شما. حداقل، این کار گامی است در جهت پایان دادن به حساسیت های بیهوده در یک رابطه.

فال رابطه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین مرداد

متن فال:

کلمات زیادی وجود دارند که ما عموماً آنها را بدون فهمیدن قدرتشان و یا خطرشان رد و بدل می کنیم. کلمات بزرگی مانند "احترام" ، "حمایت" و "عشق" – و کلمات مضری مانند "تنبل" ، "خودخواه" و "بی عاطفه". تمام این کلمات معمولاً در یک چیز مشترک هستند: همه آنها معانی مبهمی دارند. هر یک از ما آنها را بطور متفاوتی تعریف می کنیم.

چنین کلمات مبهمی، معمولاً بر اساس سرگذشت شخصی ما و یا تجربه های خاص در حال رشدمان دارای معنا می شوند. بنابراین، معمولاً معنای هر کلمه برای هر فرد با فرد دیگر کاملاً متفاوت است. با این حال، با وجود تعاریف مختلف هریک از ما از این کلمات، آن ها را بعنوان ابزاری دقیق برای برقراری روابطمان استفاده می کنیم.

کلمات مبهم معمولاً مشکلات بزرگی را برای ما بوجود می آورند زیرا احتمالاً در قضاوت هایمان، شکایات و انتقاداتمان از آنها استفاده می کنیم. چیزی که این مسئله را خطرناک می کند این است که هم گوینده و هم شنونده بر این باورند که آنچه که ابلاغ شده است را درک کرده اند. نگاهی بیندازیم به عبارت "تو خودخواه هستی". شما با شنیدن این عبارت به احتمال زیاد واکنشی تدافعی از خود نشان می دهید. حتی صبر نمی کنید تا متوجه شوید که منظور دقیق طرف مقابلتان از عبارت "خودخواه" چه بوده است.

کارت تعاریف به شما هشدار می دهد که از به دام افتادن در تله ای که کلمات مبهم منفی ایجاد کرده اند آگاه باشید. از آنجا که ما عادت داریم این کلمات را رد و بدل کنیم، دیدن این دام معمولاً سخت است. شما باید بسیار هوشیار باشید. زمانی که برچسبی مانند "خودخواه" را می شنوید – یا حتی اگر گوینده باشید، لحظه ای درنگ کنید. به خودتان یادآوری کنید که ممکن است گفتگوی سازنده تری ترجیح داده شود.

شما می توانید انتقادات مبهم و تیره را با خاص کردن آنها، به ارتباطات سازنده تبدیل کنید. به همین سادگی. اگر کسی شما را "خودخواه" صدا کرد، منظورش را از به کار بردن آن عبارت در رفتارهای متفاوت بیابید. برای این کار، از او بپرسید "چه حرفی را زده ام یا چه کاری را انجام داده ام که من را در برابر شما خودخواه جلوه داده است؟" شما باید کلمات مبهم را بشکنید. اگر به شما برچسب "خودخواه" زده اند، آن را شخصی ندانید. فقط به دنبال نشان دادن واکنش نباشید. در عوض از شریکتان بخواهید جزئیات بیشتری در اختیارتان بگذارد. و اگر شما به شریکتان این برچسب را نسبت داده اید، باید درنگ کنید و جزئیات بیشتری را ارائه دهید.

با جزئی تر بودن، می توانید به جای ایجاد موقعیتی که در آن افراد حالت تدافعی بگیرند، موضوع را روشن سازید. دادن جزئیات، آگاهی بهتر و بیشتری به دیگران و شما می دهد. این کار شما را از سوء تفاهم ها نجات می دهد. همچنین باعث می شود که درمورد رفتار آینده تان – هنگامی که قلبتان کاملاً باز است و تمایل به تغییر در رفتارتان دارید، اطلاعات بیشتری بدست آورید.

این مسئله درمورد کلمات مبهم منفی بیشتر صدق می کند. جالب اینکه، به کار بردن کلمات مبهم، درمورد کلمات مثبت هم همان ویژگی را دارند. این می تواند به شما قدرت بیشتری برای ایجاد لذت و تکامل در روابطتان ببخشد. معنی خاص تر کلمات مثبت را کشف کنید – مانند "عشق" یا "احترام". می توانید چیزی بیش از معنی کلمه "احترام" را با بکارگیری عملی که آنها را محترم جلوه دهد یاد بگیرید. برای این کار بپرسید "چه حرفی را باید بزنم یا چه کاری را باید انجام دهم تا به شما نشان دهم که برای شما احترام قائلم؟" جواب آنها به شما راههای خاصی را نشان می دهد که احترامتان را به آنها نشان دهید – راههایی که آن را لمس کنند، راههایی که منجر به لذت متقابل شود.

بنابراین، اینکه شما در حال پاسخ به نظرات منفی باشید و یا در جستجوی راههای جدید برای تکامل مثبت، این کارت به شما یادآوری می کند تا از کلمات مبهم آگاه باشید. تمام جزئیات را بپرسید و توضیح دهید!

فال رابطه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین شهریور

متن فال:

در یک رابطه ی سالم هر یک از طریفین رشد و پیشرفت یکدیگر به عنوان یک فرد را حمایت می کنند. این کار به شما یاد می دهد تا فردیت را بخش مهمی از یک رابطه بدانید. اهمیت دادن به فردیت طرفین، نه یک تهدید برای نزدیکی، بلکه باعث غنا و تکامل رابطه می شود.

فردیت مانند یک باغ در وجود آدم است. تمام بذرها و گیاهانی که در این باغ می رویند "من" را می سازند. این گیاهان همان استعدادها، علائق، حرفه ها، ویژگی های اخلاقی و هر آنچیزی است که در زندگی به آنها بها می دهید.

کارت "فردیت" از شما می خواهد تا منحصر به فرد بودن، گفته ها، علائق و سلایق خود را محترم بشمارید و چیزهایی را که دوست ندارید نادیده بگیرید. حتی در یک رابطه ی نزدیک لازم است که به حدود خود – و طرف مقابلتان - پایبند باشید. حدومرز به آن چیزی گفته می شود که باغ فردیت را تعریف می کند و از آن حمایت می کند. گاهی اوقات کشیدن حصاری بدور خود لازم است تا بذرهای جوان در فضای خود رشد کنند و نیرو بگیرند.

به عنوان یک فرد، وظیفه ی شما این است که مطمئن شوید تمام بذرهای وجودتان تغذیه می شوند و تحت مراقبت شما هستند. هر یک از دو طرف رابطه باید به حس شخصی خودش احترام بگذارد. هر یک از شما باید محافظ باغ خود باشید و علف های هرز را بچینید و هیچ گاه نگذارید باغ تان بخشکد یا بی بار شود. زمانی را برای انجام کارهایی که دوست دارید اختصاص دهید. علائق خود را دنبال کنید. به تفاوت های خود احترام بگذارید و حتی یاد بگیرید که با آنها شادی کنید!

محترم شمردن فردیت در متن یک رابطه معمولاً کار ساده ای نیست. آیا مانعی بر سر راه شما برای انجام این کار وجود دارد؟ آیا تابحال پیش آمده که به دیگری بیش از خود اهمیت دهید؟ آیا فکر می کنید که توجه به باغ وجودی تان "خودخواهی" یا "بی اهمیتی" است – به خصوص اگر دیگران نیازهای خود را ادا کنند؟ آیا فکر می کنید کشیدن حصاری به دور باغ خود "اشتباه" است و نباید حد و مرزی داشته باشید و نباید هیچ وقت به کسی "نه" بگویید؟

درصورتی که حدومرز شما بیش از حد محو شود و در احساسات و نگرش های طرف مقابلتان گم شوید، کارت فردیت به شما هشدار می دهد. با این کار، شما احساسات، خواسته ها و نیازهای خود را فراموش می کنید. پیشرفت خود را فراموش می کنید. گرچه هدف شما پیوستن و حمایت از طرف مقابلتان است، اما با این کار مسئولیت اصلی خود را نادیده می گیرید. وظیفه ی شما پرورش فردیت خودتان است. اگر این کار را نکنید، به رابطه تان آسیب می زنید.

اگر در حال فراموش کردن فردیت خود هستید، در قلبتان را بیشتر به روی خود – نیازها، خواسته و تمایلات خود – بگشایید و فردیت خود را پرورش دهید. توجه به باغ وجودی هم به صلاح شماست و هم رابطه تان. چون فردیت شما را به عنوان یک انسان کامل تضمین می کند و استعدادهای شما را برای تعامل با دیگران تقویت می کند.

البته فردیت به معنای دیوار کشیدن به دور خود و منزوی شدن نیست. حدومرزها مانند دروازه اند. باز و بسته می شوند. شما می توانید در باغ شریک زندگی تان قدم بزنید. هدف این است که بین یکی شدن و جدایی در جریان باشید – تا هم بتوانید به راحتی با شریک زندگی تان ارتباط برقرار کنید و هم حس فردیت خود را داشته باشید. هدف این است که هم "من" را بشناسید و هم "ما" را.

فال رابطه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین مهر

متن فال:

رابطه ها، چه کوچک و چه بزرگ، توسط یک توافقی که ما تعریف می کنیم تعریف می شوند. در وسیعترین مقیاس، ما در مورد چگونگی عمل و صحبت کردن توافق می کنیم. بسیاری از این موافقت نامه ها ناخودآگاه هستند، و همانطور باقی می مانند تا زمانی که ما به تغییر آنها نیاز پیدا کنیم.

در یک مقیاس کوچکتر، ما موافقت نامه های خاصی را در مورد چیزهایی مانند ملاقات در زمان های خاص، درگیر شدن در فعالیت های خاص و یا انجام وظایف خاص به وجود می آوریم. چنین توافق نامه هایی معمولا اقدامات و زمان را مشخص می کنند. نگه داشتن این توافقات یک بلوک اعتماد در میان شرکا است. هر گاه شما موافقت نامه های خود را حفظ نکنید، آن اعتماد را نقض کرده اید.

انتخاب کارت توافق ممکن است نشان دهد که شما نیاز به تغییر یک توافق قدیمی و یا ایجاد یک توافق جدید دارید – تا به حل و فصل برخی از شرایط بپردازید و یا به حرکت در جهت یک هدف مثبت پیش بروید. این کارت از شما می خواهد تا برای ایجاد انواع توافقات آگاهانه تر قدم بردارید.

آیا شما تا به حال بدون آنکه به توافقی برسید آن را به حال خود رها کرده اید؟ موافقت نامه ها همیشه به راحتی حفظ نمی شوند. این امر به ویژه زمانی مهم است که شما به گفته خود زیاد اطمینان ندارید. در این مورد، بخشی از وجود شما ممکن است واقعا به توافق نرسیده باشد. با این حال، در این میان شما موافقت کرده اید، در حالیکه ممکن است از هر گونه سوال یا اعتراضی که بعدها پیش خواهد آمد آگاه نباشید.

کارت موافقت نامه ممکن است به شما بگوید که آگاهانه تر وارد یک مذاکره شوید. آیا شما تمایل دارید در همه موارد سریع به توافق برسید؟ آیا شما این کار را از روی ناچاری و فشار انجام می دهید؟ یا برای جلوگیری از درگیری، و یا اینکه شریکتان احساس بهتری داشته باشد انجام می دهید؟ هنگامی که زمان تحقق یک توافق می رسد، آیا شما با تاخیر جواب می دهید، و یا با نیمه قلبتان آن را قبول می کنید؟ آیا شما کارها را انجام می دهید زیرا از شما انتظار می رود، و شما از اینکه "نه" را بر زبان بیاورید ناراحتید؟ این علائم نشان می دهد که شما تمایل به ایجاد توافق، بدون توجه به احساس واقعی خود دارید.

این کارت به شما یادآوری می کند که گفتن "خیر" به اندازه "بله" گفتن مهم است. اگر شما در ساخت یک توافق به طور کامل به خودتان اطمینان ندارید، وضعیتی را بوجود آورده اید که ناخودآگاه در آن ممکن است توافق تان را بشکنید و یا در نگه داشتن آن به مشکل بر بخورید. ماده حیاتی برای حفظ توافقات روشن و واضح، آن است که از آنچه واقعا در وجود شما در زمان بستن موافقت نامه اتفاق می افتد کاملا آگاه باشید.

این کارت به شما نشان می دهد که در زمان انجام توافق، توجه زیادی به آنچه در ذهن و قلبتان می گذرد داشته باشید. توجه کنید که کاملا حس "بله" گفتن را در درون خود داشته باشید. به احساسات و یا نگرانی هایی که وجود دارند و آنها را بیان نمی کنید، خوب توجه کنید. اینکه از خود بپرسید "چه احساساتی و یا نیازهایی ممکن است شما را از نگهداری این توافق نامه منع کند" به شما بسیار کمک می کند.

بررسی موافقت نامه هایی که شما قبول می کنید یا نمی کنید و یا آنها را نگه می دارید یا نه، و یا در نگهداری آن دچار خشم می شوید، دری را برای خودشناسی به روی شما باز می نماید. در مورد تمام احساسات، نگرانی ها، و انگیزه هایتان در ایجاد یک توافق بحث کنید. در نتیجه شما توافق نامه هایی را ایجاد می کنید که می توانید با آنها زندگی کنید. شرکایی که این توافق ها را برای یکدیگر بدون هیچ خطری توضیح می دهند و دیدگاه های خود را با صدای رسا برای دیگری بیان می کنند و بر سر هر چیزی مذاکره می نمایند، رابطه ای با شیوه سالم تر با یکدیگر خواهند داشت. ایجاد و نگه داری موافقت نامه، با آگاهی و انتخاب، پایه اعتماد واقعی و درک متقابل را ایجاد می کند.

فال رابطه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین آبان

متن فال:

شکسپیر می گوید "تمام دنیا عرصه ی بازیگری است و تمام زن و مردها بازیگرند". ما همه در طول زندگی نقش خاصی داریم. اغلب در کودکی این نقش را شکوفا می کنند. به طور غریزی از خانواده و معلمان، و حتی تلویزیون یادگرفتیم که در دنیا و در رابطه با دیگران چطور باشیم.

نقش زن و مرد بودن را یاد گرفتیم، راه های سازگاری با شرایط خانوادگی را آموختیم و برخی از گفته ها را حفظ کردیم تا وارد گروه خاصی شویم. شاید در نقش بازیگر، منتقد، آشوبگر، دلقک، ستاره ی دراماتیک، نابغه، خوش بین، پرستار، میانجی، کودک "خوب" – یا "بد" – بازی کرده ایم.

اغلب به طور ناخودآگاه از بچگی تا آخر عمر این فیلم را بازی می کنیم! هرنقشی محدودیت هایی دارد. هر نقشی بر جنبه ای از وجود انسان تاکید دارد - اما جنبه های دیگر را نادیده می گیرد. نابغه احساس را نادیده می گیرد. پرستار ممکن است به خواسته های خود بی توجه باشد. ستاره ی دراماتیک قدرت تعقل خود را دست کم می گیرد.

نقش مکمل زوجین در یک رابطه جالب توجه است. این تعارض باعث غنای زندگی هر دو نفر می شود اما گاهی مشکل ساز هم هست. این نقش ها به مرد این امکان را می دهد تا در برابر احساسات خود بایستد درحالیکه زن حساسیت عاطفی خود را برای پرورش خانواده حفظ می کند. متاسفانه، این تفاوت ها باعث برخورد و ایجاد اختلاف می شود.

به طور مثال، وقتی که زن سعی می کند احساسات خود را مطرح کند، مرد سعی در برطرف کردن آنها دارد و نقش "حلال مشکل" را بازی می کند، یا آنها را نادیده می گیرد و نقش فردی "مقاوم و آرام" را ایفا می کند. زن نیاز به کسی دارد تا به او گوش کند و درکش کند اما مشغله ی مرد بیشتر از آن است که مشکلات احساسی زن را برطرف کند یا به آنها گوش کند. برخی اوقات نیاز دارد که مرد احساساتش را با او در میان بگذارد، چیزی که برخلاف نقش قوی مرد است و طبق آن تعلیم دیده است. گرچه هریک نیات خوبی دارند، گفته های متعارض درمورد احساسات باعث ایجاد ناراحتی بین آنها می شود.

این نقش های متعارض در تمام روابط وجود ندارد اما هریک از ما نقش خاصی را ایفا می کند که محدودکننده است و باعث ایجاد مشکل در رابطه می شود. در گذشته چه نقش هایی را یاد گرفتید؟ چه نقش هایی را بازی نکردید؟ طرف مقابل شما چه نقش هایی را یاد گرفته؟ این نقش ها در کجا با هم مغایرت پیدا می کنند؟

کارت نقش از شما می خواهد تا پا را از حد نقش هایی که یادگرفته اید – و مشکلات حاصل از تعارض نقش ها - فراتر بگذارید. اولین گام این است که بپذیرید شما دو نفر مثل هم نیستید. درباره ی آموزش نقش های شریک تان در گذشته بیشتر بدانید.

گام بعدی این است که خودتان هم نقش جدیدی را یاد بگیرید. حرف شکسپیر را در دل خود جای دهید و "عضو علی البدل" برای نقش همسر خود باشید. ویژگی های منحصر بفرد او را بررسی کنید و آنها را به شیوه ی خود به کار ببرید. امتحان کردن یک چیز جدید حدود نقش شما را تغییر می دهد – و شما را قادر می سازد تا زندگی خود را با انتخاب های بیشتری ادامه دهید.

فال رابطه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین آذر

متن فال:

دانستن اینکه چه احساسی دارید برای شناخت بهتر، حیاتی و در روابط بسیار مهم است. با این حال، دانستن اینکه احساس واقعیتان چیست – و تجربه کردن آن - می تواند یک چالش محسوب شود.

کارت احساسات بی درنگ شما را بر آن می دارد که کاوش عمیق تری در مورد احساسات تان نسبت به همه چیز داشته باشید. یک مانع برای دانستن احساستان، غرق بودن در افکار و تخیلات است . به جای اینکه به سادگی هر احساساتی که دارید را احساس کنید، آیا دوست دارید به یک وضعیت از دست رفته فکر کنید و آن دوباره و دوباره در ذهن شما تکرار شود؟ آیا تاکنون در بحثی گیر کرده اید، که از همه دلایل استفاده کنید تا بگویید "حق" با شماست و تلاش کنید اثبات شود که شریک زندگی تان "اشتباه" می کند، و یا برای احساسی که دارید خود را سرزنش کرده اید؟ این ها واکنش روانی به احساسات خود هستند.

در این وضعیت، شما به سادگی تجربه ی احساسات خود را به عنوان همان چیزی که است، از دست می دهید: مجموعه ای از احساساتی که در وجود شما است. یک احساس فقط یک احساس است، و نه چیزی بیشتر. لازم به تجزیه و تحلیل و یا توجیه نیست. قطعا نیازی به عمل خاصی نیست. فقظ نیاز است که احساس شود - توسط خود شما.

مانع دیگری که در شناخت احساستان وجود دارد، این است که در احساسات سطحی و از دست رفته گم شوید و یک احساس عمیق تر را از دست بدهید. برخی از مردم در غم و اندوه و یا افسردگی و نگرانی باقی می مانند، در حالی که شاید باید به یک خشم واقعی قدیمی و پنهان توجه کنند. آنها با تبدیل کردن ناخواسته خشم به یک جنگ، از درد عمیق ترشان جلوگیری می کنند، و با این کار شانس التیام زخم خود را نیز از دست می دهند.

شما رشد خواهید کرد اگر احساساتی که برایتان رخ می دهد را کشف کنید - و یاد بگیرید که احساسات دیگری در گذشته، زمینه ساز احساساتی می شوند که در حال حاضر دارید. در این راه، شما ظرفیت خود را برای پذیرش بخش گسترده ای از احساسات انسانی گسترش می دهید. این احساسات حق طبیعی شماست، و باید بدانید شناخت همه ی آن ها مهم است.

کارت احساسات به شما یادآوری می کند که دانستن این که چه احساسی دارید، بخشی از یک رابطه سالم است. احساسات از اساسی ترین راهها برای دانستن اینکه چه چیزی در درون شما و یا بین شما و شریک زندگی تان در جریان است می باشد. آنها به شما می گویند که واقعا چه می خواهید و یا چه نیازی دارید. چشم پوشی از احساساتتان به شما و به رابطه تان آسیب می رساند.

برای یادگیری بهتر که بدانید چه احساسی دارید، مهم است که به خودتان اجازه بدهید تا کاملا احساس کنید. آیا این کار را انجام می دهید؟ آیا قبول می کنید و احساسات خود را نشان می دهید بدون اینکه از آن ها فرار کنید، بدون اینکه برای حل کردن هر چیزی تلاش کنید، و بدون سرزنش کردن دیگران؟ کارت احساسات شما را دعوت می کند به اینکه قلب خود را باز بگذارید و به سادگی احساسات خود را تجربه کنید - هر چه که هستند. به آنها فضایی بدهید تا خودشان را نشان دهند. کاملا هر احساسی را در درون خود بدون هیچ بحثی یا پچ پچ درونی تجربه کنید.

این کارت در مورد هر آنچه در درون احساس می کنید، است. به هر حال به خودتان اجازه ندهید با طرف مقابلتان در مورد خود با توهین صحبت کنید. این مسئولیت با شماست که بدون نگرانی نسبت به اینکه چه احساسی دارید، به طور سازنده آن را مطرح کنید. نکته ی حائز اهمیت در اینجا این است که به خودتان اجازه دهید هر چیزی در درونتان است را احساس کنید، به جای اینکه در آن گیر بیفتید. هنگامی که آنها را تجربه می کنید، نفس عمیق بکشید و اجازه دهید کاملا آن ها را بپذیرید.

فال رابطه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین دی

متن فال:

مردم می گویند "مخالف ها جذب یکدیگر می شوند." ما می توانیم با دیدن چیزهای نا آشنا در دیگران فریب بخوریم. یک فرد درونگرا ممکن است با انرژی غیر قابل دسترس یک فرد برونگرا جذب شود – که آن شخص نیز به نوبه خود ممکن است شیفته انرژی درونی یک درونگرا باشد. به طور مشابه یک انسان خیال باف و یک انسان اهل عمل – و یا یک انسان روشنفکر و یک انسان عاطفی، ممکن است به سمت یکدیگر کشیده شوند.

با این حال، اغلب اختلافات اولیه می تواند منبع بزرگی از تعارضات باشد. اختلافات، به موضوعی برای بحث کردن، قضاوت، و ناراحتی تبدیل می شوند. در این نقطه است که ما بیشتر به جستجوی رفتارهای غلط یکدیگر می پردازیم. فرد درونگرا و برونگرا درمورد رفتار اجتماعی متناسب با یکدیگر بحث می کنند. فرد رویا پرداز و عملگرا بر سر قوه تخیل و واقعیت نبرد می کنند. برخی نیز توسط احساسات شریکشان - که آنها را افرادی گوشه گیر و بی عاطفه می خوانند، کنار گذاشته می شوند.

کارت اختلافات، شما را دعوت به تأمل درباره این موضوعات عجیب و غریب در روابط می کند و راههای دیگری را برای دیدن اختلافات در روابطتان ارائه می کند. چگونه شما و شریکتان متفاوت هستید؟ به تفاوتهایتان نگاه کنید، درست مانند دیدن تفاوتهای دو نوع مختلف از گلهای یک شکل و یک رنگ. هر گل به تنهایی یک ویژگی کامل از طبیعت است. گلها یکسان نیستند، اما آیا اینگونه است که یکی از آنها درست و دیگری اشتباه باشد؟ آیا یکی از آنها باید تغییر کند؟ آیا آنها باید یکسان شوند؟

شما و شریکتان مانند این گلها هستید. قلبتان را باز کنید، همانطور که گلها به روی خورشید باز می شوند. و شروع به قدردانی و احترام گذاشتن به تفاوت هایتان کنید. قبول کنید که همه ما با هم متفاوتیم. قبول کنید که سرگذشت متفاوت ما باعث بوجود آمدن ویژگیهای منحصر به فردمان، نگرشمان، رفتارمان و روش نشان دادن خودمان شده است. به جای اینکه بحث کنید که چه کسی "درست" می گوید و چه کسی "اشتباه" می گوید، ببینید که چگونه هر یک از دو طرف در نوع خودشان "درست" هستند. هریک از طرفین را مانند گلی ببینید با زیبایی منحصر به فردش.

یک راز در مورد تفاوت ها – بخصوص آنهایی که شما را ناراحت می کنند، وجود دارد. شما در واقع می توانید آنها را به عنوان یک وسیله برای رشد شخصی خود استفاده کنید. شریک شما با وجود تفاوتهایش با شما، کیفیت یا صفتی را که نداشته اید به شما نشان می دهد. او موقعیتی را پیش پای شما می گذارد که آن صفت را برای بکارگیری در رفتار خودتان بیاموزید. شما می توانید آن صفت را به روشی متناسب با خودتان یاد بگیرید. با انجام چنین کاری، می توانید آزادی و توانایی های خود را گسترش دهید.

همه ما بسیاری از رفتارهایمان را از دیگران می آموزیم، به نحوی که چیزی را در آنها می بینیم و با سبک زندگی شخصی خود تطبیق می دهیم. بسیاری از این رفتار های ناخودآگاه را در دوران کودکی انجام می دهیم. اما اکنون شریک شما با متفاوت بودن نسبت به شما، بخش هایی از وجود شما را که پیش تر توسعه نیافته بود، به شما نشان می دهد. او با این کار موقعیتی را برای شما فراهم می کند تا این پتانسیل را دریافت کنید و مجموعه وجود خودتان را گسترش دهید. چگونه می خواهید از شریکتان یاد بگیرید؟

هر زمان که شریکتان را بدلیل متفاوت بودن با خودتان مورد قضاوت قرار می دهید، این موقعیت را به یاد بیاورید. به یاد بیاورید که این تفاوت ها یک هدیه هستند. آنها به شما فرصتی برای پیشرفت خودتان می دهند. اینکه شما برای عمل به این فرصت دست به کار شوید یا خیر، اما هنوز هم می توانید از هدیه ای که به شما پیشنهاد کرده اند قدردانی کنید. قلبتان را باز کنید و به شریکتان این حق را که متفاوت باشد بدهید. در واقع، یاد بگیرید که تفاوتهایتان را مقدس بدانید!

فال رابطه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین بهمن

متن فال:

آنچه که فرد می داند- یا به عبارتی، آنچه که فکر می کند می داند – می تواند منبع مشکلات در یک رابطه باشد. رابطه تحت تاثیر آنچه که طرفین آن فکر می کنند در مورد هم می دانند قرار دارد. یکی از مساله سازترین "دانسته ها" به شکل برچسب، قضاوت، و انتظاراتی که طرفین از هم دارند بروز می کند. این دانسته ها تصویر محدودی از آنها را نشان می دهد. دیدگاه فرد تحت تاثیر این ایده ها تخریب می شود. قادر به دیدن عمق حقیقی مسائل نخواهد بود چرا که با ایده های محدود خود آنها را می سنجد و در عوض حوزه ه ی تعامل آنها هم محدود می شود.

کارت "ناآگاهی" از شما می خواهد تا به راحتی برخی از باورها و انتظارات خود را نادیده بگیرید. چشم و دل خود را بگشایید، مانند هنرمندی که به یک بوم سفید نزدیک می شود. طرف خود را با دید تازه ای بنگرید. حال زمان مناسبی است که در مورد فرضیات خود و تعابیری که از کارهای طرف مقابلتان داشته اید، پرسش کنید و انتظاراتی که از او دارید را باز بسنجید.

در واقع، بیشتر باورها و انتظارات فرد مبتنی بر تجاربی است که در کودکی یا روابط پیشین کسب کرده است. این آگاهی ناخواسته فرد را محدود می کند. با توجه به اینکه این آگاهی فرد را بر آن می دارد تا به گونه ای رفتار کند که گویی از اتفاقات آتی خبر دارد. آیا می توان بخشی از رابطه را که تحت تاثیر این عمل قرار می گیرد، مشخص کرد؟ به طور مثال، آیا تابحال پیش آمده از درخواست خود صرفنظر کنید چون فکر می کنید رد می شود؟ آیا از برخی کارها اجتناب می کنید چون فکر می کنید عواقب منفی دارند؟ آیا تابحال به خاطر قابل پیش بینی بودن اوضاع دچار کسالت شده اید؟ تا بحال شده خود را درگیر حل مساله ای کنید که فکر می کنید از همه چیز آن آگاهید؟ به طور مثال، فکر می کنید واقعاً می دانید چه خبر است، حد خود و طرف مقابل خود را می دانید. اما این به اصطلاح آگاهی، انتخاب های شما - و لذت شما - را محدود می کند.

این کارت شما را به چالش می کشد تا بر تاثیرات محدودکننده ی این "آگاهی" غلبه کنید. آنچه را که فکر می کنید می دانید فراموش کنید. دنیا را با دید تازه بنگرید. این بهترین نقطه ی شروع برای یافتن تازگی – و راه کارهای جدید برای حل مشکلات قدیمی - در رابطه است. صادقانه اعتراف کنید که همه چیز را نمی دانید، که ممکن است در قضاوت خود دچار اشتباه شده باشید. بدانید که افکار شما، همانطور که برایتان آشنا هستند، تازگی کمتری دارند. ذهن خود را چون بومی سفید رنگ کنید. وقتی که فکری به ذهنتان می رسد، بگذارید از ذهنتان عبور کند. با کنجکاوی محض به زمان حال نزدیک شوید. درهای درون خود را باز کنید و راه های جدید، مثبت و موفقیت آمیز را بیابید.

ناآگاهی از شما می خواهد تا قلب خود را برای هیجان و شناخت رازهای فردی که فکر می کردید به خوبی می شناسید – شریک زندگی تان - بیدار کنید. گرچه بیشتر اوقات رفتار و احساس او را پیش بینی می کنید، اما بدانید افراد فراتر از یک الگو هستند – و هیچ کس بدون تغییر نمی ماند. وقتی فردی را قابل پیش بینی می دانید، در اشتباهید. فقط او را محدود می کنید و ناخواسته تعاملات خود را محدود می کنید. وقتی که بدین طریق خود را محدود می کنید، از شادی و موفقیت خود می کاهید.

این کارت پادزهری را به شما پیشنهاد می کند. چشمان خود را باز کنید و طرف مقابل خود را دوباره ببینید. قلب خود را باز کنید. روح کنجکاوی را که در اولین دیدار خود با او داشتید به یاد بیاورید. و به خاطر داشته باشید که انسان بزرگ تر و مرموزتر از آن است که بتوان او را شناخت.

فال رابطه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین اسفند

متن فال:

میزان حضور هر فرد در یک رابطه متفاوت است. هر زمان که با هم در یک جا باشید، شما به لحاظ فیزیکی حضور دارید. اما گاهی کمتر از آنچه لازم است حضور دارید.

آخرین باری که در جایی بودید ولی حس می کردید حضور کمتری دارید کی بوده است؟ مسائل مختلفی باعث عقب نشینی فرد می شود. آیا سعی می کنید که از ناراحت شدن اجتناب کنید؟ آیا کنترل برخی احساسات ابراز شده از سوی دیگران برای شما سخت است – مثل خشم، درد، ترس، ناراحتی یا رنجش؟

این سوالات به مواقعی اشاره دارد که کمتر در دسترس همسر خود قرار دارید. به لحاظ فیزیکی یا احساسی پس می کشید. ممکن است منتظر "زمان مناسب" باشید که هیچ وقت نمی رسد. درواقع، منتظرید که مشکل خودبخود حل شود.

این کارت می گوید که اگر حضور شما در این شرایط کم شود، مشکلات شدید تر می شود. هرگاه که کمتر حاضر باشید، کمتر می توانید با موقعیت دست و پنجه نرم کنید. اگر سعی دارید که از چیزی اجتناب کنید، همان شما را تحت کنترل خود در می آورد. فقط زمانی که مایلید خود را نشان دهید – و کاملاً حاضر باشید – می توانید با آنچه که درجریان است دست و پنجه نرم کنید.

این بدا معنا نیست که باید همیشه حاضر باشید. ترک موقعیت برای بدست بدست آوردن چشم اندازی نسبت به آن یا کنترل بهتر احساسات کاملاً طبیعی است. اما در موارد خاصی، اگر بخواهید که مشکلی را بدرستی حل کنید، لازم است که برگردید و حاضر شوید.

اولین گام حضور این است که بپذیرید شرایط از پیش تعیین شده نداریم – هر چه که باشد. پذیرش بدین معنا نیست که باید آن را دوست داشته باشید یا احساس خوبی درمورد آن داشته باشید. فقط پذیرفتن حقیقت جاری کافی است – بدون سرزنش، انتقاد، قضاوت، یا سردرآوردن از موضوع – که بتوان آن را تغییر داد. از همان جایی آغاز کنید که معمولاً همه چیز قرار دارد، حالا و اینجا.

بعد از خود بپرسید "آیا واقعاً مجبورم که پس بکشم؟" ما معمولاً سعی می کنیم از چیزهایی بپرهیزیم که در کودکی یاد گرفتیم باید از آن اجتناب کرد. این کار را از روی عادت انجام می دهیم. اما الان، به عنوان یک فرد بالغ، لازم نیست که همان واکنش را داشته باشید. اکنون دانش خیلی بیشتری نسبت به زمان کودکی دارید. اگر بخواهید می توانید واکنشی فراتر از یک عکس العمل آنی داشته باشید – و راه های جدیدی برای واکنش نشان دادن پیدا کنید.

کارت حضور از شما می پرسد که آیا واقعاً لازم است که امروز عقب بکشید؟ اما بدانید که حضور در اطراف احساساتی که معمولاً از آن می پرهیزید جرات می خواهد. تجربه ی برخی احساسات جسارت می خواهد. صحبت کردن با طرف مقابل در مورد صلاح رابطه ممکن است بسیار سخت باشد. شنیدن این حرف از طرف مقابل هم به همان اندازه سخت است. این جسارت را محترم بشمارید و بر عادت دیرینه ی پس کشیدن غلبه کنید.

آموختن بیشتر حاضر بودن مثل زندگی بخشیدن است – هیچ وقت کار ساده ای نیست. اما طی تمرین برای حاضر بودن در مواقعی که معمولاً پس می کشیدید، زندگی هم می بخشید. راه های جدید و نادیده ای را زنده می کنید. اقتدار خود را زنده می کنید و سرزندگی خود را بیشتر می کنید. حس اعتماد بیشتر، موفقیت، و لذت بیشتر در رابطه را احیا می کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۳۶۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان