//
کدخبر: ۴۱۹۹۲۱ //
رنگ مو بدون دکلره | رنگ مو شرابی | رنگ مو دودی | رنگ مو نسکافه ای | چطوری بدون دکلره موهامو رنگ کنم

۱۰ فرمول ترکیب رنگ مو بدون دکلره

اگر دوست دارید مویتان را رنگ کنید اما از آسیبی که دکلره به مو می رساند واهمه دارید این مطلب را حتما بخوانید تا ترفند رنگ کردن مو بدون دکلره را یاد بگیرید.

10 فرمول ترکیب رنگ مو بدون دکلره

زندگی رنگی | رنگ‌کردن مو یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای یک تغییر جذاب است. هر خانمی باید با چند ترکیب رنگ بدون دکلره آشنا باشد تا بدون ایجاد هیچ‌گونه آسیبی، موهای خود را در منزل رنگ کند. آشنایی با این فرمول‌ها به شما کمک می‌کند تا نیازی به مراجعه به سالن‌های زیبایی نداشته باشید و در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

معمولا برای رسیدن به رنگ موی دلخواه از دکلره استفاده می‌شود؛ اما این ماده شیمیایی در صورت استفاده مداوم یا نادرست می‌تواند آسیب شدیدی به مو وارد کند.

۱. رنگ مو شکلاتی دودی

اگر دوست دارید چهره‌ای بانشاط داشته باشید، رنگ مو شکلاتی انتخابی عالی خواهد بود. شما می‌توانید به یک ترکیب رنگ بدون دکلره هم دست پیدا کنید؛ چرا که نتیجه نهایی نسبتا تیره است. در صورتی که موهای شما از قبل تناژ قرمز یا نارنجی پیدا کرده است، می‌توانید با این ترکیب آن‌ها را خنثی کنید.

شکلاتی رنگی گرم و دودی رنگی سرد است؛ به همین خاطر، این رنگ مو ترکیبی بسیار متعادل دارد و می‌تواند به‌خوبی در کنار هر نوع تناژ پوستی، همخوانی چشم‌نوازی پیدا ‌کند. برای ایجاد این رنگ زیبا روی موهای خود، از ترکیب زیر استفاده کنید:

رنگ مو شکلاتی شماره ۷.۰۷رنگ مو دودی شماره ۶.۱رنگ مو بلوند تیره طبیعی شماره ۶اکسیدان ۹ درصددر این فرمول، میزان رنگ شکلاتی باید ۱.۵ برابر دودی و ۲ برابر بلوند تیره طبیعی باشد. برای این که موها خیلی تیره نشود، بهتر است از اکسیدان ۹ درصد به‌میزان ۱.۵ برابر مجموع حجم رنگ‌ها استفاده کنید. ابتدا موهای خود را شانه بزنید و با استفاده از کلیپس‌های پلاستیکی تقسیم‌بندی انجام دهید. ترکیب رنگ را با براش مخصوص به موها بمالید و اجازه دهید برای ۳۰ الی ۴۰ دقیقه روی سر باقی بماند.

2. رنگ مو شکلاتی فندقی

شکلاتی فندقی یک ترکیب رنگ بدون دکلره بسیار محبوب است؛ چرا که به‌خوبی با تناژ پوست ایرانی‌ها هماهنگ می‌شود. استفاده از این ترکیب، نشاط زیادی در چهره ایجاد می‌کند و سن شما را کم‌تر نشان می‌دهد. برای ایجاد این رنگ موی فوق‌العاده زیبا از ترکیب زیر استفاده کنید:

رنگ مو شکلاتی شماره ۶.۶۵رنگ مو فندقی شماره ۶.۴۲واریاسیون سبزاکسیدان ۹ درصددر این ترکیب، میزان رنگ فندقی باید بیشتر از رنگ مو شکلاتی باشد. در این ترکیب رنگ بدون دکلره حتما از واریاسیون سبز استفاده کنید؛ چرا که فندقی در حجم زیاد باعث قرمزی مو می‌شود و سبز می‌تواند آن را خنثی کند. حدود ۱.۵ برابر حجم رنگ اکسیدان ۹ درصد اضافه و مواد را به‌خوبی با هم مخلوط کنید. رنگ را به‌صورت یکنواخت روی موهای خود بمالید و پس از گذشت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه موهای خود را بشویید.

3. رنگ مو زیتونی

زیتونی یکی از خیره‌کننده‌ترین رنگ‌هاست و با هر تناژ پوستی به‌زیبایی هماهنگ می‌شود. این رنگ ممکن است کمی سن را بیشتر نشان دهد؛ بنابراین اگر تمایل دارید چهره شما بالغ‌تر دیده شود حتما زیتونی را امتحان کنید. این رنگ مو با آرایش اسموکی می‌تواند ترکیبی بسیار جذاب و خیره‌کننده ایجاد کند.

رنگ موی زیتونی شماره ۹.۳واریاسیون سبزواریاسیون نقره‌ایاکسیدان ۹ درصدبا توجه به اندازه و حجم موهای خود رنگ زیتونی را با یک بند انگشت واریاسیون نقره‌ای و دو بند انگشت واریاسیون سبز مخلوط کنید. ۱.۵ برابر مجموع رنگ و واریاسیون اکسیدان اضافه کنید و اجازه دهید ترکیب حاصل برای ۳۰ الی ۴۰ دقیقه روی موها باقی بماند.

4. رنگ مو نسکافه‌ای

نسکافه‌ای یکی از رنگ موهای پرطرفدار در بین خانم‌هاست؛ زیرا به‌عنوان زمینه برای انواع هایلایت و بالیاژ استفاده می‌شود. این ترکیب، چهره را شاداب و جوان نشان می‌دهد و برای همه رده‌های سنی مناسب است. برای دستیابی به ترکیب رنگ بدون دکلره نسکافه‌ای، مراحل زیر را دنبال کنید.

رنگ بلوند نسکافه‌ای شماره ۶رنگ بلوند نسکافه‌ای شماره ۸.۷۸واریاسیون نقره‌ایواریاسیون بنفشاکسیدان ۹ درصدترکیب فوق را متناسب با حجم و بلندی موی خود به‌خوبی مخلوط کنید و به نسبت ۱.۵ برابر اکسیدان را اضافه کنید. اجازه دهید ترکیب ۳۰ تا ۴۰ دقیقه روی موهایتان بماند و سپس بشویید. اگر تمایل دارید موهایتان نسکافه‌ای روشن شود، قبل از رنگ‌کردن، پایه مو را با شماره ۰۰۰ و اکسیدان ۱۲ درصد روشن‌کنید.

5. رنگ مو تنباکویی

اگر به دنبال یک ترکیب رنگ بدون دکلره تیره و آسان هستید، تنباکویی کاملا مناسب شماست. این رنگ بسیار جذاب است و با هر تناژ پوستی به‌زیبایی هماهنگ می‌شود. برای ایجاد این رنگ زیبا روی موهای خود، از ترکیب زیر استفاده کنید:

رنگ تنباکویی متوسط شماره ۶.۰۵واریاسیون دودیاکسیدان ۶ درصدبا توجه به حجم موی خود، مقدار مناسبی از رنگ را با یک بند انگشت اکسیدان ترکیب کنید. بعد از مخلوط‌کردن، رنگ‌ را به میزان ۱.۵ برابر اکسیدان اضافه کنید و اجازه دهید ترکیب به‌مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی موها بماند.

6. رنگ مو عسلی

عسلی رنگ مویی گرم است که برای افرادی که پوستی روشن دارند، بسیار مناسب است. عسلی یک ترکیب رنگ بدون دکلره محبوب است؛ چرا که حتی افراد کم‌تجربه هم می‌توانند به‌سادگی فرمول آن را پیاده کنند. برای ایجاد این رنگ موی فوق‌العاده، دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

رنگ مو بلوند عسلی روشن شماره ۸.۵۷رنگ مو بژ متوسط ۷.۵۱واریاسیون طلاییاکسیدان ۶ درصدبا توجه به حجم مو، رنگ‌ها را به‌همراه ۵ سانتی‌متر واریاسیون با هم ترکیب کنید. به‌میزان ۱.۵ برابر حجم رنگ، اکسیدان اضافه کنید و اجازه دهید ترکیب حدود ۴۰ دقیقه روی موها باقی بماند. اگر رنگ نهایی مورد نظر شما عسلی روشن است، قبل از استفاده از این فرمول ترکیب واریاسیون ۰۰۰ و اکسیدان ۱۲ درصد را به موها آغشته کنید و اجازه دهید حدود ۴۵ دقیقه الی یک ساعت روی سر بماند و بعد بشویید.

7. رنگ مو عسلی زیتونی

اگر پوست شما گندمی متوسط یا تیره است و طرفدار عسلی هستید، پیشنهاد می‌شود در ترکیب رنگ بدون دکلره خود از زیتونی استفاده کنید. عسلی رنگی گرم و زیتونی رنگی سرد است؛ بنابراین ترکیب آن‌ها تناژی خنثی و چشم‌نواز ایجاد می‌کند.

رنگ عسلی روشن شماره ۸.۵۱رنگ بلوند زیتونی روشن شماره ۸.۳رنگ دودی متوسط شماره ۷.۱اکسیدان ۹ درصدنسبت عسلی و زیتونی در این ترکیب یک‌به‌یک و رنگ دودی ¼ مجموع آن‌هاست. اکسیدان را ترکیب و به‌میزان ۱.۵ برابر به ترکیب اضافه کنید و به موها بمالید. پس از گذشت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه موها را با آب ولرم آبکشی کنید.

8. رنگ مو کاراملی

کاراملی از زیباترین و ترند‌ترین رنگ موهاست و چهره شما را کلاسیک می‌کند. به‌طور معمول برای کاراملی‌کردن موها باید از پودرهای روشن‌کننده استفاده کنید؛ اما این پودرها می‌توانند به موها و پوست سر شما آسیب برسانند. اگر قصد دارید موهایتان را در منزل رنگ کنید، بهتر است کاراملی تیره را انتخاب کنید؛ چرا که نیازی به دکلره‌کردن نخواهید داشت.

رنگ کاراملی شماره ۸رنگ بلوند متوسط شماره ۷اکسیدان ۹ درصدابتدا رنگ‌ها را به‌خوبی با هم مخلوط کنید و توجه داشته باشید که میزان کاراملی باید دو برابر بلوند باشد. پس از ترکیب رنگ‌ها اکسیدان را هم اضافه کنید. ترکیب حاصل را به‌مدت ۴۰ دقیقه روی موها قرار دهید.

9. رنگ مو دودی

در سال‌های اخیر دودی عضو ثابت فهرست رنگ موهای ترند بوده است. هر چه پایه موهای شما روشن تر باشد، این رنگ جلوه بهتری پیدا می‌کند؛ با این حال شما می‌توانید بدون دکلره هم به رنگ دودی تیره برسید. برای رسیدن به این رنگ زیبا دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

رنگ دودی شماره ۷.۱رنگ زیتونی شماره ۷رنگ بژ روشن شماره ۸.۵۱رنگ بژ تیرهاکسیدان ۶ درصدواریاسیون نقره‌ایترکیب فوق را متناسب با اندازه موی خود در ظرفی پلاستیکی مخلوط کنید و ۱.۵ برابر حجم رنگ اکسیدان اضافه کنید. اجازه دهید ترکیب به‌مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه روی موهایتان بماند و سپس آبکشی کنید. به این نکته توجه کنید که نباید در استفاده از واریاسیون زیاده‌روی شود؛ چرا که باعث تیره‌ترشدن موها می‌شود.

10. رنگ مو شرابی

شرابی از محبوب‌ترین رنگ‌ها بین خانم‌هاست و در تمام دوره‌ها این محبوبیت را حفظ کرده است. اگر پوست شما روشن است، توصیه می‌شود از واریاسیون بنفش در این ترکیب استفاده کنید؛ اما اگر پوست شما گندمی‌ست، واریاسیون قرمز انتخاب بهتری خواهد بود.

رنگ شرابی متوسط شماره ۴.۶۹واریاسیوناکسیدان ۶ درصدابتدا رنگ را با ۵ الی ۱۰ سانتی‌متر واریاسیون بنفش یا قرمز ترکیب و ۱.۵ برابر مجموع آن کرم اکسیدان اضافه کنید. اجازه دهید ترکیب به‌مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه روی سر بماند و سپس موها را با آب ولرم آبکشی کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۹۹۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان