//
کدخبر: ۲۰۰۳۲۸ //

ارتباط جالب بین دو تیم استقلال و سایپا

ارتباط بین دو تیم استقلال و سایپا در این سال‌ها باعث شده به نوعی باشگاه سایپا به عنوان تیم دوم استقلال به شمار برود.

ارتباط جالب بین دو تیم استقلال و سایپا
به گزارش فرتاک نیوز،

در سال‌های دور و نزدیک بازیکنان تیم‌های مختلفی بوده‌اند که راهی تیم استقلال شده و در فصل نقل و انتقالات از این تیم سر درآورده‌اند. گر چه بوده‌اند تیم‌های لیگ برتری یا لیگ دسته یکی که از این نظر بیش از دیگر تیم‌ها با استقلال داد و ستد بازیکن داشتند. یکی از نمونه‌های بارز این موضوع که نشان از نزدیکی هر دو باشگاه به یکدیگر دارد باشگاه سایپاست. باشگاهی تهرانی که مدتی آن را متعلق به استان البرز و شهر کرج می‌دانستیم و در ادامه باز هم به تهران برگشت. باشگاهی که در بهمن ماه سال ۱۳۶۷ تأسیس شد و در طول این ۳۱ سال موفقیت‌های زیادی در لیگ به دست آورده و مراودات زیادی در سطح بازیکن یا مربی با باشگاه استقلال داشته است.

به بهانه انتقال دو بازیکن به استقلال در فصل نقل و انتقالات جاری این موضوع را مورد بررسی دقیق‌تر قرار دادیم. علی دشتی و آرش رضاوند که هر دو فصل قبل در سایپا توپ می‌زدند در این مدت به استقلال آمده و فصل بعد برای این تیم به میدان خواهند رفت. همچنین گفته می‌شود رضا اسدی هافبک سایپا هم کاندیدای استقلالی شدن است. سایپا فصل قبل هم دو بازیکن به استقلال داد. محمد دانشگر مدافع میانی که در لیگ قهرمانان آسیا هم برای آبی‌ها به زمین رفت و اللهیار صیادمنش که پس از درخشش در خط حمله استقلال نظر باشگاه فنرباغچه ترکیه را به خود جلب کرده و راهی سوپرلیگ ترکیه شد. بازیکنی که امروز در تمرینات پیش فصل فنرباغچه حضوری فعال دارد.

در نقطه مقابل استقلال در همین فصل نقل و انتقالات بیژن طاهری و اشکان نامداری دو تن از مربیان فصل قبل خود را در کادر فنی فصل نوزدهم تیم سایپا دارد! اتفاقی که پیش از این درباره رضا نعلچگر هم رخ داده بود. با مرور اسامی فوتبالیست‌های رد و بدل شده بین دو باشگاه سایپا و استقلال در سال‌های دور و نزدیک نیز باز هم به اسامی زیادی برمی‌خوریم که از آن جمله می‌توان به نام‌هایی مانند حسین کاظمی، مهدی امیرآبادی، سجاد شهباززاده، یدا… اکبری و… رسید که همگی بازیکنان تیم سایپا بودند و فوتبالشان را در استقلال ادامه دادند. همچنین بازیکنانی هم بودند که پس از جدایی از استقلال راهی این تیم شدند. نفراتی مانند محمدامین حاج‌محمدی، امین منوچهری یا صادق ورمزیار، بهزاد غلامپور و نفراتی که در سال‌های دورتر بین دو تیم رد و بدل شدند. ارتباط بین دو تیم در این سال‌ها باعث شده به نوعی باشگاه سایپا به عنوان تیم دوم استقلال به شمار برود چرا که خیلی از بازیکنانش رغبت زیادی برای پیوستن به آبی‌ها داشته‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۰۳۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان