//
کدخبر: ۱۷۸۶۴۳ //
به بهانه روز ملی فناوری هسته ای:

«سانتریفیوژ سنگ» به هیسپان تی وی رسید

مستند «سانتریفیوژ سنگ» به بهانه روز ملی فناوری هسته ای، فردا سه شنبه ۲۰ فروردین از شبکه هیسپان تی وی پخش می شود.

«سانتریفیوژ سنگ» به هیسپان تی وی رسید
به گزارش فرتاک نیوز،

مستند «سانتریفیوژ سنگ» محصولی از واحد تولید برنامه ها و مستند شبکه پرس تی وی است که به بهانه ۲۰ فروردین، روز ملی فناوری هسته ای برای پخش از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی آماده شده است.

در این مستند به کمک توضیحاتی که علی اکبر صالحی رییس سازمان اتمی ایران و دیگر مسئولان و کارشناسان هسته ای و نفتی ارایه می دهند، بیننده با دستاورد جدید سازمان به نام «سانتریفیوژ سنگ» آشنا می شود.

در این مستند خواهیم دید قبل از ساخت چنین دستگاهی توسط سازمان انرژی هسته ای، سن دستگاهی که وزرات نفت برای این امر در اختیار داشت به ۳۵ سال قبل بر می گشت و از آنجا که ساخت کشور آمریکا بود، این دستگاه هیچ وقت پشتیبانی نمی شد و در صورت بروز نقص فنی، مشکلات بسیاری را  به وجود می آورد. با تولید سانتریفیوژ سنگ، علاوه بر رفع این مشکل و برخورداری از دستگاهی به روز، وزارت نفت می تواند از دستگاهی استفاده کند که متناسب با جنس خاک ایران طراحی شده است. تمامی این دستگاه از طراحی تا تولید، همگی بومی و محصول تلاش متخصصان سازمان اتمی ایران است.

مستند «سانتریفیوژ سنگ» (Rock Core Centrifuge) محصول سال ۲۰۱۷ و به نویسندگی و کارگردانی ونداد دوشان، در مدت زمان ۲۵ دقیقه، سه شنبه ۲۰ فروردین ساعت 8:۳۰ به وقت تهران از شبکه هیسپان تی وی پخش و در ساعات 15:30 و 21:30 همان روز بازپخش خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۸۶۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان