//
کدخبر: ۱۷۵۷۲۸ //

«میراث چرچیل» از قاب هیسپان تی وی

مستند «میراث» با موضوع بررسی شخصیت وینستون چرچیل سیاستمدار و نویسنده بریتانیایی از شبکه هیسپان تی وی پخش می شود.

«میراث چرچیل» از قاب هیسپان تی وی
به گزارش فرتاک نیوز،

این مستند، داستان زندگی چرچیل را روایت می کند؛ فردی که در ادبیات سیاسی به عنوان مردی موفق، سیاستمدار و کاردان شناخته شده است، در حالی که مستندات، تصویری دیگر و به شدت سیاه از میراث وی به نمایش می گذارد.

مستند «میراث» در ابتدا به مسائلی مانند نقش چرچیل در قحطی بزرگ ایران و تلفات میلیون ها ایرانی در جنگ جهانی اول، نقش وی در شکل دهی جوخه های مرگ در ایرلند شمالی و تاثیر او در ریشه گرفتن حکومت سعودی می پردازد.

این مستند در ادامه به نقش این سیاستمدار در ایجاد رژیم صهیونیستی، حمایت از کودتای ۲۸ مرداد در ایران و حمایت وی از دیکتاتورهای یونان و همدستی با آنها در سرکوب های خونین دهه ۴۰ میلادی در آتن اشاره دارد.

در ادامه مستند «میراث» با این واقعیت رو به رو می شویم که اگرچه بریتانیا سعی در ارائه چهره ای درخشان از چرچیل در سراسر جهان دارد، اما مردم بریتانیا که اطلاعات بیشتری از وی دارند اغلب وی را به عنوان شخصی لاابالی و جنایتکار می شناسند.

مستند «میراث» (Legacy) به کارگردانی فرزاد فرزان محصول سال ۲۰۱۷ ، دوشنبه 5 فروردین ماه به وقت تهران به مدت ۲۵ دقیقه از شبکه هیسپان تی وی در ساعت 16:30 پخش می شود. تکرار این مستند ساعت 21:30 به روی آنتن خواهد رفت.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۵۷۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان