//
کدخبر: ۱۶۸۴۱۳ //
با «ایران» هیسپان تی وی:

سفر به «مهریز» در دل کویر

برنامه «ایران» هیسپان تی وی که زیبایی های ایران را به نمایش می گذارد، این هفته به معرفی شهر مهریز از استان یزد و معرفی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر می پردازد.

سفر به «مهریز» در دل کویر
به گزارش فرتاک نیوز،

در برنامه این هفته «ایران»، شیما کاظمی به معرفی شهر مهریز و جاذبه های طبیعی و گردشگری آن اشاره دارد. مهریز از شهرهای استان یزد در مرکز ایران قرار دارد و در حدود 16 قرن قبل (در زمان ساسانیان) ناحیه ای در جنوب دشت یزد بوده که قنات هایی از آن سرچشمه می گرفته است. بادگیر، سردابه، دیوارهای قطور و سقف‌های گنبدی از مشخصه های بارز معماری مهریز به شمار می آید و کوهگیر، برج آسیاب ربگ، برج بادگیر بزرگ شکیب و قلعه تاریخی مهریز از مکان های گردشگری این شهرستان است.  

 علی گودرزی در قسمت دوم برنامه به معرفی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر برای مخاطبان برنامه می پردازد. این جشنواره از دهم تا بیست و دوم بهمن ماه در تهران و در بخش های سودای سیمرغ، نگاه نو، انیمیشن، مستند و فیلم کوتاه برگزار شد.

برنامه «ایران» هیسپان تی وی هر هفته دوشنبه ها ساعت 20:30 به وقت تهران از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی پخش و سه شنبه ساعت 4:30 و چهارشنبه ساعت 10:30 به وقت تهران بازپخش خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۸۴۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان