//
کدخبر: ۱۳۰۰۱۶ //
در هیسپان تی وی؛

« پورتوریکو» جزیره ای فراموش شده

ادواردو نودا به همراه کارشناسان برنامه «منطقه مالی» هیسپان تی وی شرایط بد اقتصادی پورتوریکو و عدم حمایت های مالی آمریکا از این جزیره تحت حاکمیت خود را مورد بررسی و کنکاش قرار می دهد.

« پورتوریکو» جزیره ای فراموش شده
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، بر اساس گزارش این هفته «منطقه مالی»، فیلیپ آلستون، گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه « فقر شدید و حقوق بشر» اعلام کرده که نابرابری و فقر در ایالات متحده در حال رشد است؛ به طوری که از هر 5 کودک 1 کودک متاثر از این شرایط است و پورتوریکو به عنوان فقیرترین بخش در کشور به شمار می آید که مهمترین دلیل آن، طوفان ماریا است.

بر اساس گزارشی که آلستون بر آن تاکید دارد  و در این برنامه بدان پرداخته می شود، اقتصاد پورتوریکو سقوطی 6 الی 7 درصدی را به خاطر فصل جدیدی از طوفان ها پیش رو دارد که در نتیجه زیرساخت های شکننده و ضعیف اقتصادی آن است. همچنین این جزیره نیازمند طرح و نقشه ای است که آن را در مقابل شرایط جوی نامناسب مقاوم کند.

«منطقه مالی» این هفته تبیین می کند که پورتوریکو مجمع‌الجزایری است در شمال شرقی منطقه کارائیب که از نواحی غیرضمیمه به خاک ایالات متحده آمریکا به‌شمار می‌آید و تحت حاکمیت سیاسی آمریکا قرار دارد و زبان اکثر مردم آن اسپانیایی است.

 ادواردو نودا، مجری برنامه در تلاش است تا با کمک کارشناسان برنامه به این سوالات پاسخ دهد که وظیفه ایالات متحده در شرایط حال حاضر جزیره چیست؟ دلایل بدهی تاریخی پورتوریکو که از بهتر شدن شرایط زندگی مردم این جزیره جلوگیری می کند، چیست؟ و برای جلوگیری از افزایش فقر و نابرابری چه کاری می توان انجام داد؟

برنامه اقتصادی « منطقه مالی» با اجرای «ادواردو نودا» در مادرید ضبط و تهیه می شود و هر هفته به یک موضوع مهم اقتصادی دنیا و کشورهای آمریکای لاتین که مردم آن کشورها را درگیر خود کرده است، اشاره دارد.

«منطقه مالی» به تهیه کنندگی واحد برنامه های هیسپان تی وی، سه شنبه ها ساعت 20:30 به وقت تهران پخش و ساعت 4:30 چهارشنبه بازپخش خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۰۰۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان