//
کدخبر: ۱۲۹۷۳۴ //
با «ایران» هیسپان تی وی:

سفر به «کلمرود» در دل کویر طبس

«کاروانسرای کلمرد» در شهر کویری طبس و شهر «سوادکوه» در شمال ایران سوژه های معرفی این هفته برنامه «ایران» هیسپان تی وی اند که توانسته در بین مخاطبان اسپانیایی زبان خود بینندگان فراوانی به دست آورد.

سفر به «کلمرود» در دل کویر طبس
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، در برنامه این هفته «ایران»، شیما کاظمی به دل کویر در شهر طبس رفته تا «کاروانسرای تاریخی کلمرد» و مناظر دیدنی آن را برای بینندگان شرح می دهد. این کاروانسرا که به‌عنوان بکرترین کاروانسرای کویر مرکزی ایران شناخته می‌شود، در مجاورت ماسه‌زارهای کویر حلوان (مناسب برای کویرنوردی) و ارتفاعات جعبه‌ای (مناسب برای کوهنوردی و صخره‌نوردی) قرار دارد و محیطی مناسب برای تحقیقات زمین‌شناسی است.

کلمرد که قدمت قاجاریه و عباسی دارد، دارای دو کاروانسرای قدیم و جدید در کنار یکدیگر است که کاروانسرای قدیم 200 سال قدمت دارد و اکنون از پای افتاده و فقط آثاری از آن برجای است، اما کاروانسرای جدید با 120 سال عمر، کاملاً سالم است و حالا پس از مرمت‌های اساسی، به یک اقامتگاه بوم‌گردی مجهز تبدیل شده است.

در قسمت دوم برنامه، معرفی شهر «سوادکوه» را علی چیت سازیان برعهده دارد. سوادکوه یکی از زیباترین شهرستان‌های استان مازندران است که با برخورداری از جاذبه‌های بکری مانند گزو و ورسک، دریاچه شورمست و جنگل‌های بکری مانند جنگل هلی‌دار عاشقان طبیعت را به سمت خود جذب می کند. طبق بررسی‌های باستان‌شناسان، رویدادهایی از قبیل دیوان مازندران، نبرد رستم پهلوان نامدار شاهنامه فردوسی و نبردی که اسکندر مقدونی با داریوش سوم، فرمانروای کشور ایران داشته، در شهرستان سوادکوه اتفاق افتاده است.  

برنامه «ایران» هیسپان تی وی هر هفته دوشنبه ها ساعت 20:30 به وقت تهران از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی پخش و سه شنبه ساعت 4:30 و چهارشنبه ساعت 10:30 به وقت تهران بازپخش خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۹۷۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان