//
کدخبر: ۴۶۰۰۵۷ //

زنانی که قربانی مد می‌شوند: عوارض کرست ویکتوریایی را بشناسید!

بله، کرست‌های دوران ویکتوریایی دهه ۱۸۴۰ دوباره مد شده‌اند! این کرست‌ها شیک، ظریف و البته دردناک هستند و می‌توانند عوارض داشته باشند. روی این مقاله کلیک کنید تا با عوارض کرست برای باریک کردن کمر آشنا شوید.

زنانی که قربانی مد می‌شوند: عوارض کرست ویکتوریایی را بشناسید!

عوارض کرست برای باریک کردن کمر عواملی از جمله آسیب به اندام‌ها، آلرژی پوستی، مشکلات تنفسی، آتروفی، رفلاکس اسید معده و بی حسی را شامل می‌شوند. در واقع، کرست‌های تنگ با این‌که می‌توانند کمر شما را مانند ساعت شنی کوچک کنند، اما در عین حال برای سلامتی شما خطرناک هستند. بنابراین، با ما همراه باشید تا با تمام عوارض کرست باریک کردن کمر آشنا شوید.

کرست چیست؟

کرست نوعی لباس زیر کمری است که برای تمرین و نگه داشتن نیم تنه به شکل دلخواه پوشیده می‌شود. کرست‌ها با بند بر روی کمر شما سفت می‌شوند و کمک می‌کنند تا کمری کوچک و باسنی بزرگ‌تر داشته باشید که شبیه به ساعت شنی است.
در اوایل قرن نوزدهم، کرست‌ها با ساختار سنگینی سفت می‌شدند که قسمت بالایی بدن زن را در یک قالب صاف می‌کرد و سینه‌ها را بالا می‌برد. این کرست‌ها از ساتن، پنبه، ابریشم یا کتان ساخته می‌شدند که در ابتدا فقط زنان طبقه متوسط به بالا و بعدها، زنان طبقه کارگر نیز آن‌ها را می‌پوشیدند. امروزه کرست‌ها دیگر بخش جدایی ناپذیری از لباس زیر زنان نیستند، اما یا به عنوان یک لباس شیک و نوستالژیک یا برای باریک کردن کمر به طور غیراستاندارد استفاده می‌شوند.

عوارض کرست کمری برای باریک کردن کمر چیست؟ خانم ها جدی بگیرید

مزایای کرست برای باریک کردن کمر

قبل از این‌که سراغ  عوارض کرست برای باریک کردن کمر  برویم، باید ببینیم که اصلاً افراد چرا کرست می‌خرند. اولین دلیل کاملاً مشخص است. استفاده از کرست می‌تواند دور کمر شما را باریک کند، اما باید بدانید که این اثر معمولاً موقتی است و از سوی دیگر، به عوارض طولانی‌مدت پس از آن، مانند کمردرد و ضعف عضلانی نمی‌ارزد.
البته تاثیر کرست بر روی بدن می‌تواند به طور قابل توجهی از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. برخی از افراد ممکن است کم‌ترین ناراحتی را تجربه کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است با مشکلات شدیدتری مواجه شوند. بنابراین، عواملی مانند شکل بدن، اندازه و سلامت کلی فرد، همگی می‌توانند بر نحوه تاثیر کرست روی بدن او نقش داشته باشند.

عوارض کرست کمری برای باریک کردن کمر چیست؟ خانم ها جدی بگیرید

عوارض کرست برای باریک کردن کمر

کرست‌های ویکتوریایی قرن 19 که برای ایجاد آن کمر ریز دلخواه ساخته شده بودند، چنان تنگ هستند که قفسه سینه را محدود می‌کردند و باعث می‌شدند که زنان به سختی نفس بکشند، ضعف کنند و سطح انرژی آنان کاهش بیابد. بعضی از  عوارض کرست باریک کردن کمر  که از محکم بستن بندهای کرست به مدت زمان طولانی ناشی می‌شدند، عبارتند از:

  • کاهش حجم ریه و تغییر در الگوهای تنفسی
  • غش و کاهش انرژی
  • فشرده شدن اندام‌های شکمی
  • هضم ضعیف
  • کاهش اندازه سلول در عضلات پشت
  • تغییر شکل یافتن دنده‌های قفسه سینه
  • بیماری‌های تنفسی
  • دلیل نقایص مادرزادی
  • سقط جنین

کرست‌های مد روز ممکن است عوارض کرست‌های دوران ویکتوریایی را نداشته باشند، اما هنوز می‌توانند از طرق مختلفی به بدن شما آسیب برسانند که عبارتند از:

عوارض کرست کمری برای باریک کردن کمر چیست؟ خانم ها جدی بگیرید

آسیب به اندام‌های داخلی

کرست‌های امروزی نیز به قدری تنگ ساخته شده‌اند که اگر به مدت طولانی پوشیده شوند، این پتانسیل را دارند که اندام‌های شما را به طور دائم جا به جا کنند و باعث آسیب داخلی شوند. به همین دلیل، توصیه می‌شود که هنگام پوشیدن این کرست‌ها فشار زیادی به کمرتان وارد نکنید، زیرا ممکن است جریان خون شما محدود شود و جدای از آن، اندام‌های داخلی شما نیز از جای درست خود حرکت کنند. این تغییر مکان نه تنها دردناک است، بلکه می‌تواند عوارض بسیار بیشتری را ایجاد کند که به راحتی قابل پیشگیری هستند.

حساسیت و تحریک پوست

یکی دیگر از  عوارض کرست کمر  حساسیت و تحریک پوست است. بعضی از افراد در عجله برای دستیابی به بدن شکل ساعت شنی، از کرست استفاده می‌کنند و ناخواسته خود را در معرض برخی از مشکلات پوستی مانند تحریک و بثورات قرار می‌دهند. از آن جایی که کرست‌ها بسیار محکم روی پوست شما بسته می‌شوند، فضایی برای تنفس پوست باقی نمی‌گذارند و می‌توانند باعث ایجاد جوش شوند که در مراحل بعدی، کار ممکن است به ایجاد نوعی عفونت جدی روی پوست نیز برسد.

مشکلات تنفسی جدی

این فشار غیرضروری که از سمت کرست به کمر شما وارد می‌شود می‌تواند نفس کشیدن را برای شما دشوار کند و در نتیجه، دچار غش و بیهوشی شوید. محکم بستن بندهای کرست در واقع دیافراگم شما را محدود می‌کند و میزان اکسیژنی که تنفس می‌کنید را کاهش می‌دهد. بنابراین، اثربخشی عملکرد حیاتی بدن نیز با افت مواجه می‌شود.

آتروفی

کرست‌‌ها می‌توانند ماهیچه‌های مرکزی شما را غیرفعال کنند و در مراحل بعدی باعث تخریب عضلات شوند که به آن آتروفی می‌گویند. به همین دلیل، شما باید آتروفی را نیز به لیست  عوارض جانبی کرست برای باریک کردن کمر  اضافه کنید.

رفلاکس اسید معده

از آن جایی که کرست کمر شما را به شدت فشرده می‌کند، معده شما نیز تحت فشار قرار می‌گیرد که منجر به سوزش سر دل، سوء هاضمه و رفلاکس اسید می‌شود. این وضعیت اگر شدت بگیرد، می‌تواند برای شما بیماری رفلاکس معده و روده ایجاد کند که به دلیل بالا آمدن اسید منجر به آسیب دائمی به مری می‌شود.

بی حسی

کرست‌ها با اعمال فشار و محدود کردن جریان خون می‌توانند بر اعصاب شما تأثیر بگذارند؛ تا حدی که ممکن است پس از پوشیدن آن‌ها درد و بی حسی در پاهای خود داشته باشید. به همین دلیل، باید این مورد را نیز به لیست عوارض جانبی آن‌ها اضافه کنید و هوشیار باشید.

عوارض کرست کمری برای باریک کردن کمر چیست؟ خانم ها جدی بگیرید

کلام آخر

کرست‌ها ممکن است شیک، ظریف و مد روز باشند و به شما کمک کنند که یک کمر کوچک و باریک به شکل ساعت شنی داشته باشید، اما همان‌طور که خواندید، می‌توانند به سلامتی شما آسیب‌های زیادی وارد کنند که نمی‌توان به سادگی آن‌ها را نادیده گرفت. در واقع،  عوارض کرست برای باریک کردن کمر  می‌توانند طولانی‌مدت و ماندگار باشند. به همین دلیل، ارزشی ندارد که فقط برای باریک شدن موقت کمرتان سلامتی خود را در خطر بیندازید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۰۰۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان