//
کدخبر: ۴۴۷۳۸۲ //

فواید ماساژ تخلیه لنف برای زیبایی + روش خانگی ماساژ تخلیه لنف صورت

سازوکار زنجیره غدد لنفاوی بخش مهمی از سیستم ایمنی بدن است. این زنجیره از طریق شبکه‌ای متشکل از صدها غده لنفاوی، مایعی به نام لنف را تخلیه می‌کند تا به جریان خون بازگرداند. از این گذشته، مواد زائد بدن را نیز در این روند از بین می‌برد وبا حمل گلبول‌های سفید خون، به پیشگیری از ابتلا به عفونت کمک می‌کند.

فواید ماساژ تخلیه لنف برای زیبایی + روش خانگی ماساژ تخلیه لنف صورت
به گزارش فرتاک نیوز،

هر انسدادی در سیستم لنفاوی، باعث جمع شدن مایع لنف می‌شود و اینجا است که ماساژ تخلیه لنف که نوعی ماساژ تخصصی درمانی است، می‌تواند به‌کار آید.

ماساژ تخلیه لنف معمولا برای بهبود ورم لنفاوی استفاده می‌شود. مشخصه این نارسایی، تورم مزمنی است که ممکن است پس از برداشتن غدد لنفاوی رخ دهد.

اما برخی نیز در سال‌های اخیر ماساژ تخلیه لنف را به برنامه زیبایی خود افزوده‌اند و از آن برای مبارزه با پف و کدر شدن و تحریکات پوستی استفاده می‌کنند. برخی حتی تا جایی پیش رفته‌اند که آن را روشی بدون نیاز به جراحی، برای رفع افتادگی پوست می‌دانند.
نویسندگان مطالب زیبایی و درمانگران تخلیه لنف معتقدند که این کار با کاهش خطوط نازک، چین‌وچروک‌ها و کیسه‌های زیر چشم، به بهبود ظاهر پوست کمک می‌کند، اما تحقیقات محدودی برای حمایت از این ادعاها وجود دارد.

«شیسدو»، نشان تجاری مراقبت از پوست ، در تحقیق مشترکی با یکی از استادان دانشگاه اوزاکا در ۲۰۱۵، افتادگی پوست را به کاهش عملکرد عروق لنفاوی پوست مرتبط دانست. اما این تحقیق به جای تخلیه لنف، استفاده از عصاره مخروط کاج را برای بهبود آن توصیه می‌کند.

مطالعه‌ای نیز در ۲۰۱۲ در دانشگاه فلیندرز استرالیا با تمرکز بر اثر احتمالی تخلیه لنف روی پوست اطراف چشم انجام شد که نتایج آن هنوز منتشر نشده است.

در مطالعه‌ دیگری در ۲۰۱۰، یک مزیت زیبایی‌شناختی مربوط به تخلیه لنف یافت شد. نویسندگان این پژوهش به این نتیجه رسیدند که ماساژ تخلیه لنف به طرز موثری ظاهر دور ران و ضخامت چربی ران و شکم را در افراد دارای سلولیت کاهش می‌دهد.

هرچند برخی از درمانگران ادعا می‌کنند که ماساژ تخلیه لنف می‌تواند افتادگی صورت را به شکل ظریفی بهبود بخشد، عمده شواهد از زبان کسانی است که آن را آزموده‌اند یا این خدمات را ارائه می‌دهند.

در مقاله‌ای که در «مجله تحقیقات بالینی» (Journal of Clinical Investigation) منتشر شد، جورج کوتسارلیس، متخصص پوست، این پرسش را مطرح کرد که آیا افراد اصلا در ناحیه صورت خود مشکل تخلیه لنفاوی دارند یا خیر.

او گفت: «اگر چنین مشکلی وجود داشته باشد، قطعا برای حل آن نباید سراغ روش‌های مراقبت از پوست [در برنامه‌های زیبایی پوست] رفت.» او سپس افزود که افراد عادی معمولا مشکل لنفاوی در ناحیه صورت ندارند، ولی بعید نیست چنین مشکلاتی در ناحیه گردن یا سر رخ دهد.

روش خانگی ماساژ تخلیه لنف صورت

با اینکه شواهد محدودی درباره تاثیر ماساژ تخلیه لنف بر بهبود کیفیت پوست وجود دارد، می‌توانید فرم خیلی ساده آن را در خانه انجام دهید و اثر آن را روی پوست خود مشاهده کنید.

پس از چند تنفس عمیق، کف دست‌های خود را روی پیشانی بگذارید و با فشار ملایمی آن‌ها را به دو طرف صورت و تا انتهای ابرو و سپس تا گردن بکشید.

برای دور چشم، از انگشت حلقه خود استفاده کنید و آن را خیلی آرام و ملایم دور چشم‌ها حرکت دهید.

کف دست‌های خود را کنار بینی بگذارید و با فشار ملایمی آن‌ها را رو با بالا و به سمت خارج صورت بکشید. وقتی انگشتانتان به پیشانی می‌رسد، می‌توانید حرکت و فشار آن‌ها را دوباره به سمت پایین و تا روی گردن هدایت کنید.

این روند را حدود پنج دفعه برای هر ناحیه تکرار کنید.

برخی افراد دوست دارند این کار را هر روز، و برخی دیگری هفته‌ای یک یا دوبار انجام دهند.

اگرچه ماساژ تخلیه لنف در مجموع بی‌خطر است، اما اگر بیماری‌ها یا عوارضی مانند نارسایی احتقانی قلب، خطر بالای لخته شدن خون، ورم لنفاوی فعال و تورم بدون علت شناخته‌شده‌ دارید، پیش از انجام آن‌ با پزشک مشورت کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۷۳۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان