//
کدخبر: ۴۴۱۴۸۵ //

کاشت مو در چه فصلی نتیجه بهتری دارد؟

بهترین زمان برای کاشت مو چه زمانی است و چه عواملی بر کاشت مو تاثیر می‌گذارند؟ در این مقاله به این سئوالات پاسخ داده می‌شود.

کاشت مو در چه فصلی نتیجه بهتری دارد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

عمر مو به صورت  ژنتیکی  تعیین می‌شود. استرس، سبک زندگی پرمشغله، شرایط محیطی نامناسب و مشکلات سلامتی می‌تواند منجر به ریزش موی زودرس شود. ریزش مو و رشد متعاقب آن یک فرآیند طبیعی است. با این حال، اگر موها در عرض یک سال پس از اولین ریزش ترمیم نشوند، هرگز در این مرحله دوباره درنمی‌آیند. به همین دلیل می‌توان فرض کرد که ریشه موها مرده هستند. در چنین شرایطی، تنها راه حل، کاشت مو است.

بهترین فصل کاشت مو چه موقع است؟/ عوامل تاثیرگذار بر موفقیت کاشت مو

عوامل تاثیرگذار بر موفقیت کاشت مو

هنگام مراجعه به پزشک برای کاشت مو، نکات زیر را در نظر بگیرید تا کاشت مو با موفقیت انجام شود:

1- انتخاب پزشک خوب

شکی نیست که اولین چیزی که در هر روش پزشکی باید به آن توجه کنید، پزشکی است که صلاحیت عمل را داشته باشد. در کاشت مو، تجربه پزشک در مدیریت بهتر طیف وسیعی از موارد و پیش‌بینی نتیجه، نقشی حیاتی ایفا می‌کند.

2- انتخاب روش مناسب

انتخاب روش کاشت مو مناسب برای بیمار، رمز موفقیت کاشت و پیوند است و با مشورت متخصص مجرب انجام می‌شود.  تکنیک‌هایی مانند FUE  و FUT برای اکثر افراد مناسب است.

بهترین فصل کاشت مو چه موقع است؟/ عوامل تاثیرگذار بر موفقیت کاشت مو

3- تشخیص و برنامه ریزی صحیح

مهم‌ترین نکته،  تشخیص علت ریزش مو  است، به این ترتیب برنامه‌ریزی درست انجام می‌شود. پیش‌بینی ریزش مو در آینده هم مهم است و باید تمام مناطقی که نیاز به پیوند دارند پوشش داده شود. از خطوط صاف در موها اجتناب می‌شود چون ظاهری مصنوعی به موها می‌بخشد.

4- استخراج گرافت بدون آسیب رساندن به آن

هنگامی که یک پیوند، اعم از FUE یا FUT، انجام می‌شود، باید مراقبت‌های لازم برای حفظ یکپارچگی آن صورت بگیرد. همچنین برای هر واحد فولیکولی، پیوند مناسب لازم است. در صورتی که استخراج پیوند آسیب ببیند، در مرحله بعد نمی‌توان از آن استفاده کرد.

5- قرار دادن پیوندها

نتیجه کاشت مو با قرار دادن پیوند مشخص می‌شود. به یاد داشته باشید که  الگوی رشد موی همه افراد منحصر به فرد است  ، بنابراین برنامه‌ریزی صحیح، بهترین نتایج کاشت مو را تضمین می‌کند. نکات اصلی که باید به آن‌ها توجه کنید، عبارتند از:

  • جهت فولیکول‌های مو
  • فرایند برنامه‌ریزی
  • زاویه فولیکول مو
  • جهت‌گیری فولیکول مو

بهترین فصل کاشت مو چه موقع است؟/ عوامل تاثیرگذار بر موفقیت کاشت مو

6- ناحیه اهداکننده

ناحیه اهداکننده باید در دسترس و ترجیحا در شرایط خوبی باشد چون اصل اساسی در کاشت مو است. این مسئولیت پزشک است که آمادگی ناحیه اهداکننده را تشخیص دهد.

بهترین زمان برای کاشت مو چه زمانی است/ بهترین فصل کدام است؟

بهترین فصل کاشت مو چه موقع است؟ کاشت مو در زمستان بهتر است، یا تابستان؟ بسیاری از علاقه‌مندان به مراقبت از مو این سئوالات را می‌پرسند. واقعیت این است که جراحی کاشت مو را می‌توان در هر زمانی برنامه‌ریزی کرد. موضوع اصلی پیوند مو بیشتر به زندگی اجتماعی شما مربوط است، نه زمان یا فصلی که در آن کاشت مو انجام می‌دهید. مثلا فرض کنید اگر در تابستان جراحی مو انجام می‌دهید،  نباید در ده روز اول بعد از عمل در معرض نور خورشید قرار بگیرید  . نباید شنا نکنید. اگر در فصل زمستان کاشت مو انجام دادید، توصیه می‌کنیم که در چند روز اول کاشت مو، کلاه نپوشید.
با این حال، تصمیم کاشت مو در تابستان، یا زمستان، نکته مهمی نیست. زمان ایده‌آل برای کاشت مو زمانی است که بیمار احساس کند برای این عمل آماده است، بتواند با استرس کنار بیاید و برنامه کاری خود را تنظیم کند.

بهترین فصل کاشت مو چه موقع است؟/ عوامل تاثیرگذار بر موفقیت کاشت مو

تکنولوژی کاشت مو

تکنولوژی مورد استفاده در روش‌های کاشت مو به خوبی توسعه یافته و همچنان در حال پیشرفت است. در مراکز کاشت مو کلینیک مو، تعداد کاشت مو در حال افزایش است.

بیمار چه زمانی باید این عمل را انجام دهد؟

به سختی می‌توان گفت که بهترین زمان برای جراحی کاشت مو کی است چون هیچ تفاوت واقعی در زمان انجام عمل وجود ندارد. کاشت مو در هر زمانی از سال امکان‌پذیر است: زمستان یا تابستان، صبح یا عصر. زمان و فصل، عوامل محدود کننده اصلی این روش نیستند.
انتخاب فصل و زمان مناسب برای کاشت مو تاثیری در موفقیت عمل ندارد. تنها نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که این روش می‌تواند حداقل هشت ساعت طول بکشد، بنابراین در دو جلسه انجام می‌شود.
اگر همچنان ذهنتان در مورد بهترین زمان سال برای کاشت مو درگیر است، به خاطر داشته باشید که  تغییرات دما هیچ تاثیری بر کاشت مو ندارد  .

چرا برخی از مردم فکر می کنند بهار، یا تابستان برای کاشت مو بهتر است؟

تابستان زمانی است که افراد می‌توانند بیشتر استراحت کنند. وقتی برای تقویت پوست سر خود نیاز به استراحت دارید، طبیعی است که به ماه‌های گرم تابستان فکر کنید. اگر بچه دارید، بهتر است در دوران نقاهت به مدرسه نروید.

بهترین فصل کاشت مو چه موقع است؟/ عوامل تاثیرگذار بر موفقیت کاشت مو

مزایا و معایب کاشت مو در تابستان

چند نکته وجود دارد که باید در هنگام تصمیم برای کاشت مو در تابستان در نظر بگیرید:

  • در تابستان زیاد عرق می‌کنیم که می‌تواند روند درمان را پیچیده کند  . برای اینکه باکتری‌های موجود در عرق مشکل‌ساز نشوند، ممکن است لازم باشد ناحیه کاشت مو را بیشتر تمیز کنید، یا از فعالیت‌هایی که باعث تعریق می‌شود اجتناب کنید.

  • همچنین باید  مراقب قرار گرفتن در معرض آفتاب باشید  . کاشت مو در تابستان هیچ اشکالی ندارد. با این حال، به یاد داشته باشید که بهتر است چند روز را در آب و هوای سردتر بگذرانید.

بهترین فصل کاشت مو چه موقع است؟/ عوامل تاثیرگذار بر موفقیت کاشت مو

بهترین زمان برای کاشت مو زمستان است

  • در زمستان، به دلیل هوای خنک‌تر، زیاد عرق نمی‌کنید و تمیز نگه داشتن پوست سر بسیار آسان‌تر است.

  • سبک زندگی ما نیز در زمستان تغییر می‌کند. به جای بیرون رفتن، ورزش کردن و آفتاب گرفتن، در خانه می‌مانیم که باعث می‌شود روند بهبودی بیشتر قابل کنترل باشد.

  • همچنین پوشیدن کلاه در ماه‌های زمستان برای اکثر افراد، عادی است. بنابراین به طور پیش‌فرض یک پوشش کامل برای کاشت مو ایجاد می‌کند.

  • هنگامی که تابستان فرا می‌رسد، شاهد رشد موهای جدید خواهید بود، بنابراین می‌توانید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

  • مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید این است که  بهترین جراح کاشت مو را انتخاب کنید  . یافتن فردی با تجربه و ماهر، بهترین راه برای اطمینان از موفقیت پیوند مو است.

خلاصه

تنها تفاوت کاشت مو در تابستان و زمستان در این است که  در زمستان، سر شما کمتر عرق می‌کند و تمیز نگه داشتن مو آسان‌تر است  . انتخاب پزشک مناسب، انتخاب روش مناسب و استخراج گرافت‌ها بدون آسیب رساندن به آن‌ها از عوامل تاثیرگذار در موفقیت کاشت مو هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۱۴۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان