//
کدخبر: ۴۳۰۵۹۲ //

عوارض کاشت موی سر در زنان؛ ۱۰ خطر مهم قبل از پیوند مو

بسیاری از خانم‌هایی که قصد دارند موهای پرپشت‌تری داشته باشند از عوارض کاشت موی سر برای زنان اطلاع کافی ندارند. در ادامه به بررسی تمامی خطرات و نکات منفی کاشت مو، پرداخته‌ایم.

عوارض کاشت موی سر در زنان؛ 10 خطر مهم قبل از پیوند مو
به گزارش فرتاک نیوز،

اگر شما دچار ریزش مو هستید و به این فکر می کنید که تنها راه نجات، پیوند مو یا کاشت مو است. افراد زیادی در سرتاسر دنیا هستند که روش های ترمیم مو را برای بازگشت به زندگی با اعتماد به نفس و ظاهری زیبا انتخاب می کنند. با این حال، همه گفته‌ها و انجام‌ها، ترمیم مو یا کاشت مو یک روش پزشکی است و همیشه احتمال عوارض کاشت مو برای زنان جانبی خاص وجود دارد. بنابراین، قبل از اینکه عمل پیوند خود را انجام دهید، بهتر است با پزشک خود صحبت کنید و تصویر واضحی از عوارض جانبی این فرآیند به دست آورید. این به شما کمک می کند تا تصمیمی آگاهانه برای ادامه جراحی با اطمینان داشته باشید.

اهمیت کاشت مو زنان 

کاشت مو به دلایل زیبایی در اوایل دهه 90 با استفاده از برداشت اهداکننده بیضوی معروف شد. در دهه گذشته علاقه بیماران عمدتاً به معاملات واحد فولیکولی تغییر کرده است. برداشت اهداکننده بیضوی یا FUT یک اسکار خطی به همراه داشت در حالی که FUE دارای اسکار ریز باقی مانده است که به راحتی قابل استتار است. با توجه به اینکه خطرات کمی در ارتباط با هر نوع جراحی وجود دارد. بیایید تمام عوارض کاشت مو FUE و عوارض کاشت مو FUT را بررسی کنیم.

عوارض جانبی رایج کاشت مو در زنان

برخی از آنها رایج هستند، در حالی که برخی غیر معمول هستند. برخی موقتی هستند و برخی برای مدت زمان طولانی تری دوام می آورند. ما در زیر شایع ترین عوارض جانبی را برشمرده ایم:

  • ریزش مو

  • عفونت

  • خارش

  • بی حسی

  • کیست 

  • خون ریزی

  • درد

  • تورم

  • جای زخم

  • سکسکه

عوارض جانبی جراحی کاشت مو اجازه دهید هر یک از عوارض ذکر شده در پیوند مو به روش FUE یا FUT را یک به یک به تفصیل و راه های بهبودی سریع تر مورد بحث قرار دهیم.

528209_341

1. ریزش مو

وقتی کاشت مو انجام می دهید، فکر می کنید که موهای شما فقط رشد می کنند و ضخیم تر می شوند. با این حال، حقیقت این است که بسیاری از مردم باید ابتدا با سقوط کنار بیایند. این فرآیند در واقع به عنوان ریزش شناخته می شود و یک فرآیند طبیعی پس از پیوند است. این به این دلیل اتفاق می افتد که ریشه ها دست نخورده می شوند و ساقه مو به پایین می ریزد و رشد دوباره از ریشه شروع می شود. موهای کاشته شده در عرض 2-3 هفته می ریزند و رشد جدید در 3-4 ماهگی نمایان می شود. گاهی اوقات در موارد معدودی ممکن است موهای موجود به دلیل جراحی دچار ریزش شوک شوند. این نادر است و در عرض چند ماه دوباره رشد می کند.

2. خونریزی

چه در حال انجام پیوند واحد فولیکولی یا استخراج واحد فولیکولی باشید، مطمئناً برخی بریدگی ها و بریدگی ها وجود دارد و حتماً مقداری خون از دست خواهد رفت. در حالی که اکثر پزشکان با تجربه اطمینان حاصل می کنند که از دست دادن خون به حداقل ممکن می رسد، اما ممکن است مقداری تراوش در دوره پس از عمل وجود داشته باشد که با فشار دادن یک قطعه گاز قابل کنترل باشد. بنابراین مهم است که بیمار در صورتی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کند یا از مشکلات مرتبط با خونریزی رنج می‌برد، با او در میان بگذارد.

3. عفونت 

اگر پزشک خوبی را انتخاب کرده باشید، مطمئن باشید که با هیچ عفونتی مواجه نخواهید شد، اما حتی با بهترین امکانات ممکن است عفونتی وجود داشته باشد که برای آن یک دوره کوتاه آنتی بیوتیک لازم است.

4. درد

یک روش ترمیم مو، FUE یا FUT یک فرآیند جراحی است و به خصوص در FUT مقداری درد وجود دارد. در حالی که در بیشتر موارد، پزشک داروهای آرام بخش و بیهوشی تجویز می کند، اما موارد نادری وجود دارد که حتی پس از اتمام عمل نیز درد وجود دارد. پزشک برای جلوگیری از این امر در دوره پس از عمل، چند مسکن برای شما تجویز می کند. گاهی اوقات بیماران ممکن است در موارد FUT احساس کشش داشته باشند. در بیماران ما فقط برای چنین شرایطی پاراستامول تجویز می کنیم.

5. خارش

این شاید شایع ترین عارضه جانبی باشد و چیزی است که اکثر افرادی که تحت پیوند مو قرار می گیرند تجربه می کنند. خارش به دلیل ایجاد دلمه در محل پیوند ایجاد می شود. ساده ترین روش برای رسیدگی به این وضعیت این است که محلول را روی پیوندها اسپری کنید و بعد از هفته اول جراحی، پوست سر را با شامپوی ملایم یا دارویی بشویید. خارش نیز مانند سایر عوارض جانبی در طی چند روز از بین خواهد رفت. گاهی اوقات، به دلیل استفاده از ماینوکسیدیل [در مورد عوارض جانبی رایج ماینوکسیدیل] نیز ایجاد می شود که باید متوقف شود.

6. تورم

این یکی دیگر از عوارض جانبی است که بسیار رایج است و در اکثر افرادی که این فرآیند را انجام داده اند دیده می شود. با این حال، محل تورم ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. بنابراین در حالی که برخی از افراد ممکن است روی پیشانی خود ورم داشته باشند، برای برخی دیگر ممکن است اطراف چشم آنها باشد. در موارد خاص، حتی ممکن است چیزی وجود داشته باشد که شما آن را سیاهی چشم می نامید. به طور معمول، تورم در عرض چند روز کاهش می یابد، اما اگر این ورم در چند روز اتفاق نیفتد، بهتر است با پزشک مشورت کنید.

7. بی حسی

بی حسی اغلب به قطع اعصاب در روش FUT نسبت داده می شود. با این حال، در کلینیک ما، در سطح سطحی باقی می‌مانیم و از آسیب عصبی و در نتیجه بی‌حسی اجتناب می‌کنیم.

8. اسکار 

اگر تحت  کاشت مو به روش FUE قرار گرفته اید، میکرو اسکارهای کوچکی خواهید داشت که در عرض چند هفته ناپدید می شوند. علاوه بر این، هنگامی که موهای جدید رشد می کنند، این علائم مانند نقاط پنهان می شوند. با این حال، اگر تحت عمل FUT قرار گرفته اید، مطمئناً یک اسکار خطی خواهید داشت، اما با رشد مناسب مو و یک مدل هوشمندانه تصمیم گیری شده، هیچ نگرانی در مورد آن نخواهید داشت.

528210_848

9. کیست

این زمانی اتفاق می افتد که پیوندهای مدفون وجود داشته باشد که به درستی خارج نشده باشند. در حالی که اغلب اوقات، این کیست ها به شکل دسته ای از جوش ها ظاهر می شوند، تنها موارد نادری وجود دارد که شکل تشدیدتری به خود می گیرند. به طور کلی، این کیست ها در عرض چند هفته ناپدید می شوند، اما اگر ناپدید نشدند، ممکن است مجبور شوید دوباره به پزشک خود مراجعه کنید.

10. سکسکه

اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد، سکسکه یکی دیگر از عوارض جانبی است که ممکن است بیماران خاصی را در ترمیم مو آزار دهد. این یک عارضه جانبی بسیار نادر است و معمولاً فقط چند روز طول می کشد.

عوارض کاشت مو برای زنان در کلینیک‌ها 

خوب یا بد بودن تجربه شما از کاشت مو تا حد زیادی به انتخاب عاقلانه یک کلینیک کاشت مو بستگی دارد. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید برای جراحی ایمن و دائمی کاشت مو رعایت کنید.

  1. اطمینان حاصل کنید که کلینیک یا مرکز انتخابی شما باید بهداشتی باشد و تمام امکانات مدرن را برای آن داشته باشد.

  2. اطمینان حاصل کنید که کلینیک از قوانین ISHRS پیروی می کند، مانند کشیدن و ایجاد شکاف (برش) فقط باید توسط خود پزشک انجام شود نه تکنسین ها
    اطمینان حاصل کنید که برخی از پروتکل های استاندارد شده توسط کلینیک وجود دارد.

  3. اطمینان حاصل کنید که پزشک در مورد روشی که قصد انجام آن را دارید، تجربه زیادی دارد.

  4. اطمینان حاصل کنید که کلینیک در مورد 3500-4500 پیوند توسط FUE از پوست سر صحبت نمی کند که مطمئناً از نظر پزشکی توصیه نمی شود و می تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند تلوژن افلوویوم شود.

  5. علاوه بر این، اگر کلینیک به طور خاص ذکر می کند که جراحی FUE بهترین است، به این معنی است که آنها تجربه و تیم کافی برای انجام FUT ندارند یا ممکن است روش ها را عمدتاً از طریق تکنسین ها به طور غیراخلاقی انجام دهند.

  6. بنابراین، برای انجام عمل جراحی عاقلانه برنامه ریزی کنید تا بهترین نتیجه را بدون هیچ گونه عارضه جانبی به دست آورید. توصیه می شود در صورت مشاهده علائم عجیب، توصیه های پزشک خود را رعایت کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۰۵۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان