//
کدخبر: ۴۱۲۰۱۹ //

۱۰ قانون آرایشی برای حرفه‌ای شدن در میکاپ

آیا شما هم به آرایش کردن علاقه دارید و به دنبال قانون آرایشی برای حرفه‌ای شدن در میکاپ خود هستید؟

10 قانون آرایشی برای حرفه‌ای شدن در میکاپ
به گزارش فرتاک نیوز،

 در بین خانم‌ها افراد زیادی هستند که دوست دارند یک آرایش حرفه‌ای و بدون نقص را یاد بگیرند. اینکه چگونه و با چه وسایلی صورت خود را آرایش کنند؟ یا اینکه چه رنگ رژی مناسب چه نوع آرایش و رنگ پوستی است؟ انواع مختلف خط چشم چیست و خط چشم مناسب هر مدل چشمی را چگونه متوجه شوند؟ و...

این‌ها سؤال‌هایی است که ممکن است برای هر کسی که می‌خواهد آرایش حرفه‌ای داشته‌باشد پیش بیاید. اما خیلی از میکاپ آرتیست‌های حرفه‌ای معتقدند نیاز نیست حتماً قوانین را در نظر بگیریم. آن‌ها بر این باورند که هر کسی بهتر است طوری که راحت‌تر است و حس بهتری به او می‌دهد آرایش کند.

اگر تا انتهای این مطلب همراه ما باشید، با هم‌چند مورد از کلیشه‌های آرایشی را بررسی می‌کنیم. همچنین قانون آرایشی برای حرفه‌ای شدن در میکاپ وجود دارد را خواهید شناخت.

کلیشه‌های آرایشی که وجود دارند

در این قسمت از مطلب قصد داریم به یک‌سری از کلیشه‌های آرایشی بپرداریم. برای آرایش کردن نیاز نیست درگیر این موارد باشید و آن‌ها را رعایت کنید.

برای داشتن آرایشی حرفه‌ای باید از ابزارهای مناسب استفاده‌کرد.

همیشه اول از آرایش صورت شروع کنید

احتمالاً شما هم تا الان همیشه اول صورت خود را آرایش می‌کردید سپس سراغ آرایش بقیه قسمت‌ها می‌رفتید. لیلیت کارادانیان، بنیان‌گذار لوازم آرایشی Elcie و میکاپ آرتیست حرفه‌ای است. جالب است بدانید او دوست دارد این قانون همیشه اول از آرایش صورت شروع کنید را نقض کند.

قانون آرایشی برای حرفه‌ای شدن در میکاپ لیلیت این است که اول از آرایش چشم شروع کند و سپس به‌صورت بپردازد. او می‌گوید که فکر می‌کند این بهترین روش برای داشتن آرایشی تمیزتر و پوستی بی‌عیب است. اگر اول چشم را آرایش کنید، می‌توانید قبل از اینکه شروع به آرایش صورت کنید، کثیفی هوای حاصل از آرایش چشم را پاک کنید. در نتیجه آرایش شما تمیزتر خواهد بود و خراب نمی‌شود. در صورتی که اول صورت خود را آرایش کنید و بعد به سراغ چشم‌ها بروید. ممکن است سیاهی‌های ناشی از آرایش چشم روی پوست کرم زده بریزد و آرایش صورت شما را خراب کند.

برنزه و رژگونه را هرگز یکجا نزنید

فیونا استایلز میکاپ آرتیست حرفه‌ای است که ترجیح می‌دهد این قانون را نقض کند و از رژ گونه و برنز همزمان استفاده کند. او معتقد است استفاده همزمان از این دو باعث می‌شود آرایش طبیعی‌تر شود و زیبایی پوست را بیشتر می‌کند.

رنگ رژ لب و خط لب یکسان باشد

سارا بانو، میکاپ آرتیست، معتقد است این قانون آرایشی برای حرفه‌ای شدن در میکاپ خیلی وقت است منقضی شده‌ است. به نظر او انتخاب خط لب روشن‌تر از رژ لب باعث زیباتر شدن لب‌ها می‌شود. همچنین با استفاده از این ترفند می‌توانید لب‌های خود را حجیم‌تر از چیزی که هست نشان دهید.

uCYwyNOUl3w3

باید روی کرم را با پودر بپوشانیم

دیلون پنا، یکی از میکاپ آرتیست‌های مشهور است و او این قانون را رد می‌کند. دیلون معتقد است اگر پوست صورت را با پودرهای زیادی بپوشانیم، این‌کار درخشندگی و حالت طبیعی پوست صورت را از بین می‌برد.

استفاده از براش متراکم برای لوازم آرایش مایع

این قانون هم به‌عنوان قانون آرایشی برای حرفه آی شدن در میکاپ توسط تیم کوین نقض شده ‌است. او دوست دارد از براش‌های مخصوصی که برای لوازم آرایش پودری مناسب هستند، برای لوازم آرایش مایع مثل کرم پودر و کانسیلر و... استفاده کند.

حتماً قبل از زدن کرم، از پرایمر استفاده‌ کنید

استفاده از پرایمر قبل از کرم اختیاری است. اینکه حتماً باید قبل از زدن کرم از پرایمر استفاده ‌کرد، اشتباه است. پرایمر فقط خاصیت آبرسانی به پوست را دارد و باعث ماندگاری بیشتر آرایش در طول روز می‌شود.

از ترکیبات اصلی لوازم آرایش می‌توان به رژلب، پنکیک، سایه چشم و رژ گونه اشاره کرد.

جدا از این چند کلیشه‌ای که ذکر شد کلیشه‌های دیگر ای به‌عنوان قانون آرایشی برای حرفه‌ای شدن در میکاپ وجود دارد. لازم نیست حتماً از قوانین زیر برای حرفه‌ای بودن پیروی کنید:

· فیکس کردن آرایش با پودر

· توجه خود را فقط به یک ویژگی جلب کردن: برای مثال اگر آرایش چشم غلیظ و دودی دارید از رژ پررنگ استفاده نکنید. شما می‌توانید بسته به سلیقه و موقعیت روی هر دو ویژگی کار کنید.

· فقط مژه‌های بالایی خود را ریمل بزنید.

 

 

چگونه آرایش صورت حرفه‌ای داشته ‌باشیم؟

هر میکاپ آرتیست در طول زمان و بر اساس تجربه در ذهن خود به قانون آرایشی برای حرفه‌ای در میکاپ دست پیدا کرده ‌است. در اینجا می‌خواهیم 5 قانون Mario Dedivanovic، میکاپ آرتیست کیم کارداشیان که او آن‌ها را برای طرفدارنش بیان کرده، به اطلاع شما برسانیم.

براش ای ابزار کاربردی برای داشتن آرایش حرفه‌ای به‌حساب می‌آیند.

· داشتن خلاقیت در آرایش: ماریو سبک‌های آرایشی خود را از محیط اطراف و طبیعت الهام می‌گیرد. این امر باعث می‌شود که او بتواند در آرایش خلاقیت بیشتری داشته ‌باشد. شما هم می‌توانید از ترکیب رنگ‌های مختلف در اطرافتان برای آرایش شخصی خود الهام بگیرید.

· اول کانسیلر بعد کرم پودر: همیشه می‌گویند باید کانسیلر را بعد از فونداسیون زد. اما ماریا ترجیح می‌دهد اول کانسیلر مورد علاقه را را زیر چشم بزند سپس با مقدار کمی فونداسیون مایع کار خود را شروع کند. او خیلی با دقت و حوصله با استفاده از اسفنج تمام فنداسیون را پخش می‌کند و کار آرایش پوست را با کمی پنکیک به اتمام می‌رساند.

· ابروها بسیار مهم هستند: ماریا ابروها را نقطه قوت هر چهره‌ای می‌داند و به‌همین‌خاطر روی آن‌ها خیلی حساس است. ابروها جای کار زیادی دارند و باید برای آرایش آن‌ها و یافتن مدلی که دوست دارید وقت بذارید، حتماً نتیجه فوق‌العاده خواهد داشت.

· استفاده از کانسیلر به‌جای پرایمر چشم: ماریا دوست دارد کمی کانسیلر مایع به پلک بزند و با اسفنج آن را پخش کند و بعد روی آن، کمی پودر آرایشی بزند. این‌کار همچنین باعث ماندگاری بیشتر سایه روی پلک می‌شود.

· داشتن ترندی برای خودتان: حتی اگر در هر دوره‌ای سبک آرایشی خاص مد شد، علاوه بر توجه به آن سبک بهتر است که ترندهای خودتان هم نیز داشته‌ باشید. مثلاً می‌توانید با یک برق لب ساده، هنوز رژ لب موردعلاقتان هم استفاده ‌کنید.

لوازم آرایشی ابزارهای متعدد با کاربردهای گوناگونی هستند.

نتیجه‌گیری

تا به امروز شاهد قوانین مختلف و متفاوتی برای داشتن یک آرایش حرفه‌ای بوده‌ایم. خیلی از این قوانین به‌اشتباه به یک قانون آرایشی برای حرفه‌ای شدن در میکاپ تبدیل ‌شده است. همچنین بسیاری از این قوانین توسط میکاپ آرتیست‌های مشهور و حرفه‌ای نقض شده‌اند. شما در این مطلب با چند تا از شایع‌ترین این کلیشه‌ها برای داشتن آرایش حرفه‌ای آشنا شدید و متوجه شدید رعایت آن‌ها ضروری نیست.

چند نفر از میکاپ آرتیست‌ها طی زمان و در نتیجه تجربه کاری که به‌دست آورده‌اند، توانسته‌اند به چند قانون آرایشی برای حرفه‌ای شدن در میکاپ دست پیدا کنند. در این مطلب 5 قانون آرایشی که توسط میکاپ آرتیست کیم کارداشیبان برای داشتن آرایشی زیباتر انجام‌ می‌شود را نیز به شما گفتیم.

قطعاً یکی از تأثیرگذارترین عوامل برای داشتن آرایشی زیبا و بی‌نقص و حرفه‌ای لوازمی است که از آن‌ها استفاده می‌کنید. اسفنج‌ها و براش ها یکی از این لوازم هستند که برای داشتن یک میکاپ خوب باید از آن‌ها استفاده ‌کرد و بسیار کاربردی هستند. شما می‌توانید باکیفیت‌ترین اسفنج و براش‌ها در انواع و رنگ‌بندی مختلف متناسب با نیاز خود از فروشگاه اینترنتی گلوریا خریداری کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۲۰۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان