//
کدخبر: ۴۱۲۰۱۴ //

چگونه آرایش مات و زیبا داشته باشیم؟| با انجام این ۷ مرحله زیباتر از همیشه شوید

آرایش مات و شیک یکی از انواع میکاپ است که اکثر خانمها آن را می­پسندند. «آرایش مات دخترانه» و یا «آرایش مات برای عروسی» جزو مدلهای آرایشی هستند که طرفدران زیادی دارند.

چگونه آرایش مات و زیبا داشته باشیم؟| با انجام این 7 مرحله زیباتر از همیشه شوید
به گزارش فرتاک نیوز،

آرایش مات امروز اولین انتخاب بیشتر بانوان، دختران و حتی زنانی است که جشن عروسی را در پیش دارند. یک آرایش مات و شیک می‌تواند چهره شما را تغییر داده، نقاط قوت آن را تقویت کرده و در مقابل نقاط ضعف پوست را مخفی کند. اگر نمی‌دانید آرایش مات چیست و یا اینکه امروز به دنبال یک مدل آرایش مات برای عروسی یا حضور در محل کار هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. 

چرا آرایش مات بهتر است؟

حتماً برای شما هم این سوال پیش آمده که چرا این مدل میکاپ بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد و آرایش مات صورت چه امتیازاتی به همراه دارد! برخی تصور می‌‌کنند آرایش تنها مرتبط با فونداسیون میکاپ است، حال آنکه هر بخش از آرایش صورت می‌تواند نوع براق و مات داشته باشد. بسته به سلیقه و هدفی که در آرایش صورت دنبال می‌کنید لازم است یکی از این دو را انتخاب کنید. منظور از آرایش مات انتخاب و استفاده از محصولات آرایشی است که پایه روغنی ندارند و سبب افزایش چربی و براقیت پوست نمی‌شوند.

آرایش مات یک انتخاب ایده‌آل برای تمام موقعیت‌ها

به نظر بانوان و دختران جوان همیشه آرایش مات جدید و تازه است و هرگز خسته کننده نمی‌شود. شما می‌توانید با یک زیرسازی آرایش صورت و استفاده از آیتم‌های آرایشی مات سرکار حاضر شوید، در یک مهمانی حضور پیدا کنید و حتی برای جشن ازدواج آرایش مات عروس را انتخاب کنید. در هر موقعیتی این سبک زیبا و شیک است و از همه مهم‌تر پوست را بشاش و تمیز نشان می‌دهد.

این سبک آرایش اولین و آخرین انتخاب عکاسان ماهر است و شاید برای شما این مطلب تعجب آور باشد. استفاده از محصولات آرایشی برپایه روغن سبب چرب و خیس دیده شدن پوست در عکس‌ها می‌شود، به همین خاطر عکاسان توصیه می‌کنند مدل عکاسی میکاپ مات داشته باشد. به خصوص اگر پوست چرب باشد، استفاده از محصولات آرایشی برپایه روغن یک اشتباه محض است.

ارایش مات

چگونه آرایش مات انجام دهیم؟

آرایش مات دخترانه و زنانه امروز اولین انتخاب بانوان و دختران است. شما می‌توانید با استفاده از محصولات آرایشی و تکنیک های درست آرایش مات انجام دهید. زمانی که کار آرایشتان به پایان برسد، چشم‌ها، لب‌ها و پوستتان مات خواهد بود. در ادامه نحوه انجام این مدل آرایش کردن را یاد خواهید گرفت.

1. آماده سازی پوست برای آرایش مات

با وجود اینکه این یک تکنیک دخترانه است و خیلی درخشش ندارد، اما حتی می‌توانیم از این روش در میکاپ عروس و یا آرایش روزانه استفاده کنیم. با آماده سازی پوست شروع می‌کنیم.

شستشوی پوست و استفاده از مرطوب کننده

صورتتان را به خوبی بشویید و آن را مرطوب کنید. پیش از شروع آرایش صورت، کاملاً اطمینان حاصل کنید که پوستتان تمیز شده و رطوبت کافی را دریافت کرده است. مزیت مرطوب کردن پوست این است که به شما کمک می‌کند تا آرایشی یکدست انجام دهید. در ضمن با انجام این کار در طول چند ساعت پوستتان پوسته پوسته نمی‌شود. اگر درمورد نحوه صحیح پاکسازی پوست صورت در خانه چیزی نمی‌دانید به روش زیر عمل کنید:

ابتدا صورتتان را با یک پاک کننده که متناسب با نوع پوستتان است از آلودگی‌ها پاک کنید و از آب ولرم برای شستشو آن استفاده کنید. نیاز نیست هربار برای انجام آرایش مات یا دیگر روش‌های آرایش پوست از اسکراب‌ها و لایه بردارها استفاده کنید، چراکه لایه برداری بیش از حد پوست را حساس می‌کند. تنها با استفاده از نوک انگشتان پاک کننده ملایم را روی پوست استفاده کنید و سپس با آب پوست را شستشو دهید.

1. آماده سازی پوست برای آرایش مات

مرطوب کننده‌ای که برای آماده سازی پوست استفاده می‌کنید باید متناسب با نوع پوست شما باشد. مثلاً افرادی که پوستشان چرب است و زیاد دچار آکنه می‌شوند، باید از یک مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنند که برچسب غیر کومدوژنیک داشته باشد.

یکی از نکات آرایش مات این است که خطوط و چین و چروک روی پوست معلوم نباشند. بنابراین اگر پوست شما خطوط ظریف یا چین و چروک دارد، حتماً از یک مرطوب کننده ضد چروک استفاده کنید. بهترین مرطوب کننده برای پوستی که آسیب دیده است و خطوط ریز دارد، محصولیست که حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی و پترولاتوم باشد.

لایه برداری را فراموش نکنید

با انجام لایه برداری چربی‌های انباشته شده در منافذ پوست پاکسازی می‌شوند. بنابراین تنها با لایه برداری می‌توانید چربی پوست را کنترل کنید و صورتتان پیش از آرایش نیز مات باشد. یادتان باشد که در لایه برداری زیاده روی نکنید، چون سبب تحریک پوست می‌شود. برای استفاده از یک اسکراب لایه بردار، ابتدا پوست را با مقداری آب ولرم مرطوب کنید و بعد لایه بردار را بصورت دایره‌ای روی پوست بمالید.

  • اگر پوستتان خیلی چرب یا مختلط است، بیشتر روی لایه برداری بینی، چانه و پیشانی تمرکز کنید. چون این نقاط بیشتر چرب می‌شوند.

  • دقت کنید لایه بردار وارد چشم یا نواحی اطراف آن نشود، چراکه سبب تحریک این نقاط می‌شود.

  • پس از مدت زمانی که روی بسته لایه بردار درج شده، پوست را با آب تمیز کنید و بقایای لایه بردار را پاک کنید.

از تونر استفاده کنید

تونرها در انواع مختلف می‌توانند به متعادل شدن PH پوست کمک کنند. با انتخاب و مصرف یک تونر مناسب نوع پوستتان می‌توانید چربی اضافه روی پوست را کنترل کنید. اگر از تونر به اندازه و مرتب استفاده کنید، خواهید دید که پوستتان مات و تمیز می‌شود.

برای اعمال تونر روی پوست از یک توپ پنبه‌ای تمیز استفاده کنید. پیش از اینکه از مرطوب کننده استفاده کنید، زمانی را در نظر بگیرید تا تونر کاملاً خشک شود.

از شیر منیزیا جهت کنترل چربی پوست استفاده کنید

از شیر منیزیا جهت کنترل چربی پوست استفاده کنید

یکی از رازهای حفظ کیفیت آرایش مات برای چند ساعت، این ماده است. شیر منیزیا قادر است چربی پوست را کنترل کند و ماندگاری میکاپ را افزایش دهد. دقت کنید این محصول فاقد عطر باشد و روغن معدنی نیز نداشته باشد.

برای اعمال شیر منیزیا روی پوست از یک توپ پنبه‌ای استفاده کنید. این ماده را روی چانه، بینی و پیشانی بیشتر استفاده کنید، چراکه این نواحی از گونه‌ها چرب‌تر هستند. قبل از اینکه آرایش کنید، فرصت دهید تا شیر منیزیا کاملاً خشک شود.

2. از پرایمر استفاده کنید

مرحله بعدی در آرایش مات و آماده سازی پوست استفاده از انواع پرایمر آرایشی است. پرایمر آرایشی به افزایش ماندگاری آن کمک می‌کند. برخی از انواع پرایمر ویژگی‌های بیشتری دارند و مزیت‌های بیشتری را درپی خواهند داشت. اگر می‌خواهید آرایش شما ماندگاری بیشتری داشته باشد، از یک پرایمر با خاصیت مات کنندگی استفاده کنید. همچنین اگر منافذ پوستتان خیلی باز است، برای بستن منافذ از پرایمر با خاصیت کوچک کردن منافذ استفاده کنید.

استفاده از پرایمر خیلی راحت است. تنها مقدار کافی از آن را روی تمام نقاط صورت بزنید و با سر انگشتان پخش کنید.

3. فونداسیون و کانسیلر مات بزنید

3. فونداسیون و کانسیلر مات بزنید

در این مرحله باید از کرمی که برای فونداسیون انتخاب کردید، استفاده کنید. شما می‌توانید برحسب علاقه خودتان از یک کرم پودر معمولی، کرم پودر مات یا BB کرم استفاده کنید. یکی از این محصولات را روی پوست به اندازه کافی بزنید و خوب پخش کنید. دقت کنید که کرم فونداسیون باید حتماً هم رنگ یا نزدیک به رنگ طبیعی پوستتان باشد.

شما می‌توانید از یک اسفنج یا برس برای فید کردن کرم فونداسیون استفاده کنید. مطمئن شوید که کرم پودر را خوب به همه بخش‌های صورت رساندید و پخش کردید.

4. از کانسیلر و هایلایتر استفاده کنید

در مرحله بعدی آرایش مات لازم است از کانسیلر و هایلایتر استفاده کنید. مقداری کانسیلر را زیر چشمان و نقاطی که تیرگی دارند بزنید و به خوبی پخش کنید. سپس از یک هایلایتر به میزان خیلی کم استفاده کنید و استخوان روی گونه را کمی روشن‌تر کنید. برحسب لکه‌ها و نقاط تیره‌ای که روی پوست دارید می‌توانید از کانسیلر در دیگر نواحی صورت نیز استفاده کنید.

5. با پودر فیکساتور آرایش مات را تثبیت کنید

در مقاله دیگری توضیح داده‌ایم که فیکساتور چیست. در واقع فیکساتور یکی از بایدهای آرایش مات صورت محسوب می‌شود. از فیکساتور در آرایش مات برای خشک کردن و فیکس کردن آرایش روی پوست استفاده می‌کنیم. همیشه لازم است بعد از پایان کار زیرسازی از فیکساتور روی فونداسیون استفاده کنید. همیشه از فیکساتوری استفاده کنید که استاندارد این مدل آرایش کردن را برهم نزند.

فیکساتورها همانند دیگر محصولات آرایشی رنگ‌های مختلفی دارند. بنابراین رنگی را انتخاب کنید که جلوه مات داشته باشد. در مصرف این ماده آرایشی زیاده روی نکنید و استفاده از آن را روی نقاطی که بیشتر چرب می‌شوند متمرکز کنید.

  • زمانی که کارتان تمام شد، پوست باید صاف و بدون درخشش باشد.

  • به جای فیکساتور می‌توانید از پنکیک پودری هم استفاده کنید.

5. با پودر فیکساتور آرایش مات را تثبیت کنید

6. آموزش آرایش چشم مات

در آرایش مات چشم‌ها نیز مورد توجه قرار می‌گیرند و به روش دیگری آرایش می‌شوند. برای زیباتر کردن چشم‌هایتان به روش زیر آرایش کنید:

از یک رنگ خنثی روی پلک‌ها استفاده کنید

برای تکمیل کردن آرایش مات و ایجاد یک ظاهر مات روی چشم‌ها، باید از یک کانسیلر برای پوشاندن خطوط ریز روی پلک استفاده کنید. سپس از یک برس کوچک برای پخش کردن چند لایه سایه رنگ قهوه‌ای روشن یا بژ استفاده کنید.

  • دقت کنید که رنگ سایه تنها چند درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی پوست باشد.

  • کمی از سایه مات را در امتداد خط مژه پایین‌تان هم بکشید تا چشمهایتان برجسته‌تر به نظر برسد.

از یک سایه تیره‌تر استفاده کنید

در مرحله بعد آرایش مات چشم از یک سایه تیره‌تر روی پلک استفاده کنید. دقت کنید این سایه نیز از پالت سایه مات انتخاب شود. رنگ دومی که برای سایه چشم استفاده می‌کنید باید چند درجه از سایه اولی که استفاده کردید تیره‌تر باشد.

یک سایه کرم روی پلک‌ها بکشید

از یک سایه کرمی رنگ برای روشن‌تر شدن آرایش چشم روی پلک استفاده کنید. دقت کنید که سایه روشن در آرایش مات باید مات باشد. این سایه را به نقاط دیگر پخش نکنید و تنها در مرکز پلک از آن استفاده کنید.

کمی سایه چشم مشکی استفاده کنید

برای کشیده‌تر دیده شدن چشم‌ها در این مدل میکاپ از کمی سایه مشکی استفاده کنید. سایه را روی گوشه‌های خارجی پلک بالا استفاده کنید.

از خط چشم مایع استفاده کنید

با استفاده از یک خط چشم مایع مشکی، خط چشم مورد نظرتان را روی رویشگاه مژه‌ها بکشید. دقت کنید که خط چشم شما نیز باید مات باشد. اگر می‌خواهید چشمانتان کشیده‌تر بنظر برسد از مدل خط چشم گربه‌ای استفاده کنید.

matt makeup

7. تکمیل کردن آرایش مات

برای تکمیل کردن آرایش مات مراحل زیر را اجرا کنید:

ابروها را پر کنید

زمانی که ابروهایتان را مرتب و جاهای خالی‌اش را پر می‌کنید، چهره شما شیک‌تر بنظر می‌رسد. از یک پودر ابرو یا مداد ابرو مات برای پر کردن نقاط خالی ابرو استفاده کنید. در مصرف مداد ابرو زیاده روی نکنید، چراکه ظاهرتان مصنوعی می‌شود.

برای ثابت کردن حالت موهای ابرو از موم یا ژل ابرو استفاده کنید. بهتر است از ژل ابرو شفاف استفاده کنید، اما اگر انتخاب شما ژل ابرو رنگی است حتماً دقت کنید مات و هم رنگ ابروهایتان باشد.

از مژه مصنوعی و ریمل استفاده کنید

برحسب تراکم مژه هایتان از مژه مصنوعی ریسه‌ای یا تکی استفاده کنید. همچنین اگر مژه‌هایتان پر و بلند است، تنها از ریمل استفاده کنید. ریمل مشکی برای تکمیل کردن آرایش مات چشم‌ها بسیار ایده‌آل است.

از رژ لب استفاده کنید

یک آرایش مات بدون رژ لب به پایان نمی‌رسد و کامل نمی‌شود. برحسب سلیقه‌تان می‌توانید از رژ لب‌های رنگی یا نود استفاده  کنید. تنها دقت کنید که رژ لب شما مات باشد.

سوالات متداول درباره آرایش مات

چه سایه‌ای برای آرایش مات مناسب‌تر است؟

همیشه در آرایش مات بهترین گزینه محصولی است که مات باشد. شما می‌توانید از پالت حاوی سایه‌های رنگی بدون پیگمنت براق و اکلیلی استفاده کنید.

آیا می‌توانیم از کانتور در آرایش مات استفاده کنیم؟

بله. همانند کانسیلر می‌توانید از کانتورهایی که رنگی نزدیک به پوستتان دارند، جهت مخفی کردن نواقص پوست استفاده کنید.

آیا می‌توانیم از رژ لب قرمز در آرایش مات استفاده کنیم؟

بله. در این مدل آرایش هیچ محدودیتی درمورد رنگ محصول آرایشی وجود ندارد. تنها رعایت این نکته مهم است که براق نباشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۲۰۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان