//
کدخبر: ۴۰۴۹۷۸ //

مراقبت از پوست برای آقایان؛ روشهای تمیز کردن پوست آقایان

مراقبت از پوست آقایان موضوعی است که کمتر به آن اهمیت داده می‌شود اما بسیار مهم است و افراد زیادی به دنبال نکات مهم آن هستند

 مراقبت از پوست برای آقایان؛ روشهای تمیز کردن پوست آقایان
به گزارش فرتاک نیوز،

وقتی صحبت از مراقبت از پوست می شود ، مردان سادگی را ترجیح می دهند ، با این حال تعداد بیشتری از مردان اکنون به دنبال پوستی سالم تر و جوان تر هستند و این یک زمان مناسب برای پیدا کردن امور روزمره مراقبت از پوست است. باما در این مطلب همراه باشید تا با روش های تمیز کردن پوست و روتین مراقبت از پوست آنها بیشتر آشنا شوید.

روش های تمیز کردن و مراقبت از پوست برای آقایان

تمیز کردن و مراقبت از پوست برای آقایان

اگرچه تفاوت های اساسی بین پوست زن و مرد وجود دارد ، به عنوان مثال پوست یک مرد ضخیم تر از پوست یک زن است ، اما عناصر اصلی یک برنامه موثر برای مراقبت از پوست یکسان است.

اول ، برای همه از جمله مردان مهم است که نوع پوست خود را تعریف و درک کنند:

  • ممکن است پوست حساس بعد از استفاده از محصولات خاص دچار احساس سوزن شدن یا سوزش شود.

  • پوست معمولی که تحت تأثیر محصولات قرار نگیرد یا حساس باشد.

  • پوستی خشک که خارش آن احساس می شود و تمام مدت برطرف می شود.

  • پوست روغنی ، براق و روغنی.

  • پوست مخلوط که ممکن است دو نوع پوست مانند پوست خشک و روغنی یا پوست طبیعی و روغنی و غیره را در خود جای دهد.

دانستن نوع پوست شما به شما کمک می کند تا چگونگی مراقبت از پوست خود و انتخاب محصولات مناسب برای مراقبت از پوست را برای شما بیاموزید و به مردان کمک کنید تا روشی سالم برای مراقبت از پوست و تمیز کردن پوست را برای آقایان ایجاد کنند. متخصصان پوست نکات زیر را توصیه می کنند:

مواد تشکیل دهنده محصول را در نظر بگیرید

محصولات مراقبت از پوست که شما انتخاب می کنید به نوع پوست شما بستگی دارد ؛ اگر پوست شما مستعد آکنه است ، به دنبال پاک کننده ها و مرطوب کننده های بدون روغن باشید زیرا این نوع منافذ شما را مسدود نمی کند.

اگر پوست حساسی دارید ، از محصولات عطر و بوی سبک استفاده کنید ، زیرا محصولات حاوی رایحه می توانند باعث تحریک و خشک شدن پوست شوند. با این حال ، از محصولات بدون مارک مراقب باشید زیرا بسیاری از این محصولات حاوی عطرهای قانع کننده هستند که هنوز پوست شما را تحریک می کنند.

روزانه و بعد از ورزش صورت خود را بشویید

از آنجایی که صابون های معمولی معمولاً حاوی مواد خشن هستند که می توانند پوست را خشک کنند ، صورت خود را با شستشوی ملایم صورت و آب ولرم گرم نکنید.

روش اصلاح خود را تغییر دهید

برای بعضی از آقایان ، تیغ های چند تیغه می تواند بسیار نزدیک به پوست شما باشد و هنگام استفاده از آنها ، اصطکاک زیادی ایجاد کند ؛ اگر در حال تجربه برجستگی های تیغ هستید ، هنگام تراشیدن ، دچار سوختگی یا التهاب می شوید ، به جای چند مورد ، از تیغه های تک یا دوتایی استفاده کنید و باعث کشش یا سفت شدن پوست خود نشوید. هنگام اصلاح برای صاف کردن پوست ، پوست خود را مرطوب کنید ، از یک کرم مرطوب کننده اصلاح کننده استفاده کرده و در جهت رشد موهای خود را اصلاح کنید. فراموش نکنید که تیغ دسته تیغ خود را بعد از پنج تا هفت تراش تغییر دهید تا تحریک کاهش یابد.

روزانه از مرطوب کننده استفاده کنید

مرطوب کننده به نگه داشتن آب در پوست شما متکی است ، که به کاهش ظاهر خطوط ریز کمک می کند و باعث می شود پوست شما روشن تر و جوان تر به نظر برسد. برای رسیدن به بهترین نتیجه ، مرطوب کننده را بعد از دوش گرفتن و یا اصلاح کردن در صورت و بدن در حالی که هنوز پوست مرطوب است ، به صورت و بدن بمالید.

مرتباً پوست خود را چک کنید

لکه ها یا خال های جدید که باعث خارش ، خونریزی یا تغییر رنگ می شوند اغلب علائم هشدار دهنده اولیه سرطان پوست هستند. در صورت مشاهده نقاط مشکوک ، برای مراجعه به متخصص پوست ، قرار ملاقات کنید.

مردان بالای 50 سال خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان پوست دارند ، با این وجود وقتی سرطان پوست زود تشخیص داده شود ، می توان آن را با درجه بالایی درمان کرد.

از ضد آفتاب استفاده کنید

برای کمک به جلوگیری از آسیب آفتاب که می تواند منجر به چین و چروک ، لکه های سنی و حتی سرطان پوست شود ، قبل از ترک خانه ، ضد آفتاب را در تمام مناطق در معرض پوست از جمله پوست سر ، گوش ، گردن و لب بمالید.

برای بهترین محافظت ، از ضد آفتاب محافظت شده بالا (SPF 30 یا بالاتر) استفاده کنید که ضد آب است و هر دو ساعت یکبار دیگر ، یا بلافاصله پس از شنا یا تعریق ، دوباره استفاده کنید. شما همچنین می توانید با جستجوی سایه و پوشیدن لباس های محافظ از جمله عینک آفتابی که شما را از اشعه ماوراء بنفش و کلاه محافظت می کند ، از پوست خود محافظت کنید.

توصیه های کلی برای تمیز کردن و مراقبت از پوست برای آقایان

توصیه های کلی برای تمیز کردن و مراقبت از پوست برای آقایان

محصولات مراقبت از پوست

آب سرد صبح نه تنها ما را از خواب بیدار می کند بلکه پوست شما را نیز بیدار می کند ؛ از صبحانه و دو بار قبل از رفتن به رختخواب از صابون یا صورت که حاوی اسید گلیکولیک اسید است استفاده کنید. پوست شما ملتهب یا قرمز است.

شما از این پس باید نگران چین و چروک باشید و می توانید از 20 سالگی روزانه از رتینول استفاده کنید تا رشد سلول های پوستی را تحریک کرده و چین و چروک و خطوط صورت را کاهش دهید. شب از رتینول استفاده کنید زیرا پوست شما را به خورشید حساس می کند.

پوست خود را برای مدت زمان طولانی در معرض آفتاب قرار ندهید پرتوهای اشعه ماوراء بنفش به پوست آسیب می رساند همچنین تولید کلاژن در پوست و رشد سلول های پوستی را کند می کند و این باعث می شود پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و علائم پیری را نشان می دهد ، بنابراین به دنبال مرطوب کننده های حاوی SPF 15 باشید.

از استرس و اضطراب خودداری کنید

حتماً 7 تا 8 ساعت خواب روزانه به دست آورید تا در هنگام شب به اندازه کافی پوست به ترمیم خود برسد.

و خود را بالاتر از انرژی خود در فشارهای زندگی روزمره قرار ندهید یا ورزش بیش از حد ممکن است باعث ایجاد تنش شود ، که به پوست و سلامتی شما آسیب می رساند و بر هورمونهای بدن تأثیر می گذارد ، که به نوبه خود بر سلولهای پوستی تأثیر گذاشته و آسیب می رساند ، استراحت کرده و از تفریح ​​زندگی دور می شوید.

پوست مردان را تمیز کرده و رژیم سالم را دنبال کنید

تمیز کردن پوست برای آقایان تنها به استفاده برخی از محصولات مراقبت از پوست بستگی ندارد ؛ خوردن روزانه سبزیجات و میوه ها ، به ویژه آنهایی که حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند توت و هویج هستند ، ممکن است در تمیز کردن پوست شما نقش داشته باشد زیرا آنتی اکسیدان ها به مبارزه با جوش های سرسیاه کمک می کنند ، بنابراین حتماً روزانه 5 نوع سبزیجات و میوه بخورید. .

مرطوب کننده ها برای صاف کردن پوست در نیمه راه قرار دارند و نیمی دیگر برای حفظ هیدراتاسیون بدن داخلی با نوشیدن مقدار مناسب آب روزانه کمتر از 6 فنجان آب ، و مصرف کافئین شما را کاهش می دهند زیرا این امر بر کمبود بدن تأثیر می گذارد.

رژیم های غذایی پر از قند باعث آسیب پوست می شوند ، و شما فقط در هنگام خوردن شیرینی احتیاط لازم را ندارید ، برخی از غذاهای کنسرو شده ، مانند ماست شیرین و غلات ، همراه با قند نیز پر شده اند ، بنابراین باید مراقب باشید که از مصرف آنها پرخوری نکنید و به یک رژیم غذایی سالم و متعادل برسید.

اکثر افراد سیگاری از رنگ پوست زرد کمرنگ برخوردار هستند ، زیرا سیگار کشیدن باعث کاهش گردش خون در بدن و کاهش تولید کلاژن در پوست می شود و باعث از بین رفتن شکاف و رنگ سبز آن می شود. علاوه بر این ، سیگار کشیدن به ظاهر خطوط اطراف دهان کمک می کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۴۹۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان