//
کدخبر: ۴۰۴۶۹۹ //

آرایش صحیح با لنز چشم| لنز را باید قبل از آرایش بگذارید یا بعد از آرایش؟

لنز را باید قبل از آرایش گذاشت یا بعد از آن ، سوالی است که برای خیلی از اشخاصی که تمایل به استفاد از لنز دارند، پیش می­آید.

آرایش صحیح با لنز چشم| لنز را باید قبل از آرایش بگذارید یا بعد از آرایش؟
به گزارش فرتاک نیوز،

لنز چشم از جمله محصولاتی است که استفاده از آن بسیار رواج پیدا کرده‌است. استفادۀ نادرست از این محصول طبی و آرایشی ممکن است آسیب‌های جدی به چشم وارد کند، بنابراین دانستن روش استفادۀ صحیح از این محصول مخصوصاً هنگام آرایش بسیار اهمیت دارد.

آرایش کردن همراه با لنز چشم!

لنزها درانواع طبی و غیرطبی مورد استفاده قرار می­گیرند. بدون شک در خیلی از مواقع همزمان که لنز درون چشمتان است، تمایل دارید که آرایش کنید. گذشته از این که لنز طبی و یا غیر طبی دارید؛ آرایش همزمان با لنز هیچ منافاتی با نکات مراقبتی لنز ندارد. اما در این زمینه باید مواردی را رعایت کرد.

لنز را قبل از آرایش بگذاریم یا بعد از آن؟

لنز را باید قبل از آرایش گذاشت یا بعد از آن؟

بهتر است پیش از قرار دادن لنز درون چشم، چشم‌ها و صورت را از هرگونه مواد روغنی و آرایشی پاک و تمیز کنید. هنگامی که هیچگونه آرایشی نداشتید لنز را با دستهای تمیز و رعایت کلیۀ نکات بهداشتی درون چشم بگذارید. بعداز قرار دادن لنز درون چشم می‌توانید به انجام آرایش صورت خود بپردازید. بنابراین پرواضح است که ابتدا باید لنز را درون چشم بگذارید سپس آرایش کنید.   

دلیل ضرورت گذاشتن لنز درون چشم پیش از آرایش!

دلیل ضرورت گذاشتن لنز درون چشم پیش از آرایش!

قرار دادن لنز درون چشم پیش از آرایش بسیار مهم است. درواقعاگر بعد از اینکه کرم­پودر، سایه، خط چشم و دیگر مواد آرایشی چشم و صورت را استفاده کردید لنز را درون چشم بگذارید، ممکن است ذرات جداشده از این  مواد به لنز بچسبند. لنزهای چشمی تماس مستقیم با غشاء ­اشکی و یا همان لایۀ محفاظ چشم دارند. آنها به راحتی می­توانند این ذرات را به چشم منتقل کنند. موادی که به لنز چسبیده­اند بعد از اینکه لنز روی قرنیه چشم قرار گرفت به غشاء اشکی می‌چسبد. این رویداد باعث آلوده شدن چشم می­شود. قرار گرفتن این ذرات خارجی به روی لایۀ محافظ چشم، درابتدا باعث سوزش و خارش چشم شده و در مواقعی ممکن است باعث عفونت چشم شوند. وجود این ذرات بر روی قرنیه چشم می­توانند به مرور حتی باعث تاری دید شوند.

نکات مراقبتی استفاده از مواد آرایشی  همراه با لنز

نکته‌های ضروری وجود دارند که هنگام استفاده از مواد آرایشی نزدیک به چشم دارای لنز باید به آنها توجه کنید:  

  • نحوه استفاده از سایه با لنز: هنگامی که لنز درون چشمتان دارید و می­خواهید روی پلکتان سایه بکشید، بهترین انتخاب برای شما سایه­هایی است که به صورت پودرهای فشرده هستند. ذرات سایۀ ساخته شده از پودر فشرده به ندرت جدا و معلق می­شوند. اگر لازم بود که از پودرهای غیر فشرده استفاده کنید بهتر است که براش خود را پیش از استفاده حتما خیس کنید. بدین صورت سایه کاملاً به پوست چسبیده و جدا نشده و وارد چشم نمی­شوند.  

  • نحوه استفاده از خط چشم با لنز: یکی از مواد آرایشی که بسیار نزدیک به چشم استفاده می­شود، خط چشم است. هنگامی­ که می­خواهید از خط چشم استفاده کنید، بهتراست  به نوع این مادۀ آرایشی توجه کنید. بهترین انتخاب در این شرایط برای شما خط چشم مایع است. خط چشم‌هایی که به صورت مدادی شکل بوده و در بازار به‌وفور موجود است، ممکن است هنگام کشیدن درون چشم باعث ایجاد خراش در لنز و یا بریدگی روی پلک شوند. خط چشم را بهتر است روی لایۀ داخلی پلک پایین نکشید. بهترین محل برای کشیدن خط چشم حاشیۀ بیرونی پلک پایین است.

  • نحوه استفاده از ریمل با لنز: ازدیگر مواد آرایشی که به چشم و لنز نزدیک است ریمل است. ابتدا باید توجه داشته­باشید از مصرف ریمل­های حجم‌دهنده خودداری کنید. جنس ریمل­های حجم‌دهنده نایلون، ابریشم و ریون است. درضمن این نوع ریمل­ها دارای خرده مژه هستند که به راحتی از مواد اصلی ریمل جدا شده و به لنز می­چسبند. اگر به هر دلیلی این مژه­ها شکسته و وارد چشم شوند به راحتی می­توانند لنز و یا قرنیه را خراش دهند. لنز خراشیده شده می­تواند محل تجمع باکتری‌ها ودیگر میکروب‌ها شده و آنها را به چشم منتقل می‌کند.  

  • نحوه استفاده از مژه مصنوعی با لنز : هنگام استفاده از لنز ترجیحاً از مژه مصنوعی استفاده نکنید. ورود چسب مژه مصنوعی به درون چشم ممکن است آزار دهنده­باشد و با وجود لنز این حالت تشدید شود.  اما اگر تمایل دارید کنار لنز مژه مصنوعی استفاده کنید بهتر است که اجازه دهید چسب مژه کاملاً خشک شده سپس لنز را درون چشمتان بگذارید.

  • نحوه پاک کردن آرایش چشم دارای لنز : برای پاک کردن آرایش باید به این نکته دقت کنید که ابتدا باید لنز را از چشم خارج کرده سپس برای پاک کردن آرایش اقدام کنید. درضمن برای این کار ترجیحاً از مواد پاک کننده­ای استفاده کنید که پایه آنها آب است؛ چراکه ورود الکل و دیگر مواد پاک‌کنندۀ آرایش به درون چشم باعث آسیب رساندن به لنز و چشم می­شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۴۶۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان