//
کدخبر: ۴۰۲۶۵۴ //

چگونه باسن خود را کوچک کنیم؟ این خوراکی ها را حتما امتحان کنید

چگونه باسن خود را کوچک کنیم؟ این خوراکی ها را حتما امتحان کنید
به گزارش فرتاک نیوز،

باسن عضوی از بدن است که بیشتر مورد توجه دیگران قرار می‌گیرد. بیشتر افراد بزرگی باسن را دوست ندارند و در ذهن آرزوی داشتن باسنی سفت و گرد دارند تا علاوه بر اثرات زیبایی راحت‌تر در اجتماعات حضور پیدا کنند.

بیشتر ما اطلاعات چندان علمی در مورد باسن‌های خود نداریم، درحالی که باسن هسته مرکزی بدن است که بیشترین چربی اضافی بدن در آن ذخیره می‌شود. به همین دلیل کوچک کردن آن کار سخت و طاقت فرسایی است. اما هر یک از ما می‌توانیم به وسیله مواد غذایی، سایز باسن خود را کاهش دهیم و این سؤال پیش می‌آید چه بخوریم که باسنمان کوچک شود و چطور با تغییراتی در رژیم غذایی و برنامه ورزشی خود بتوانیم باسنمان را کوچک کنیم.

دلایلی که باسن بزرگ می‌شود؟

باسن به دلایل زیادی چربی بزرگ می‌شود. جالب است بدانید، استخوان‌های لگن حتی در سن 70 سالگی نیز رشد می‌کند. البته مسئله بارداری نیز بدن را تغییر می‌دهد زیرا هنگام بدنیا آمدن نوزاد ناحیه لگن کاملاً باز می‌شود علاوه براین، وقتی ساعت‌های طولانی در محل کار می‌نشینید، ماهیچه‌های چربی در باسن جمع می‌شود. همه این عوامل به مرور زمان باسن را بزرگتر نشان می‌دهد و اگر مراقب نباشید پوست روی باسن، دچار سلولیت می‌شود و ظاهر آن را نازیبا می‌کند.

چه بخوریم که باسنمان کوچک شود؟

1. کاهش کالری

اگر فکر می‌کنید می‌توانید چربی اضافی باسن خود را کاهش دهید، سخت در اشتباه هستید زیرا که اولین قدم برای کوچک کردن باسن، کاهش چربی و اضافه وزن بدن است. بنابراین پیروی از یک رژیم غذایی کم کالری به کاهش چربی در باسن و کل بدن کمک می‌کند.

برای کاهش کالری بهتر است، سبزیجات و میوه‌های خام مصرف کنید. همچنین سبزیجات را با مقداری نمک و آب لیمو ترکیب کنید. از مصرف غذاهای شیرین و پر سدیم، غذاهای سرخ شده، سس کچاپ و آب میوه‌های کارخانه‌ای خودداری کنید.

2. مصرف غذاهای پروتئین دار

رژیم‌های کم کربوهیدرات که حاوی پروتئین هستند، منجر به تسریع کاهش وزن و چربی می‌شوند. بیشتر وعده‌های غذایی شما باید از پروتئین، سبزیجات و میوه باشد. همچنین روزانه حدود یک تا دو وعده میوه (1/2 فنجان خرد شده یا یک تکه کوچک) و چهار تا پنج وعده سبزیجات (1 فنجان خرد شده یا 2 فنجان سبزی‌های برگدار) باید مصرف شود.

نمونه‌هایی از وعده‌های غذایی حاوی پروتئین عبارتند از: ۱ فنجان پنیر دله به همراه میوه‌های تکه‌شده، ۱/۴ فنجان هوموس با سبزیجات خام خرد شده و سالاد مرغ.

رژیم‌های غذایی غنی از پروتئین شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارند و به حفظ وزن بدن کمک می‌کند. مرغ، بوقلمون، ماهی، غذاهای دریایی و آجیل گزینه‌های خوبی از پروتئین به خصوص برای کاهش چربی باسن هستند.

3. نوشیدن روزانه آب زیاد

هیدراته ماندن بهترین راه برای دفع سموم و افزایش متابولیسم بدن است. توصیه می‌شود، برای هر روز باید 8 تا 10 لیوان آب بنوشید، تا شاهد تغییرات قابل مشاهده‌ای در وزن بدن، پوست و عملکرد مغزتان باشید. همچنین، برای طعم دار کردن آب می‌توانید ادویه‌های گیاهی مانند دارچین به آن اضافه کنید یا میوه‌هایی مانند هندوانه و خیار مصرف کنید. به یاد داشته باشید مایعات بدون کافئین و شکر مانند قهوه و چای بهترین گزینه برای کوچک شدن باسن است.

نوشیدن آب و فواید بی شمار آن برای سلامت بدن | خبرگزاری ایلنا

4. محدود کردن غذاهای پر کربوهیدرات

رژیم غذایی کم کربوهیدرات به کاهش چربی باسن کمک می‌کند. بنابراین باید میزان کل کربوهیدرات‌هایی که در روز مصرف می‌کنید را نظارت کنید و آنها را به همراه میوه‌ها، محصولات لبنی، سبزیجات، حبوبات، غلات مصرف کنید. البته نباید در مصرف کربوهیدرات زیاده روی کرد. همچنین بهترین پاسخ به اینکه چه بخوریم که باسنمان کوچک شود خودداری از مواد غذایی غلات دار مانند نان، برنج، پاستا، نان شیرینی و کراکر است.

5. روز خود را با آب لیمو شروع کنید

ویتامین C موجود در لیمو علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن با کاهش وزن و کالری سوزی بهترین راه برای کوچک کردن باسن است.

6. خوردن سرکه سیب

مصرف سرکه سیب 30 دقیقه قبل از غذا بیشترین تأثیر در مهار چاقی به ویژه در باسن و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی دارد.

فواید سرکه سیب برای بدن

نحوه استفاده از سرکه سیب برای کاهش چربی باسن

روش 1 – یک قاشق چایخوری سرکه سیب را به یک لیوان آب اضافه و یک قاشق چای خوری عسل نیز به آن اضافه کنید خوب هم بزنید و اول صبح بنوشید.

روش 2 – دو قاشق چایخوری دانه شنبلیله یک شب در آب خیس کنید. سپس صبح آن را به همراه سرکه سیب مخلوط و سرو کنید.

روش 3- سرکه سیب را به مدت 20 تا 30 دقیقه روی باسن خود ماساژ دهید. حتی می‌توانید 1 قاشق سرکه سیب را با روغن زیتون یا نارگیل مخلوط کنید تا اثر آن بیشتر شود.

7. استفاده از نمک دریا

1 قاشق غذاخوری نمک دریا را با 2 قاشق چایخوری روغن نارگیل مخلوط کنید و مخلوط را روی ناحیه لگن و باسن خود ماساژ دهید. سپس بگذارید 15 دقیقه بماند و روی آن یک حوله آب گرم کمپرس کنید. بعد از مدت 10 دقیقه این ناحیه را بشویید.

8. اسکراب قهوه با شکر قهوه‌ای

1 قاشق قهوه را با 1 قاشق شکر قهوه‌ای و 1 قاشق عسل اضافه کنید تا اسکراب درست شود. سپس این اسکراب را 6 تا 8 دقیقه روی باسن خود بمالید و بعد از 10 دقیقه خشک شدن با آب بشویید. حداقل 4-5 بار در هفته این کار را انجام دهید.

نتیجه

در این مقاله آنچه در مورد چه بخوریم که باسنمان کوچک شود را بیان کردیم. زیرا که باسن بهترین بخش بدن برای ذخیره چربی است و اگر می‌خواهید باسن خوش فرمی داشته باشید اولین هدف از بین بردن چربی اضافی بدن است. بنابراین اگر می‌خواهید باسنتان را سریع کوچک کنید از همین امروز یک رژیم غذایی پر از مواد مغذی کم چرب را در نظر بگیرید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۲۶۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان