//
کدخبر: ۴۰۱۹۵۹ //

چگونه با روش های ساده و خانگی ناخن هایتان را زودتر بلند کنید؟

روش های مختلفی برای تسریع رشد ناخن ها و محافظت از آن ها در برابر شکستگی وجود دارد.

چگونه با روش های ساده و خانگی ناخن هایتان را زودتر بلند کنید؟
به گزارش فرتاک نیوز،

داشتن ناخن های بلند و سالم تر می تواند ظاهر دست ها را زیبا تر جلوه دهد. سالم بودن ناخن علاوه بر زیبایی در انجام راحت تر کارها به ما کمک می کند. همچنین ناخن ها بعنوان یک محافظ انگشتان ما عمل می کنند و از خراشیده شدن دست ها نیز جلوگیری می کنند. براساس یک تحقیق در سال 2010 ، ناخن ها به طور متوسط ​​در حدود 3.47 میلی متر در هر ماه رشد می کنند

در این مقاله ، ما برخی از داروهای خانگی و نکات مربوط به رژیم غذایی را برای رشد سریع ناخن ها را توضیح می دهیم. با ما همراه باشید.

درمان های خانگی برای رشد سریع ناخن

داروهای خانگی زیر سلامت ناخن ها را بهبود بخشیده و از آنها در برابر شکستگی محافظت می کند. این روش های درمانی باعث رشد سریع ناخن ها می شوند زیرا شرایط رشد ناخن را بهبود می بخشند:

جلوگیری و درمان پوست خشک

خشکی پوست اغلب باعث خشک شدن ناخن ها  و کاهش رشد آن ها نیز می شود. پوست بسیار خشک حتی می تواند باعث شکاف ناخن و خون ریزی شود و ناخن ها را در معرض عفونت پوستی و باکتریایی قرار دهد. هنگامی که پوست اطراف ناخن یا ماتریس ناخن خشک است ، می تواند به رشد آنها آسیب برساند و باعث کند شدن رشد ناخن شود. بنابراین درمان پوست خشک امری ضروری برای رشد سریع ناخن ها است. برای جلوگیری از خشکی پوست ، دست ها و ناخن ها را در فصل های سرد مرطوب کرده و بعد از شستن دست ها ، حتماٌ از لوسیون استفاده کنید. افرادی که اگزما دارند باید کرم های مناسب اگزما را انتخاب کنند که بسیار مرطوب کننده هستند.

ناخن ها را خشک نگه دارید.

آب می تواند ناخن ها را تضعیف کرده و آن ها را نرم و شکننده کند. همیشه ناخن ها را بعد از شنا یا دوش گرفتن یا شستن معمولی دست ها کاملاً خشک کنید.خوب است هنگام شستن ظرف ها، لباس ها و سطوح، دستکش بپوشید. این کار از جمع شدن آب در کنار ناخن ها و آسیب زدن به آن ها جلوگیری می کند.

ناخن ها را به صورت مداوم مرتب نمایید.

نگه داشتن ناخن های شکسته شده به شکلی کمی گرد یا مربع می تواند مانع از شکستن آنها شود. نظافت درست ناخن آن ها را تقویت می کند. خوردن ناخن نیز باعث کاهش رشد ناخن می شود که یکی از نشانه های استرس نیز می باشد. بنابراین در صورت عادت به این کار باید به دنبال روش های درمان استرس و جایگزین مثل ورزش یوگا، مدیتیشن و … باشید.

 

ماساژ

شرایط پزشکی مانند دیابت می تواند گردش خون به ناخن ها را کاهش داده و آن ها را ضعیف تر و در نتیجه میزان رشد ناخن را کند نماید. این شرایط بیش تر از همه روی ناخن های پا تاثیر می گذارد. با این حال، ماساژ ملایم ناخن ها می تواند گردش خون به ناخن ها را افزایش دهد و اثرات دیابت و سایر مشکلات گردش خون را جبران کند تا رشد سریع ناخن ها اتفاق بیفتد.

محافظت از کوتیکول ها

کوتیکول ها قطعات نازک پوست هستند که از ماتریس ناخن محافظت می کنند. کوتاه کردن آن ها می تواند ماتریس ناخن یا بستر ناخن را در معرض دید شما قرار دهد. این کار منجر به آسیب و عفونت ناخن می شود. درعوض، افراد باید مرتباً کوتیکول ها را مرطوب کنند و از برش آن ها خودداری نمایند.

در مورد مانیکور احتیاط کنید.

برخی از سالن های ناخن کاری می توانند با رعایت نکردن بهداشت کافی باعث عفونت های ناخن شوند. تکنیک های مانیکور تهاجمی، مانند کوتاه کردن کوتیکول ها، به باکتری ها اجازه ورود به بستر ناخن و تضعیف ناخن ها را می دهد. وسایل شخصی را به سالن ناخن ببرید یا مطمئن شوید که سالن از تجهیزات بهداشتی مناسب استفاده می کند تا خطر عفونت را به حداقل برسانید. همچنین بهتر است قبل از رزرو وقت ملاقات، با بررسی ها ی لازم، اعتبار سالن را بررسی کنید. اگر مانیکور شروع به صدمه زدن کرد، از تکنسین بخواهید جلوی آن را بگیرد ، زیرا مانیکور نباید دردناک باشد. یکی از عواقب این کار کاهش رشد ناخن در آینده می باشد.

از پاک کننده های سخت پوستی خودداری کنید.

از استفاده از پاک کننده هایی مانند استون بصورت متناوب جلوگیری کنید زیرا می تواند ناخن ها را خشک و سست کند. با این حال ، اگر استون تنها گزینه است ، از خیساندن ناخن ها در استون خودداری کنید. در عوض ، آن ها را با پاک کننده های پنبه ای مالش دهید ، سپس دست ها را کاملاً بشویید و مرطوب کنید.

فواید کلاژن بر ناخن – داروخانه آنلاین داروهلپ | داروخانه آنلاین | داروخانه اینترنتی | داروخانه

شرایط پزشکی را مدیریت کنید.

چندین وضعیت پزشکی مانند پسوریازیس و دیابت می تواند بر روی پوست و ناخن ها، تأثیر بگذارد. هرکسی که این شرایط را داشته باشد باید برای معالجه به پزشک مراجعه کند. پیروی از توصیه های پزشک به بهبود سلامت پوست و رشد سریع ناخن ها کمک می کند. اگر علائم تغییر کند یا بدتر شود، مراجعه به پزشک بسیار مهم است.

سلامتی رژیم غذایی و ناخن

ناخن ها، مانند بقیه بدن، برای رشد سالم به یک رژیم متعادل نیاز دارند. یک رژیم غذایی متنوع و سالم باید شامل پروتئین، آب فراوان، میوه ها ، سبزیجات و طیف گسترده ای از ویتامین ه و مواد معدنی باشد. به عنوان مثال ، افرادی که به اندازه کافی آهن ندارند و با کمبود آهن مواجه هستند، ناخن های آن ها حالت شکننده پیدا می کند. برخی از تغییرات خاص رژیم غذایی می توانند ناخن ها را تقویت کرده و رشد آن ها را بهبود بخشند. مکمل های مواد مغذی زیر در رژیم غذایی نیز می تواند باعث رشد سریع ناخن ها شود:

  • کلسیم

  • پروتئین

  • بیوتین

کلسیم:  برخی مکمل های ناخن بدون نسخه (OTC) حاوی کلسیم هستند . چون کلسیم استخوان ها را تقویت می کند، باعث تقویت و رشد ناخن ها نیز می شود.

نتایج برخی تحقیقات نشان داده است که زنانی که یائسگی را تجربه می کنند و همچنین پوکی استخوان دارند نیز ممکن است متوجه تغییرات رشد ناخن شوند. پوکی استخوان بیماری است که منجر به تضعیف استخوان ها می شود که به راحتی می شکنند و اغلب به دلیل کمبود کلسیم و ویتامین D رخ می دهد.

پروتئین:  ناخن ها از پروتئین ساخته شده اند و به همین دلیل مصرف پروتئین خیلی کم در رژیم غذایی بر سلامتی ناخن ها تأثیر منفی می گذارد. پژوهشگران یک تحقیق در سال 2019 معتقدند که بین سلامت ناخن و برخی اسیدهای آمینه به نام پپتیدهای کلاژن که نوعی پروتئین در بدن است، ارتباط وجود دارد. از جمله موادی که باعث افزایش میزان پروتئین در بدن می شوند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تخم مرغ

  • مرغ

  • بوقلمون

  • گوشت گاو بدون چربی

  • گوشت ماهی

منابع پروتئینی گیاهی نیز شامل موارد زیر می باشند:

  • عدس

  • بادام زمینی

  • آجیل

و لبنیات مانند:

  • پنیر

  • شیر

بیوتین:  بیوتین یک ویتامین پیچیده از گروه ویتامین های B است که می تواند باعث رشد سریع ناخن شود . همچنین ناخن های شکننده را تقویت کرده و از شکستن آن ها جلوگیری می کند.

روش افزایش رشد ناخن‌ها + 10 ترفند معجزه آسا | پیشگام نگار

 

باور های اشتباه در مورد گزینه هایی که باعث رشد بیشتر ناخن ها می شوند:

  • بافت ناخن شامل سلول های مرده کراتین هستند، بنابراین نقشی در رشد سریع ناخن ندارند.

  • این باور که استفاده از ویتامین ها به صورت مستقیم و موضعی باعث افزایش رشد ناخن ها می شوند کاملاٌ غلط است.

  • هیچ گونه لاک مخصوص ناخن مانند ژل یا پودر نمی تواند سلامت ناخن ها را بهبود بخشد. در حقیقت ، برخی از محصولات، به ویژه آن هایی که روش های سختی برای برداشتن دارند ، ممکن است اثرات سوء نیز بر سلامت ناخن ها داشته باشند.

  •  استون که افراد برای از بین بردن  ناخن های ژلیس یا پاک کردن لاک استفاده می کنند ، می تواند باعث ضعف ناخن ها شود ، با وجود این که ژل باعث می شود آن ها قوی و سالم به نظر برسند.

سخن پایانی …

همان طور که ملاحظه کردید بیشتر روش های مربوط به رشد سریع ناخن کنار گذاشتن برخی عادت های غلط زندگی روزمره است که باعث تضعیف رشد ناخن ها می شود. بنابراین اگر این موارد را رعایت کنیم در عرض مدت کوتاهی شاهد رشد سریع ناخن ها خواهیم بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۱۹۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان