//
کدخبر: ۳۳۱۱۵۳ //

چرا در مزایده خودرو شرکت می کنیم؟

همه ما مایل هستیم هنگام خرید خودرو بهترین معامله را انجام دهیم و مزایده ها مکانی هستند که خودرو ها با قیمت مناسب واگذار می گردند ، اما قبل از اینکه آن را در نظر بگیرید، باید ابتدا مزایا و معایب خرید خودرو در مزایده را بدانید و درک کنید.

چرا در مزایده خودرو شرکت می کنیم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

خرید یک وسیله نقلیه از مزایده می تواند بسیار ارزان تر از خرید از یک کمپانی یا فروشنده خصوصی باشد، اما یک روش بسیار پر ریسک است.

چرا در مزایده خودرو شرکت می کنیم؟

پاسخ ساده و واضح است اصلی ترین دلیل قیمت آن است. دلیل دیگری نیز وجود دارد که ممکن است بخواهید در مزایده شرکت کنید و آن این است که می تواند کلی سرگرم کننده باشد و تجربه های بسیاری از این طریق به دست آورید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص معتبرترین مزایده‌های خودروهای دولتی و غیر دولتی به سایت مزایده مناقصه مراجعه نمایید.

انواع مزایده خودرو چیست؟

از لحاظ نوع برگزار کننده:

مزایده دولتی

مزایده عمومی

از لحاظ نوع برگزاری:

1.مزایده خودرو به صورت کلامی و چوب زنی، یعنی اینکه شخصی قیمت خود را اعلام میکند و شخص دیگر قیمتی بالاتر و در حین مزایده می توانید قیمت خود را تغییر دهید و بالاتر ببرید تا شخصی که قیمت بالاتر را گفته باشد برنده می شود.

2. مزایده خودرو به صورت پاکتی، باید پس از بررسی خودرو، اینکه چه شرایطی دارد و قیمت خودرو در داخل بازار چقدر است و مبلغی که میخواهید از بازار ارزانتر بخرید را در نظر بگیرید در نهایت یک قیمت نهایی که بالاتر از قیمت پایه است را باید پیشنهاد بدهید.

در زمان برگزاری مزایده خودرو به صورت کلامی برنده مزایده همان لحظه مشخص می شود اما در مزایده های پاکتی باید تا روز باز کردن پاکت ها و اعلام نتیجه نهایی صبر کنید تا برنده مزایده مشخص شود. در صورت برنده شدن در مزایده خودرو بعد از تسویه با ارگان مورد نظر معمولا یک هفته تا تحویل خودرو و سند زدن زمان میبرد.

مزایده

چرا خودروها به مزایده گذاشته می شوند؟

برخی از خودروها که دچار آتش‌سوزی یا تصادف‌های شدید شده‌اند، خودروهایی که در صورت صفر بودن هنوز به بیرون از کارخانه راه نیافته‌اند یا اینکه سازمانی قصد فروش اموال خود را دارد ، خودرو های لوکس و کلاسیک و... به مزایده گذاشته می شوند.

بیشترین مزایده های خودرو توسط ارگان هایی از جمله: ایران خودرو، سایپا، مبارزه با مواد مخدر، ناجا و... برگزار می شوند. جهت شرکت در مزایده های خودرو ناجا، ایران خودرو، سایپا و دیگر ارگان های دولتی و خصوصی به سایت www.mozayedemonaghese.com مراجعه فرمایید.

چه مواردی در زمان شرکت در مزایده های خودرو باید رعایت شود؟

در هنگام شرکت در مزایده های خودرو شما حین بازدید باید اطلاعات کافی در مورد خودرویی که می خواهید خریداری کنید داشته باشید یا شخصی را که کار بلد است همراه خود ببرید تا این کار را انجام دهد و خودرو را بررسی کند. در زمان بازدید از خودرو متوجه می شوید که خودرو نیاز به تعمیراتی دارد یا خیر، پس در زمان بازید هزینه تعمیرات احتمالی را هم در قیمت پیشنهادی خود فراموش نکنید. همیچنین هزینه های متفرقه دیگر مثل خلافی و سند زدن که معمولا مبلغ بالایی نخواهد شد ولی شما در قیمت پیشنهادی خود در نظر بگیرید.

نویسنده: عاطفه دهقانی

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۱۱۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان