//
کدخبر: ۴۵۶۷۶۷ //

عیب یابی و نحوه رفع مشکل و تعمیر کولر گازی در مشهد؟

عیب یابی و نحوه رفع مشکل و تعمیر کولر گازی در مشهد؟

عیب یابی و نحوه رفع مشکل و تعمیر کولر گازی در مشهد

معمولا کولر گازی یا به اصطلاح اسپیلیت را باید قبل از شروع به کار در زمان دوره گرما و علی الخصوص فصل تابستان بازدید و بررسی نمود. کنترل تجهیز کولر گازی قبل از استفاده پرکار دوره گرمای تابستان و بررسی قسمت های مختلف تجهیز کولر گازی باید در دستور کار قرار داده شود.

برای عیب یابی و تعمیر کولر گازی در مشهد، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. بررسی منبع برق: ابتدا مطمئن شوید که کولر گازی به منبع برق متصل شده و برق دریافت می‌کند. اگر کولر گازی قطع شده است، برق را وصل کنید و مجدداً تست کنید

2. بررسی فیوزها: چک کنید که فیوزهای کولر گازی سالم هستند و در صورت نیاز، فیوزهای خراب را تعویض کنید.

3. تنظیمات دما: مطمئن شوید که دمای مورد نظر برای کولر گازی تنظیم شده است. گاهی اوقات مشکل این است که دمای مورد نظر تنظیم نشده یا کولر گازی به طور صحیح عمل نمی‌کند.

4. بررسی فیلترها: چک کنید که فیلترهای هوای کولر گازی تمیز هستند. فیلترهای کثیف ممکن است باعث کاهش عملکرد و افزایش مصرف انرژی شود. در صورت نیاز، فیلترها را تعویض کنید.

5. بررسی لوله‌ها و اتصالات: بررسی کنید که آیا لوله‌ها و اتصالات کولر گازی به درستی نصب شده و سالم هستند. لوله‌های خراب ممکن است باعث نشت گاز شوند.

6. تماس با تعمیرکولر گازی در مشهد و متخصص: اگر با انجام مراحل فوق مشکل حل نشد، بهتر است با یک تعمیرکار متخصص در مرکز تعمیر کولرگازی در مشهد تماس بگیرید تا عیب یابی دقیق‌تر انجام داده و مشکل را رفع کند. تلفن تماس: 05191011297

دلیل برق دادن کولر گازی به بدنه چیست؟

  • لخت بودن سیم های رابط برق

  • برق دادن کنتاکت های اتصال جریان برق به بدنه مثل کلید، ترموستات و غیره

  • نشت برق از سیم پیچ کمپرسور به بدنه

  • خاموش شدن زود هنگام تجهیز کولر گازی

در این قسمت سعی داریم مشکلات مربوط به تجهیز کمپرسور را به عنوان قلب تپنده یک سیستم تهویه مطبوع مورد بررسی قرار دهیم.

وجود خرابی و ایراد در ساختار کمپرسور می تواند موجب ایجاد مشکل در عملکرد صحیح کولر گازی باشد.

در صورتی که مقدار مبرد خیلی زیاد و یا خیلی کم باشد، ممکن است موجب خاموش شدن زود هنگام کمپرسور می شود.

معیوب بودن یکی از قطعات مربوط به کمپرسور نیز می تواند موجب خاموش شدن زود هنگام کمپرسور باشد.

کثیف بودن کویل های کندانسور که در بالا اشاره شد نیز می تواند یکی از دلایل عمده خاموش شدن زود هنگام کمپرسور باشد.

یخ زدن کویل های اواپراتور نیز موجب خاموش و روشن شدن پی در پی کمپرسور می شود. وجود یخ در ساختار یونیت داخلی باعث نرسیدن هوای محیط به پره های یونیت اواپراتور شده و خاموش شدن زود هنگام کمپرسور را در پی دارد.

علت آبریزی کولر گازی چیست؟

  • مسدود بودن خروجی سینی تخلیه آب

  • صدمه دیدن سینی یا قاب ناودونی

  • کاهش مقدار گاز

  • برفک زدن اواپراتور

  • عایق نبودن لوله های کولر گازی

  • گرفتگی لوله درین

استفاده مداوم از کولر گازی و همچنین کیفیت پایین محصولات برخی از برندها به مرور باعث میشود به قطعات داخلی آن آسیب وارد شده و کولر بدرستی کار نکند. درست است که تعمیر کولرگازی در مشهد تخصصی می باشد، اما بهتر است کمی با خرابی های رایج آن آشنا باشید تا بهتر برای رفع آنها تصمیم بگیرید.

جهت تعمیر کولرگازی در اهواز با شماره های 06133213167 – 06134470344 تماس حاصل فرمایید.

مشکل شایع کولر گازی خرابی برد کولر گازی است

برد کولر گازی یا همان برد الکترونیکی کولر گازی، بخشی از سیستم کنترل و عملکرد کولر گازی است که وظیفه کنترل عملکرد و پارامترهای مختلف کولر گازی را بر عهده دارد. این برد الکترونیکی به صورت یک مدار الکترونیکی تعبیه شده در داخل واحد داخلی کولر گازی قرار دارد و با کمک سنسورها و دستگاههای دیگر، اطلاعات را جمع آوری کرده و عملکرد کولر گازی را بهینه می‌کند

برد کولر گازی دارای وظایف مهمی است که اگر قطعه ای از برد خراب شود و اینکه برد بسوزد باعث ایجاد انواع مشکل شایع کولر گازی میشود از قبیل:

  • عدم راه اندازی کولر گازی

  • کولر گازی قادر به تنظیم دمای محیط نخواهد بود

  • عدم کنترل سرعت فن کولر گازی

  • کولر گازی قادر به کنترل کمپرسور نمی باشد در نتیجه سرما یا گرمای کافی کول ندارد

علت باد گرم زدن کولرگازی چیست؟

باد گرم زدن کولر گازی یا کاهش باد سرد اصلا طبیعی نمی باشد و این معنای خوبی ندارد بلکه نشانه معیوب بودن یکی از قطعات دستگاه و نیاز کولر گازی به عیب یابی و تعمیرات کولر گازی در مشهد می باشد

عدم سرویس پنل خارجی کولر گازی :کولرهای گازی هم مانند هر وسیله برقی دیگری نیاز به سرویس و نگهداری دارند و این کار به اندازه ای که در کولرهای گازی دارای اهمیت می باشد شاید در سایر وسایل برقی مانند تلویزیون ، جاروبرقی ، چرخ گوشت و… به آن توجه زیادی نشود. به طوری که می توان به جرات گفت یکی از شایع ترین دلایل خرابی کولرهای گازی مانند باد گرم زدن کولر گازی عدم سرویس این دستگاه می باشد.

جهت تعمیر کولرگازی میتسوبیشی در مشهد با شماره ی 05191011297 تماس حاصل فرمایید.

هنگامی که که گرد و غبار بر روی تجهیزات مکانیکی و الکترونیکی کولر بنشیند و باعث می شود دقت عملکرد آنها پایین بیاید و در نتیجه باعث تولید باد گرم شود.

 مسدود شدن سوراخ های فیلتر پنل داخلی و کاهش سرمای کولر گازی : یکی از شایع ترین دلایل باد گرم زدن کولر گازی کیپ شدن سوراخ های فیلتر پنل داخلی کولر گازی در اثر گردو غبار می باشد. هنگامی که مسیر خروجی باد گولر گازی مسدود شود جریان هوا نسبت به قبل کندتر وضعیف تر می شود. این گرفتگی باعث خواهد شد تا کویل های خنک کننده جریان هوا برفک بزنند  و این برفک ها  مسیر جریان هوا را بیشتر مسدود کنند. وقتی جریان باد به راحتی در مسیر کویل های خنک کننده حرکت نکند باد خروجی دستگاه کم و گرم می باشد.

سوخته شدن فن یا موتور فن در باد گرم زدن کولر گازی: همان طور که می دانید فن یکی از قطعات کولر گازی می باشد که با چرخش پره ها از ان برای تولید هوا استفاده شده است حال اگر به هر دلیلی این قطعه از کولر گازی یا موتور الکتریکی که باعث چرخش فن می شود (موتور فن ) خراب شود یا بسوزد هیچ بادی تولید نمی شود در نتیجه باعث باد گرم زدن کولر گازی می شود.

اگر کولرتان باد گرم میزند تا زمان رسیدن یک تعمیرکار آن را خاموش کنید و از آن استفاده نکنید زیرا باعث سوختگی کمپرسور و مشکلات بیشتر برای دستگاه میشود.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۶۷۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان