//
کدخبر: ۹۵۷۴۶ //

دردسر مرگ قاتل در زندان کرج برای خانواده مقتول / او با شلیک گلوله عباس را کشته بود

با مرگ عامل شلیک مرگبار به سوی پسر جوان در زندان رجایی شهر، دیه از صندوق بیت المال به اولیای دم پرداخت می شود.

به گزارش فرتاک نیوز،

 شامگاه سی ام فروردین ماه سال 90 مرد 42ساله ای به نام عباس در یکی از خیابان های شرق تهران پشت فرمان خودرو اش با شلیک گلوله کشته شد. پلیس وقتی جنازه را کشف کرد که عامل جنایت به مکان نامعلومی گریخته بود.

تحقیقات آغاز شد و کارآگاهان جنایی در نخستین سرنخ های به دست آمده پی بردند که ساعتی پیش از پیدا شدن جنازه عباس یک مرد 50 ساله به نام جعفر چندین بار با مقتول تماس گرفته بود. به این ترتیب جعفر که چندین سابقه کیفری در پرونده اش داشت و به بیماری صعب العلاجی مبتلا بود بازداشت شد.

وی به قتل دوستش با شلیک گلوله و با انگیزه اختلاف مالی اعتراف کرد. جعفر به بازسازی صحنه جرم پرداخت و برایش کیفرخواست صادر شد. قرار بود وی محاکمه شود اما فقط 4ماه بعد از جنایت در دوم مرداد ماه همان سال در زندان رجایی شهر جان سپرد.

به گزارش رکنا، با مرگ عامل این جنایت قصاص منتفی و اولیای دم طبق ماده 435قانون مجازات اسلامی که در آن آمده است: با مرگ قاتل در صورت تمکین مالی متهم ،دیه از اموال وی یا از عاقله و در غیر این صورت در نهایت از صندوق بیت المال به اولیای دم پرداخت می شود ، خانوداه عباس  درخواست دیه را مطرح کردند و در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران حاضر شدند و به تشریح شکایتشان پرداختند.

در آن جلسه وکیل متهم فوت شده گفت: جعفر هیچ مالی ندارد تا بتواند دیه را به اولیای دم بپردازد.عاقله او نیز شناسایی نشده است.از این رو طبق قانونی که در آن آمده است:هر گاه کسی مرتکب قتل شود و بمیرد قصاص و دیه از او ساقط شده و دیه از بیت المال پرداخت می شود،تقاضا دارم تا دیه از صندوق بیت المال به اولیای دم پرداخت شود.

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و حکم به پرداخت دیه از صندوق بیت المال صادر کرد. این رای در شعبه 32دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و قطعی شد تا این پرونده مختومه شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۵۷۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان