//
کدخبر: ۹۲۶۵۶ //

میان راه احساس کردم راننده تغییر مسیر داده، از او خواستم مرا پیاده کند که ناگهان...

اعضای باند مسافرکش نمایی که از شهروندان زورگیری می کردند در زندان به دام افتادند.

میان راه احساس کردم راننده تغییر مسیر داده، از او خواستم مرا پیاده کند که ناگهان...
به گزارش فرتاک نیوز،

 عصر روز ۲۸ بهمن سال قبل مرد جوانی به کلانتری ۱۶۱ ابوذر در جنوب تهران رفت و از سه مرد و یک زن جوان به اتهام زورگیری و آدم ربایی شکایت کرد.

شاکی در توضیح ماجرا گفت: من دانشجوی فوق لیسانس و ساکن مازندران هستم . امروز صبح برای انجام کاری از شهرستان آمل با خودروی پژوی مسافرکشی راهی تهران شدم. علاوه بر راننده یک زن و دو مرد دیگر هم به عنوان مسافر سوار خودرو بودند که به طرف تهران به راه افتادیم. وقتی به تهران رسیدیم به راننده گفتم به خیابان های تهران آشنایی ندارم و مرا در خیابان پیروزی پیاده کند و راننده هم قبول کرد. پس از طی مسافتی احساس کردم راننده تغییر مسیر داده است و از طرفی هم هیچ یک از سرنشینان خودرو در ترمینال پیاده نشدند که به آنها مشکوک شدم و از راننده خواستم مرا پیاده کند که ناگهان مردی که کنارم نشسته بود چاقویی به پهلویم فشار داد و تهدید کرد هیچ حرکتی نکنم. آنها ابتدا کارت عابربانکم را به همراه رمزش به زور گرفتند و از عابر بانکی تمامی پول های داخل کارتم را برداشت کردند و بعد هر چه لوازم قیمتی ماننده گوشی، ساعت و پول های مرا سرقت کردند و حتی لباس های مرا هم به زور از تنم در آوردند و در خیابان خلوتی با لباس زیر از خودرو به بیرون پرتاب کردند و از محل گریختند.

با طرح این شکایت پرونده به دستور قاضی علی وسیله ایرد موسی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت برای رسیدگی و شناسایی زورگیران در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

در حالی مأموران تحقیقات گسترده ای را برای شناسایی دزدان آغاز کرده بودند چند شاکی دیگر هم که به همین شیوه از سوی سه مرد و یک زن مسافرکش نما مورد سرقت قرار گرفته بودند به اداره پلیس مراجعه و شکایت کردند. بررسی ها مأموران نشان داد دزدان با خودروی سرقتی از شهروندان در پوشش مسافرکشی زورگیری می کنند.

در نهایت مأموران پس از بررسی دوربین های مداربسته یکی از دزدان را به نام اشکان که چندین سابقه زورگیری در پرونده اش ثبت شده بود شناسایی کردند . در گام بعدی مأموران دریافتند اشکان مدتی قبل به جرم زورگیری دستگیر و روانه زندان شده است. بدین ترتیب اشکان از زندان به اداره پلیس منتقل شد.

متهم در بازجویی ها به جرم خود با همدستی سوسن، مازیار و بهنام اعتراف کرد و گفت تمامی اعضای باند مدتی قبل در شهرستان اسلامشهر به دام افتاده و در زندان به سر می برند.

 

با اعتراف متهم تمامی اعضای باند برای بازجویی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

 

سوسن ۳۵ ساله صبح دیروز برای تحقیق به دادسرای ویژه سرقت منتقل شد و مورد بازجویی قرار گرفت .

متهم با اعتراف به هشت مورد زورگیری از مسافران گفت: در سن ۱۴ سالگی به اصرار خانواده ام و به زور با مردی ازدواج کردم. از آنجایی که او را دوست نداشتم زندگی سختی را شروع کردم تا اینکه پس از به دنیا آمدن دختر و پسرم، شوهرم ما را رها کرد و رفت. پس از این آواره خیابان ها شدم و با ارتباط با دوستان ناباب معتاد به شیشه شدم. هر روز زندگی ام سخت می شد و برای هزینه زندگی خودم و دختر و پسر ۸ و ۶ ساله ام با مشکل زیادی روبه رو بودم تا اینکه با اشکان داخل پارکی آشنا شدم. او گفت که باند سرقتی تشکیل داده است و اگر با آنها همکاری کنم پول خوبی گیرم می آید و من هم قبول کردم.

وی ادامه داد: من همیشه به عنوان مسافر در صندلی جلو می نشستم تا مسافران به راننده که مازیار بود اعتماد کنند و اشکان و بهنام هم در صندلی عقب می نشستند. وقتی مسافری سوار می شد بهنام پیاده می شد و مسافر در وسط آنها قرار می گرفت تا اینکه در فرصت مناسبی با تهدید چاقو اموالش را به زور می گرفتیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۲۶۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان