//
کدخبر: ۸۳۰۹۹ //

تندباد در برخی از مناطق استان اردبیل خساراتی برجای گذاشت

وزش باد شدید در تعدای از شهرستان های استان اردبیل موجب اختلال در زندگی عادی مردم و گردشگران نوروزی شده و خساراتی به زیر ساخت ها و واحدهای تجاری و مسکونی وارد کرد.

 تندباد در برخی از مناطق استان اردبیل خساراتی برجای گذاشت
به گزارش فرتاک نیوز،

تندباد در خلخال موجب گرد وخاک شدید، قطع مکرر برق و قطع برنامه شبکه های مختلف رادیو وتلویزیونی در شهر و مناطق روستایی شد.

علی نعمتی منصور، رئیس شرکت توزیع برق خلخال گفت: قطع مکرر برق به علت شکسته شدن درختان و سقوط آن بر روی سیم های انتقال برق بوده که چند مورد آن با تلاش ماموران این شرکت برطرف شده است.

همچنین به علت شدت وزش باد سقف شیروانی چندین واحد تجاری ومسکونی در شهر خلخال تخریب شده و براثر برخورد اجسام سخت وشاخه های شکسته شده درختان بدنه چندین خودرو نیز آسیب دیده و به مالکین خودروها خسارت مالی وارد شد.

فرامرز فرض الله پور ، رئیس اداره هواشناسی خلخال نیز گفت: سرعت باد در شهر بیش از 60 کیلومتر بر ساعت بوده اما در مناطق مرتفع از جمله گردنه الماس واقع در جاده خلخال به اسالم سرعت باد به بیش از 100 کیلومتر در ساعت نیز رسیده است.

از شهرستان مشگین شهر نیز گزارش می شود که تندباد که سرعت آن به صورت لحظه‌ای به ١٠٥ کیلومتر بر ساعت نیز رسید موجب کنده شدن درختان، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، شکسته شدن آنتن های تلویزیون و وارد آمدن خساراتی به شهروندان شد.

در شهرستان اردبیل ، نمین ، نیر، کوثر، سرعین و گرمی مغان نیز وزش تندباد موجب بروز خسارات هایی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل صبح شنبه در گفت و گو با ایرنا از وزش باد شدید در مناطق مختلف این استان در روزهای شنبه و یکشنبه خبر داده بود.

‎علی دولتی مهردر گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سرعت وزش باد بویژه درمناطق مرکزی گاهی بین 70 تا 100 کیلومتر در نوسان بوده و گاهی به صورت لحظه ای به 110 کیلومتر برساعت هم خواهد رسید.

‎وی اضافه کرد: ضروری است که دستگاه های اجرایی، شهروندان و مسافران نوروزی در این زمینه جانب احتیاط را رعایت کنند.

او از مسافران نوروزی خواست تا از اتراق در محیط های باز، توقف در جاده های باد خیز،روشن کردن آتش در مناطق جنگلی و دارای پوشش گیاهی خوداری کنند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۳۰۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان