//
کدخبر: ۸۰۵۳۲ //
جانشین استاندار کرمان در ستاد بحران:

زلزله کهنوج ناشی از حرکت گسل سبزواران – جیرفت بوده است

معاون هماهنگی امور عمرانی و جانشین استاندار در ستاد بحران درباره وضعیت نهایی زلزله 5.4 ریشتری کهنوج بیان داشت: زلزله 5.4 ریشتر در کهنوج ناشی از حرکت گسل سبزواران – جیرفت بوده است که تاکنون 10 پس لرزه داشته است که بزرگترین آن 4.9 ریشتر بوده است.

زلزله کهنوج ناشی از حرکت گسل سبزواران – جیرفت بوده است
به گزارش فرتاک نیوز،

مصطفی آیت اللهی موسوی در این خصوص به برنا گفت: در لحظات اولیه وقوع زمین لرزه ستاد بحران در محل دفتر حوادث معاونت عمرانی استانداری تشکیل شد که مصوبات این ستاد جهت آماده باش دستگاه های مربوطه به فرمانداری های شهرستان های مورد تاثیر زلزله ارسال شد که بصورت کامل در حالت آماده باش هستند و در روستاها نیز بخشداران و دهیاران در حالت آماده باش می باشند.

وی ادامه داد: همچنین فعال شدن EOC دانشگاه و آماده باش به 4 بیمارستان جیرفت و آماده باش تمامی پرسنل ستادی و عملیاتی مرکز مدیریت حوادث جیرفت از اقدامات انجام شده تا کنون است که تا این لحظه 6 نفر مصدوم داشته ایم و هیچ گونه فوتی گزارش نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان افزود: گسل مذکور دارای 1 زلزله بالای 6 ریشتری در سال 78 می باشد که این گسل بنا به سابقه تاریخی از لحاظ وسعت بزرگ اما ایمن از لحاظراد تعداد زمین لرزه است که به استناد از سابقه گسل خطر خاصی مردم این مناطق را تهدید نمی کند لذا مردم خونسردی خودرا حفظ کنند و با آرامش خیال به روال زندگی خود برگردند.

گفتنی است زلزله‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر در ساعت ۱۸ و ۱۶ دقیقه شامگاه چهارشنبه ۱۶ اسفند ماه شهرستان کهنوج در جنوب استان کرمان را لرزاند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۰۵۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان