//
کدخبر: ۷۷۴۷۹ //

کشف حیرت انگیز محموله ۱.۶ تنی شیشه متامفتامین کریستال + عکس

مقامات اندونزی اعلام کرده‌اند یک محموله ۱.۶ تنی "متامفتامین کریستال" را از یک کشتی در جزیره شمالی "باتم" ضبط کرده‌اند و این دومین محموله بزرگ مواد مخدر ضبط شده در این ماه است.

کشف حیرت انگیز محموله ۱.۶ تنی شیشه متامفتامین کریستال + عکس
به گزارش فرتاک نیوز،

 این محموله ۱.۶ تنی اخیر یکی از بزرگترین محموله‌های مواد مخدر در این کشور بوده و جزئیات در مورد مبدأ و مقصد آن تحت بررسی است.

 

اندونزی یکی سخت‌ترین قوانین مبارزه با مواد مخدر را در جهان دارد. دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC)، میزان تجارت متامفتامین و هروئین را در سال ۲۰۱۳ در جنوب شرق آسیا، ۳۱ میلیارد دلار برآورد کرده است.

 

در اوایل ماه جاری نیز مقامات اندونزی بیش از یک تن "متامفتامین کریستال" را که به زبان محلی به "شابو، شابو" معروف است در باتم، قطب صنعتی و گذرگاه آبی کوچکی از سنگاپور، مصادره کردند.

 

رئیس آژانس مبارزه با مواد مخدر اندونزی اعلام کرد: این محموله در یک کشتی به عنوان یک قایق ماهیگیری از میانمار وارد اندونزی شده است و این کشتی به استرالیا رفته و بارها به اندونزی رفت و آمد داشته و این بدین معناست که مقادیر زیادی مواد مخدر را وارد این کشور کرده است.

 

به گزارش رویترز، میانمار بخشی از به اصطلاح مثلث طلایی است که با تایلند ولائوس تلاقی دارد و تولید و قاچاق مواد مخدر در این ناحیه بسیار رونق دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: نوداد
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۷۴۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان