//
کدخبر: ۶۷۲۷۵ //

جنگل‌های آمل در آتش و دود

جنگل‌های بخش امامزاده عبدالله شهرستان آمل به علت بی‌احتیاطی در محاصره آتش ناخواسته می‌سوزد.

جنگل‌های آمل در آتش و دود
به گزارش فرتاک نیوز،

 رییس اداره منابع‌ طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل گفت: آتش سوزی از دیشب 9 دی در ارتفاعات جنگلی منطقه «رزکه» مسیر خروجی آمل به تهران در جاده هراز آغاز شده است، همچنان ادامه دارد.

 

نعمت‌الله کوهستانی افزود: به علت سخت گذر و صخره‌ای بودن محل آتش سوزی، تاکنون ماموران اداره منابع طبیعی و آبخیز داری و چوب وکاغذ این شهرستان موفق به حضور در محل آتش سوزی نشدند.

 

وی ادامه داد: تعداد نیرو‌ها اعزامی به محل آتش سوزی بیش از ۱۵ نفر اعلام است و هم اکنون در ۳ نقطه دود ناشی از آتش سوزی منطقه «رزکه» مشاهده شده و احتمال گستردگی آتش وجود دارد.

 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیرداری شهرستان آمل تصریح کرد: هنوز میزان دقیقی از وسعت منطقه آتش سوزی در دست نبوده و امکان اعزام ماشین آلات آتش نشانی به این محل آتش وجود نداشته و فقط با اعزام بالگرد هوایی برای اطفای آتش می‌توان از گستردگی دامنه آتش سوزی جلوگیری کرد.

 

نعمت‌الله کوهستانی با بیان اینکه علت دقیق آتش‌سوزی در جنگل‌های این بخش هنوز مشخص نشده است گفت: افزایش ناخواسته دمای هوا در روز‌های اخیر، وجود برگ‌های خشک در جنگل و بی توجهی گردشگران و افرادی که پس از روش کردن آتش نسبت به خاموشی آن سهل‌انگاری می‌کنند در آتش‌سوزی‌های اخیر جنگل‌های شهرستان آمل تاثیر زیادی داشته است.

 

حدود ۸۰ هزار هکتار جنگل و ۱۲۰ هزار هکتار مرتع در حوزه استحفاظی شهرستان آمل وجود دارد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: جام جم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۷۲۷۵ //
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    از بین رفتن درختان حیوانات هوای تمیز و ......
    خدا نگذره از کسی که این کارو با طبیعت میکنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان