//
کدخبر: ۵۲۵۲ //
اتفاق نادر

مردی که ۵۰۰ کیلومتر در مسیر اشتباه رکاب زد

یک مرد فقیر چینی که توان خرید بلیت قطار برای رسیدن به زادگاه و حضور در کنار خانواده‌اش برای عید بهار (عید ویژه مردم کشور چین) را نداشت، نزدیک به 500 کیلومتر در مسیری اشتباه دوچرخه سواری کرد.

 به گزارش فرتاک نیوز،  این فرد که اسمی از او برده نشده در ماه گذشته میلادی (دسامبر) استان «شاندونگ» را با دوچرخه ترک کرد و قصد داشت برای رسیدن به خانه اش در استان «خه لونگ یانگ» مسیر ۱۷۰۰ کیلومتری را رکاب بزند.

خطای این مرد زمانی آشکار شد که او به اشتباه به سمت جنوب چین حرکت می کرد تا اینکه در اتوبانی در استان «آن خویی» در شرق چین پلیس راهنمایی و رانندگی به دلیل ورود وی به بزرگراه دوچرخه اش را توقیف کرد و آنجا بود که او پی برد 500 کیلومتر در مسیر مخالف رکاب زده است.

تلویزیون استان «خه لونگ یانگ» که تصاویر دوربین های مدار بسته از دوچرخه سواری وی در اتوبان را منتشر کرده در گزارش خود آورده است که این مرد کاملا گیج شده بود و دائما از دیگران مسیر را سئوال می کرد و همه به او گفتند که این راه درست نیست.

او می گوید، به دلیل درآمد اندکش مجبور بود با دوچرخه به خانه بازگردد و در روزهای سرد زمستانی و در طول مسیر در مراکز ارایه خدمات اینترنتی استراحت می کرده است.

پلیس می گوید که او به این دلیل متوقف شد که مشخص بود سرگردان در بزرگراه در حال دوچرخه سواری است.

پلیس راهنمایی و رانندگی استان شرقی چین خاطر نشان کرد که پس از روش شدن ماجرا یک بلیت قطار برای این مرد خریداری شد تا او برای رفتن به منزل و گذراندن عید بهار در کنار خانواده ادامه راه را با این وسیله طی کند.

بیش از ۲۸۲ میلیون کارگر مهاجر و عمدتا کارگرانی که شغل های فصلی دارند در عید بهار چین به زادگاه خود باز می گردند.

این تعطیلات به طور سنتی ۴۰ روز است و امسال سه میلیارد سفر برای چینی ها پیش بینی شده است و انتظار می رود ۳۵۰ میلیون چینی با قطار و ۵۸ میلیون نفر با هواپیما و مابقی با خودرو و وسایل نقلیه عمومی سفر کنند.

تعطیلات رسمی عید بهار چین از امروز جمعه آغاز شده است اما مردم این کشور از 13 ژانویه (24 دی ماه) سفرهای خود را شروع کرده بودند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۲۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان