//
کدخبر: ۵۱۶ //

توقیف ۲۰۰ میلیارد از اموال قورباغه مکران/ مصرف مواد سنتی بیشتر از صنعتی است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر جزئیات جدیدی از فعالیت "نصیر بامری"(قوباغه مکران) قاچاقچی بین المللی مواد مخدر را تشریح کرد.


توقیف 200 میلیارد از اموال قورباغه مکران/ مصرف مواد سنتی بیشتر از صنعتی است

سردار مسعود زاهدیان روز سه شنبه با اشاره به اینکه دستگیری قاچاقچیان در سال جاری دو درصد افزایش یافته است،گفت: یکی از قاچاقچیان بین المللی که امسال از سوی پلیس دستگیر شد "نصیر بامری"(قورباغه مکران) بود. این قاچاقچی که 15 سال در حوزه قاچاق مواد مخدر فعال بود،در 4 سال گذشته فعالیتش را گسترش داده و مواد مخدر را از خارج مرزها به داخل کشور وارد می کرد.

وی ادامه داد: این فرد در کشورهای آفریقایی و حوزه خلیج فارس فعال بود و به این مناطق مواد مخدر قاچاق می کرد.

به گفته رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از این فرد 200 میلیارد تومان اموال کشف و توقیف شد. همچنین در بررسی های پلیس مشخص شد متهم 50 ساله 11 شبکه بین المللی ترانزیت مواد مخدر را هدایت می کرده است.

زاهدیان افزود: 15 عضو اصلی این باند که همدست "نصیر" بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام کشف 510 تن مواد مخدر تا امروز، گفت: در 9 ماهه امسال 482 تن مواد مخدر کشف شده است. به طور میانگین ماموران پلیس در کشور روزانه 2 دوتن مواد مخدر کشف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه 75 درصد مواد مخدر در شرق کشور کشف می شود، افزود: بیشترین کشفیات متعلق به استان های سیستان و بلوچستان، کرمان،هرمزگان و یزد است.

زاهدیان از انهدام 1825 باند توزیع مواد مخدر خبر داد و افزود: امسال ماموران 108 هزار معتاد متجاهر را دستگیر کردند. میزان دستگیری قاچاقچیان و تحویل آنها به مراجع قضایی 25 درصد رشد پیدا کرده است.

وی در مورد کشف اسلحه از قاچاقچیان گفت: امسال 678 قبضه انواع سلاح از قاچاقچیان کشف شد. مواد مخدری که وارد کشور می شود،بسیار حرفه ای بسته بندی شده و کشف آن سخت است. هرچه از مرز دور شویم حجم مواد کم می شود و کشف مواد خرد سخت تر می شود.

وی از افزایش  دو درصدی برخورد با خرده فروشان مواد مخدر خبر داد و افزود: روزانه 200 خرده فروش مواد مخدر در کشور از سوی پلیس دستگیر می شوند، اما برخلاف ماده 42 قانون، اردوگاههای نگهداری این افراد راه اندازی نشده است.

به گفته زاهدیان پلیس علاوه بر برخورد با خرده فروان با دانه درشت ها نیز برخورد می کند اما برای اینکه کارمان ناقص نماند تا انتها اطلاع رسانی نمی کنیم. پس از اینکه پرونده به نتیجه رسید بدون شک اطلاع رسانی انجام می شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در خصوص جمع آوری معتادان گفت: پلیس معتادان متجاهر و خیابانی را براساس قانون و وظیفه اش جمع آوری می کند. اما دستگیری معتادی که در خانه است نیاز به حکم قضائی دارد.

زاهدیان در مورد نوع مواد مصرفی در کشور و ادعاهای مطرح شده در خصوص افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی گفت: در حال حاضر اگرچه شاهد مصرف مواد مخدر صنعتی از سوی برخی معتادان هستیم، اما رتبه اول مصرف را همچنان مواد مخدر سنتی دارند. میزان مصرف مواد مخدر صنعتی می تواند نگران کننده باشد اما خود کنترلی مهمترین راهکار در کاهش گرایش به مواد مخدر صنعتی است.

 

منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان