//
کدخبر: ۴۳۴۹۷۱ //

محافظ یک مقام طالبان به یک کودک تجاوز کرد!

رسانه‌های داخلی افغانستان از «تجاوز جنسی» یکی از محافظان مولوی فیض‌ محمد ریحان، رییس اداره کار و امور اجتماعی طالبان در سمنگان به یک پسر بچه (۱۲ ساله) در این استان خبر دادند.

 محافظ یک مقام طالبان به یک کودک تجاوز کرد!
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از منابع محلی، این محافظ رییس کار و امور اجتماعی طالبان، عبدالرحمان مشهور به «شینکی» نام دارد و چهار شب پیش به یک کودک در پرورشگاه دولتی موسوم به «دارالایتام» تجاوز جنسی کرده است.

بر اساس این گزارش، «شینکی» پس از شکایت کودک، از سوی نیروهای اطلاعات طالبان در سمنگان بازداشت و زندانی شده است.

این گزارش همچنین بیان کرد که مولوی فیض‌ محمد ریحان نیز که پیش از این به عنوان شهردار طالبان در سمنگان کار می‌کرد، به تجاوز جنسی به «زن» یکی از محافظانش متهم شده بود.

در آن زمان نیروهای طالبان می‌خواستند که مولوی فیض‌ محمد را بازداشت کنند، اما با میانجی‌گری مقام‌های محلی این گروه، او از محاصره نجات پیدا کرد و پس از آن از سمتش برکنار شد.

افغانستان طی دوران حاکمیت جدید طالبان با افزایش نگرانی‌های جهانی روبرو شده است. یکی از موضوعاتی که در طول دوران حاکمیت قبلی طالبان و همچنین در حال حاضر نیز به عنوان یک مشکل جدی مطرح شده، تجاوز جنسی برخی از اعضای این گروه در افغانستان است.

یافته‌های روزنامه ۸صبح نشان می‌دهد که در دو سال اخیر بیش از۴۰ عضو این گروه در پیوند به قضایای مختلف تجاوز جنسی بازداشت شده‌اند. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۴۹۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان