//
کدخبر: ۴۳۰۰۲۰ //

۲۰۰ هزار نفر، قربانی تجاوز جنسی توسط روحانیون در اسپانیا

کمیسیون تحقیق در مورد جنایات علیه کودکان کلیسای کاتولیک، تعداد قربانیان آزار جنسی توسط روحانیون اسپانیایی را از سال ۱۹۷۹ تا کنون ۲۰۰ هزار نفر تخمین زده است.

 ۲۰۰ هزار نفر، قربانی تجاوز جنسی توسط روحانیون در اسپانیا
به گزارش فرتاک نیوز،

گزارش منتشر شده در روز جمعه ارقام دقیقی در اینباره ارائه نمی‌کند، اما این گزارش شامل یک نظرسنجی است که به درخواست کمیته مستقل از بیش از هشت هزار نفر انجام شده است.

او گزارش داد که ۰.۶ درصد از بزرگسالان در اسپانیا که تعداد کل آن‌ها ۳۹ میلیون نفر تخمین زده می‌شود، تأیید کردند که زمانی که زیر سن قانونی بودند توسط روحانیون مسیحی مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند.

علاوه بر این، ۰.۵۳ درصد از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که در سنین خردسالی توسط افراد غیر عادی شاغل در موسسات مذهبی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند.

این تخمین‌ها در گزارشی توسط آنجل گابیلوندو، بازرس پرونده جمع‌آوری شده که روز جمعه به مجلس نمایندگان اسپانیا در پایان کار یک کمیته مستقل و اولین در نوع خود در اسپانیا، برای ارزیابی میزان گسترش جنایات علیه کودکان تحت حضانت کلیسای کاتولیک ارائه شد. 

این گزارش با انتقاد از موضع کلیسای کاتولیک، واکنش این کلیسا به موارد جنایت علیه کودکان را ناکافی اعلام کرد.

از جمله توصیه‌های ارائه شده در این گزارش، ایجاد صندوقی از سوی دولت برای پرداخت غرامت به قربانیان است.

گابیلوندو در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که این موارد عمدتاً مربوط به دوره زمانی است که از «۱۹۷۰ تا امروز» ادامه دارد.

بر خلاف فرانسه، آلمان، ایرلند و ایالات متحده، اسپانیا، کشوری با سنت قوی کاتولیک، هنوز تحقیقات مستقلی در مورد این فاجعه انجام نداده است.

بنابراین، در مارس ۲۰۲۲، نمایندگان اسپانیا کمیته‌ای متخصص تشکیل دادند که مسئول شفاف‌سازی «اعمال شخصی نفرت‌انگیز انجام شده علیه کودکان بی‌دفاع» در کلیسای اسپانیا بود و مدیریت این کمیته را به بازپرس گابیلوندو سپردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۰۰۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان