//
کدخبر: ۴۳۴۶۰۶ //

شعله‌ور شدن دوباره آتش در جنگل‌های گیلان

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: آتش سوزی در جنگل‌های استان پس از مهار، دوباره شعله ور شده است.

شعله‌ور شدن دوباره آتش در جنگل‌های گیلان
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدرضا حق بین، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه عرصه‌های جنگلی استان همچنان در حال سوختن است، گفت: حدود ۶۰ هکتار از زمین‌های مناطق جنگلی و کوهستانی در ۱۴ شهرستان و ۱۲ خانه روستایی در تالش بر اثر وزش باد گرم در آتش سوخت.

او با اشاره به وزش باد گرم شدید در ۳ شبانه روز گذشته افزود: در پی تداوم وزش باد گرم، عرصه‌های طبیعی در مناطق جنگلی و کوهستانی شهرستان‌های آستارا، رودبار، رشت، رضوانشهر، سیاهکل، شفت، املش، آستانه اشرفیه، تالش، فومن، لنگرود، ماسال، لاهیجان و صومعه سرا به مساحت حدود ۶۰ هکتار از روز جمعه گذشته تاکنون دچار حریق شده که متأسفانه بسیاری از این آتش سوزی‌ها پس از مهار، دوباره شعله ور شده است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان به افزایش سرعت و قدرت وزش باد گرم به صورت لحظه‌ای در مناطق جنگلی و کوهستانی استان اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر در بخشی از شهرستان‌های آستارا، سیاهکل، آستانه اشرفیه، تالش، لنگرود و ماسال آتش سوزی مشاهده می‌شود و نیروهای امدادی به سرعت در تلاشند این حریق‌ها را مهار کنند.

حق بین همچنین از آتش گرفتن ۱۲ خانه در روستای ویزنه در بخش حویق تالش بر اثر وزش باد گرم خبر داد و گفت: این آتش سوزی به کمک نیروهای امدادی خاموش شده است.

به گفته او، نیروهای مردمی از زمان وقع این آتش سوزی‌ها در مناطق جنگلی حضور دارند، اما به خاطر سخت گذر بودن مناطق آتش گرفته، برای مهار کامل این آتش سوزی‌ها، به مشارکت همه دستگاه‌های متولی و مسئول و همچنین تعداد زیادی از اهالی این مناطق نیاز داریم.

اعزام بالگرد برای مهار حریق در مناطق سخت گذر گیلان

اسدالله عباسی، استاندار گیلان هم دستور اعزام بالگرد برای مهار حریق در مناطق سخت گذر را صادر کرد و گفت: ستاد مدیریت بحران از هیچ تلاشی برای مهار آتش در زمین‌های منابع طبیعی و جنگلی دریغ نکرده و اکنون بیشتر این آتش سوزی‌ها مهار شده و فقط چند نقطه باقی مانده است.

همچنین با دستور استاندار، مرخصی تمامی فرمانداران در چند روز گذشته لغو و به آنان دستور داده شد تا در صورت نیاز، همه نیروهای دستگاه‌های امدادی خود را به شهرستان‌های مجاور که دچار حریق شدند اعزام کنند که این امر در ۴۸ ساعت گذشته انجام شده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۴۶۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان