//
کدخبر: ۱۹۵۱۹۴ //

"دشتک دیل" و "گناوه لری" گچساران در حال سوختن / نیاز فوری به نیرو و بالگرد

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران از آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع دشتک دیل و کوه کارد گناوه از دیروز تاکنون در حال سوختن است.

"دشتک دیل" و "گناوه لری" گچساران در حال سوختن / نیاز فوری به نیرو و بالگرد
به گزارش فرتاک نیوز،

«فرهام جلیلی»  افزود: منطقه "دشتک دیل" تا "کوه کادر گناوه لری" گچساران از ظهر دیروز ساعت ۱۵ شروع و ساعت حدود ۱۸ مهار و خاموش شد که از دیشب ساعت ۲۱ تاکنون آغاز شده و منطقه همچنان در حال سوختن است.

وی اظهار کرد: نیروهای منابع طبیعی و مردمی در حال خاموش کردن آتش جنگل‌ها و مراتع این منطقه صعب‌العبور و سخت گذر هستند اما نیاز به بالگرد و نیروی کمکی داریم.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران خاطرنشان کرد: نیروها برای رسیدن به محل آتش سوزی ۴ تا ۵ ساعت باید پیاده روی کنند.

جلیلی تصریح کرد: سه نفر از نیروهای اطفا حریق در ارتفاعات با مشکل مواجه شدند و بدحال هستند در حالی که بالگرد اورژانس به محل اعزام شد نتوانست فرود بیاید و برگشت. درخواست بالگرد دیگری داده‌ایم و منتظر هستیم.

وی ادامه داد: علت آتش سوزی عامل انسانی بوده و دو نفر در این رابطه شناسایی و بازداشت شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران اضافه کرد: طی سال جاری ۸ مورد آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتعش هرستان رخ داده که ۹۰ هکتار جنگل و مرتع طعمه حریق شد.

 ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد طی اطلاعیه‌ای از ادارات، شهرداری‌ها و نهادهای مختلف شهرستان گچساران، باشت و چرام به جهت حجم گسترده آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع در مناطق کوه دیل و گناوه لری درخواست کمک و امکانات برای اطفا حریق شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۵۱۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان