//
کدخبر: ۱۲۲۶۸۴ //

شعله ور شدن مجدد آتش در جنگل‌ها و مراتع مریوان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان از شعله ور شدن مجدد آتش در جنگل ها و مراتع مریوان خبر داد و گفت: آتش سوزی در عرصه های طبیعی مریوان تا ساعت 11 شب ادامه داشته است.

شعله ور شدن مجدد آتش در جنگل‌ها و مراتع مریوان
به گزارش فرتاک نیوز،

سعدی نقشبندی با اشاره به آخرین اطلاعات در خصوص حریق جنگل‌های مریوان اظهار کرد: روز گذشته مجددا آتش بزرگی شروع به فعالیت کرده و تا ساعت 11 شب همچنان ادامه داشت به نحوی که حدود 5 هکتار دیگر از از این جنگل‌ها و مراتع دچار حریق شده است.

وی افزود: شب گذشته با همکاری کارکنان منابع طبیعی و مردم محلی حریق مهار شد و اکنون نیز سه تیم از منابع طبیعی با کوله پشت‌ های مخصوص حمل آب (فلاکس بک)، در حال خاموش کردن کنده‌هایی هستند که هنوز در حال سوختن است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان با اشاره به امکانات داده شده به مردم محلی برای مهار حریق تصریح کرد: تعداد زیادی آتش کوب بین اهالی منطقه که برای خاموش کردن آتش اقدام کرده بودند پخش شده است و تعدادی کوله پشتی مخصوص حمل آب(فلاکس بک) به دهیاری‌ها برای مهار آتش‌سوزی واگذار شد.

وی عنوان کرد: در دو روز اول به وسیله بالگرد تعدادی از جنگلبانان را به نزدیک محل آتش‌سوزی منتقل کردیم و همچنین با پرواز های پیاپی در مناطق حریق اطلاعاتی درباره حرکت آتش و محل‌های استقرار داوطلبان به دست آوردیم.

نقشبندی ادامه داد: درخواست بالگرد آبپاش برای خاموش کردن کنده‌هایی که هنوز می‌سوزند کرده‌ایم و مرکز هم برای ارسال آن قول مساعدت داده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان با بیان عامل آتش سوزی گفت: عامل آتش سوزی به علت دوری منطقه اولیه حریق از روستاها و تراکم زیاد جنگل و به تبع مشاهده نکردن فرد یا افرادی فعلا مشخص نشده است اما بر اساس آمار 95 درصد عوامل حریق انسانی است.

نقشبندی در پایان با اشاره به از جان گذشتگی کارکنان منابع طبیعی و فعالان زیست محیطی یادآور شد: هم اکنون نیز تیم‌هایی از منابع طبیعی در حال رصد شرایط هستند و جای تاسف دارد که بعضی بدون حضور در مناطق آتش‌سوزی اقدام به اظهار نظر می‌کنند و عملا در اطفا حریق نقشی نداشته و ندارند.      

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۲۶۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان