//
کدخبر: ۴۰۷۹۵۲ //

رییس آتش‌نشانی زنجان: یک کامیون خاک‌برداری به داخل حفره نشست زمین افتاد

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با بیان اینکه نشست زمین موجب فرو رفتن کامیون در زمین، ترکیدگی لوله و پر شدن آب در خانه مجاور شد، گفت: عملیات امداد و نجات با حضور سه اکیپ آتش‌نشانی به پایان رسید.

رییس آتش‌نشانی زنجان: یک کامیون خاک‌برداری به داخل حفره نشست زمین افتاد
به گزارش فرتاک نیوز،

مجید امیرفضلی  روز جمعه، افزود: در پی تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی مبنی بر وقوع نشست کوچه در خیابان دلجویی سه اکیپ امداد و نجات آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: پس از رسیدن نیروهای امداد و نجات مشخص شد، حادثه پس از گودبرداری یک کوچه و در پی نشست زمین رخ داده و همین موضوع موجب تخلیه نخاله‌ها در زمین و ترکیدگی لوله می‌شوذ.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه همین حادثه موجب نشت آب و پر شدن آن در خانه مجاور شده بود، اضافه کرد: در همین راستا عملیات امداد و نجات برای بیرون کشیدن کامیون و همچنین تخلیه آب توسط نیروهای آتش‌نشانی انجام شد و به پایان رسید.

مرکز شهر زنجان موسوم به خیابان دلجویی به محله چوکورها معروف است و با توجه به ویژگی آن در زمان بارش باران دچار بالازدگی آب می‌شود، مشکل بیرون‌زدگی آب‌های زیرسطحی چند سالی است که گریبانگیر مردم شهر زنجان خصوصاً قسمت‌های جنوبی این شهر شده است و بنای تاریخی رختشویخانه نیز در همین منطقه واقع شده است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان با پیگیری مستمر شخص استاندار، معاون عمرانی استاندار، میراث فرهنگی، شهرداری و آب و فاضلاب این مشکل حل شده است.

سید سعید صفوی از انجام مطالعات ژئوفیزیکی در رختشویخانه زنجان پس از گذشت حدود ۱۰۰ سال از ساخت این بنا خبر داد و گفت: گزارش عمومی این مطالعات در اختیار عموم قرار داده خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان انجام مطالعات ژئوفیزیک در رختشویخانه را اقدامی تحسین برانگیز برای پی بردن به لایه‌های زیرزمینی این بنا عنوان کرد و افزود: پس از انجام این مطالعات اقدامات عملیاتی‌تر در زمینه استحکام بنا و حل مشکلات آن در حوزه بالاآمدگی آب انجام خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۷۹۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان