//
کدخبر: ۳۶۸۴۸۰ //

۱۵۰ هزار نفر در کشور تحت پوشش نهضت سوادآموزی قرار می‌گیرند

مدیرکل دفتر نظارت، سنجش و ارزشیابی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: هدف سازمان نهضت سوادآموزی، تحت پوشش قرار دادن سالانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر برای خارج شدن از بی‌سوادی است.

۱۵۰ هزار نفر در کشور تحت پوشش نهضت سوادآموزی قرار می‌گیرند
به گزارش فرتاک نیوز،

مهدی‌نامجومنش امروز در حاشیه مراسم جشن شکوفه‌ها در زنجان، در جمع اصحاب رسانه ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: جامعه هدف سوادآموزی کشور افراد 10 تا 49 ساله هستند که تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: مبنای کار نهضت سوادآموزی، سرشماری‌های رسمی سراسری است که طبق آخرین سرشماری انجام‌گرفته در سال 1395 جمعیت افراد بی‌سواد ایرانی 2 میلیون و 300 هزار نفر بوده و با احتساب اتباع خارجی به 2 میلیون و 700 هزار نفر بی‌سواد افزایش پیدا کرده است.

نامجومنش عنوان کرد: از سال 95 به بعد، سالانه تعدادی از افراد بی‌سواد تحت پوشش از لیست خارج شده و اگر قبولی‌های آن را کسر کنیم، در حال حاضر تعداد بی‌سوادان به کمتر از 2 میلیون و 300 هزار نفر در سطح کشور رسیده است.

وی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری سازمان نهضت سوادآموزی برای تحت پوشش قرار دادن افراد بی‌سواد سالانه بین 100 تا 150 هزار نفر است گفت: در سال‌ جاری آماده هستیم تعداد بیشتری از افراد پیش‌بینی‌شده را تحت پوشش این سازمان قرار دهیم.

مدیرکل دفتر نظارت، سنجش و ارزشیابی سازمان نهضت سوادآموزی کشور در ادامه گفت: ثبت‌نام و آموزش افراد بی‌سواد همه‌ساله از مرداد و شهریور ماه آغاز می‌شد، اما در سال‌جاری با توجه به تغییراتی به وجود آمده، شروع کلاس‌‌ها از اول مهر ماه آغاز خواهد شد، ضمن اینکه از ابتدای سال جاری تعدادی از کلاس‌ها مانند نیروهای مسلح، ندامتگاه‌ها و اتباع خارجی برای شروع جذب، دایر بوده است.

وی ابراز داشت: یک دوره در سوادآموزی وجود دارد که برابر با سوم ابتدایی است و اگر فردی این دوره را که برابر با سوم ابتدایی است را تمام کند، آن فرد بی‌سواد نیست اما کم‌سواد است و نیاز به کار و تمرین بیشتر دارد.

نامجومنش افزود: دوره دیگری به نام دوره انتقال است که اگر سوادآموز در دوره انتقال شرکت کند، ارزش کارنامه تحصیلی آن برابر با پایان دوره ابتدایی خواهد بود و فرد قادر به ادامه تحصیل خواهد بود.

وی بیان کرد: برای افرادی که سن بالایی دارند، دوره‌ای تحت عنوان تحکیم پیش‌بینی شده که هدف عمده آن تمرین، تثبیت و تعمیق یادگیری است که این دوره هم به‌شکل حضوری و هم نیمه‌حضوری برگزار می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۸۴۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان