//
کدخبر: ۳۸۴۴۱۵ //

خالی کردن حساب در پوشش فروش اقساطی طلا

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت فردی که با ایجاد یک درگاه جعلی پرداخت اقدام به کلاهبرداری از شهروندان با ترفند فروش اقساطی طلا و جواهر خبر داد.


خالی کردن حساب در پوشش فروش اقساطی طلا
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ داود معظمی گودرزی در این‌باره گفت: مدتی قبل تعدادی از شهروندان به پلیس فتای پایتخت مراجعه و با طرح شکایتی اعلام کردند که مبالغ زیادی بصورت غیرمجاز از حساب بانکی وی برداشت شده است.

وی ادامه داد: یکی از مالباختگان پرونده در اظهارات خود گفت قصد خرید یک پلاک و زنجیر طلا را داشته و در فضای مجازی مشغول جستجو بوده که یک سایت فروش طلا و جواهرات به صورت اقساط بدون چک و ضامن را مشاهده کرده و وارد آن شده است. او بدون بررسی و اطمینان از هویت گردانندگان سایت مذکور یک پلاک و زنجیر خریداری و برای واریز پیش پرداخت آن به مبلغ پنجاه میلیون ریال از طریق درگاه موجود در همان سایت اقدام کرده که با تراکنش ناموفق مواجه شده و پس از دقایقی متوجه شده که مبلغ پانصد میلیون ریال از حسابش کسر شد.

وی افزود:  کارشناسان پلیس فتا پایتخت پس از مطالعه اظهارات شکات اقدامات خود را آغاز کرده و متوجه شدند همه مالباختگان پرونده فوق از طریق درگاه جعلی یک سایت با پوشش فروش طلا و جواهر بصورت اقساطی مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند،با بررسی همه جانبه و بهره گیری از روش های علمی و فنی موفق به شناسایی هویت گرداننده سایت شدند.

گودرزی خاطرنشان کرد: با به دست آمدن اطلاعات هویتی و مشخص شدن محل اختفای مجرم،ماموران پس از تشریفات قضایی متهم را در یک اقدام پلیسی در یکی از مناطق شمالی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد.

وی افزود: متهم پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و مشاهده مستندات موجود در پرونده جرم خود را پذیرفت و گفت که با ایجاد یک سایت فروش طلا و جواهر بصورت اقساطی سوژه های خود را جذب کرده و به بهانه دریافت پیش پرداخت با استفاده از یک درگاه جعلی اقدام به کلاهبرداری از مراجعه کنندگان کرده است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: چنانچه اقدام به خرید اینترنتی می‌کنند حتما از هویت فروشگاه و گردانندگان آن اطمینان حاصل کرده و در هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی، ملاحظات امنیتی لازم را رعایت کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۴۴۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان