//
کدخبر: ۳۷۹۷۵۳ //

 حیرت آورترین دزدان مشهدی را بشناسید ؟!‌

با دستگیری 2 تعمیرکار اگزوز و تعویض روغن در مشهد ماجرای سرقت کاتالیزور خودروها که از مدت ها قبل در شهر شایعه شده بود، رنگ واقعیت به خود گرفت و یک صافکار خودرو نیز در همین زمینه بازداشت شد.

 حیرت آورترین دزدان مشهدی را بشناسید ؟!‌
به گزارش فرتاک نیوز،

از مدت ها قبل شایعاتی در میان رانندگان خودروها دهان به دهان بازگو می شد که برخی از تعمیرکاران به خاطر فلز گران بهایی که در خاک کاتالیزور اگزوز وجود دارد، هنگام تعمیر خودرو در حالی به آن دستبرد می زنند که راننده متوجه هیچ نوع نقص فنی در خودرو نمی شود! عده ای از رانندگان نیز مدعی بودند وقتی برای دریافت معاینه فنی به مراکز خدمات خودرویی مراجعه کرده اند با توجه به آلایندگی بالای خودرو و تحقیق از کارشناسان متوجه سرقت کاتالیزور شده‌اند چرا که کاتالیزور اگزوز نقش اصلی را در کاهش آلایندگی دارد.

با گسترش این شایعات و سرقت های مرموز در برخی تعمیرگاه های غیرمجاز، دستور ویژه ای از سوی سرهنگ احمد نگهبان (فرمانده انتظامی مشهد) برای بررسی دقیق و نامحسوس ماجرای کاتالیزورها در مشهد به همه مراکز انتظامی صادر شد.

بنابر گزارش روزنامه خراسان، در حالی که این ماجرا زیر ذره‌بین تحقیقات نامحسوس پلیس قرار داشت، حدود یک روز قبل جوانی به خاطر احساس نقص در قسمت اگزوز، خودروی برلیانس خود را به تعمیرگاه اگزوز در بولوار توس برد. تعمیرکار مدعی بود تعمیر نقص موجود حدود 2 ساعت طول می کشد! بعد از گذشت این زمان، راننده مذکور خودرو را تحویل گرفت اما در حال حرکت متوجه روشن بودن علامت نقص خودرو (چراغ چک) شد. او روز بعد خودرو را به نمایندگی خودروسازان برد تا موضوع را به طور کارشناسی بررسی کنند اما آن ها بی درنگ اعلام کردند که کاتالیزور خودروی مذکور باز شده است!

به دنبال اظهارنظر کارشناسی، جوان راننده شکایتی را در کلانتری معراج مشهد طرح کرد و خواستار بررسی موضوع در اگزوزسازی شد. این گونه بود که گروهی تخصصی از افسران زبده به سرپرستی سرگرد قنبری (رئیس دایره تجسس کلانتری معراج) وارد عمل شدند و با کسب مجوزهای قضایی، اگزوزسازی مذکور را بازرسی کردند اما هیچ مورد مشکوکی در تعمیرگاه وجود نداشت. در حالی که نیروهای انتظامی برای یافتن سرنخی از این ماجرا، به طرح سوالات فنی از تعمیرکار 31 ساله ادامه می دادند، ناگهان یک دستگاه یخچال ویترینی در انتهای تعمیرگاه توجه آنان را جلب کرد. هنگامی که ماموران یخچال را جابه جا کردند، ناگهان به تعداد زیادی کاتالیزور برخوردند که به طرز ماهرانه ای در پشت یخچال ویترینی قرار گرفته بود. این کاتالیزورها که مربوط به انواع خودروها بود، در حالی به طور تخصصی بررسی شد که تعمیرکار مذکور ادعا کرد آن ها متعلق به برادر 27 ساله اش است که در فاصله کمی از محل مذکور، تعویض روغنی دارد.

گزارش روزنامه خراسان حاکی است، در پی اعترافات اگزوزساز، بلافاصله افسران دایره تجسس با هماهنگی های قضایی و کسب دستورات ویژه از قاضی خسروی (بازپرس شعبه 605 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) به بازرسی تعویض روغنی مورد ادعای متهم پرداختند و تعدادی کاتالیزور خالی را نیز از آن مکان کشف و ضبط کردند. با انتقال دو برادر (متهمان) به کلانتری، بازجویی‌های فنی از آنان با نظارت مستقیم سرگرد «امیررضا فعال» (رئیس کلانتری معراج) ادامه یافت و آنان متهم به سرقت و فروش خاک کاتالیزور خودروها شدند و مدعی بودند جوانی با یک دستگاه خودروی عبوری، به تعمیرگاه ها مراجعه می کند و خاک کاتالیزورها را که مدعی هستند درون آن چند نوع فلز گران‌بها وجود دارد، به صورت نقدی می خرد! بررسی های پلیس حکایت از آن دارد که سرقت خاک کاتالیزورها موجب بروز آلایندگی بسیاری در شهر می شود و متاسفانه برخی تعمیرکاران با سرقت کاتالیزورها دست به عمل ناجوانمردانه ای می زنند! این درحالی است که استخراج فلزهایی مانند رادیوم، پالادیوم و تیتانیوم باید در مراکز صنعتی و به صورت تخصصی صورت گیرد.

 درحالی که تحقیقات پلیس مشهد درباره این ماجرا ادامه داشت، یک صافکار خودرو نیز در بولوار توس به اتهام سرقت کاتالیزور از خودروهای شهروندان بازداشت شد که بررسی های ماموران دایره تجسس کلانتری معراج در این باره نیز ادامه دارد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۹۷۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان